Jump to content
Hundesonen.no
Sign in to follow this  

Sår i endetarmsåpningen

Recommended Posts

Hunden min slikket seg en del i natt og når jeg kikket under halen hans fant jeg en sår, rød og lett hoven endetarmsåpning. Avføringen er normal. Fikk fullvask i går, så tenker selv på om det kan være våteksem, men aldri opplevd dette i selve endetarmen, heller i huden under haleknekken. 

Kan det være analkjertelproblem? 🤔

Edited by BOP

Det kan jo være han slikker seg fordi analkjertlene er litt vonde også blir det sår av at han slikker så mye. Greier du å kjenne om analkjertlene er fulle?

Edited by Malamuten

Det høres ut som det kan være analkjertlene. Er det et hull (altså, som ikke skal være der)? Er han hoven på siden av endetarmsåpningen? Har han akt seg på bakken? Jeg ville nok dratt til veterinær, sprukne analkjertler er både smertefullt og potensielt farlig. 

Når det er sagt kan det være at han har fått en rift eller noe, og at det går over av seg selv. Følg med på det, i alle fall, og blir det ikke bedre, dra til veterinær.

Fått time til veterinær i morgen og fått smertestillende på resept jeg kan hente ut i dag. De mente også det kunne dreie seg om analkjertler, så satser på at vi får tatt det tidlig :)

Forumet fortsetter under annonsen