Jump to content
Hundesonen.no
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Krysser fingrer for det jeg også!  Så altfor, altfor sakte! Har vært 3 år uten hund nå og det har føltes ut som en evighet!!

Det skal jeg gjøre! Kameraet kommer til å gå varmt når jeg får henne hjem!  Hobbyhund og potet! Så lenge koronaen tillater det så blir det noen utstillinger i hvert fall! Dit jeg flytter så har jeg endeløse grusveier omtrent rett utenfor døra, så blir nok å kjøpe kickbike når hun blir eldre! Jeg driver også egentlig med hest (har ikke egen, men får låne av kjente) så hun skal også få bli med på rideturer når innkallingen etc er på plass. Jeg syns også det er veldig gøy å trene hund, så blir nok å prøve oss på lydighet/rally etterhvert. Og ikke minst så blir nok noe spor/ettersøk som hjernetrim, og så har jeg lyst å delta på smeller/nosework kurs! 

Og så er vil vel en gjeng som håper på å få til et Tore Lislevand kurs, ble dessverre avlyst ifjor da han fikk sjangs å bli med på MH (Tror jeg) med hunden sin akkurat den helga vi egentlig skulle dit, var ikke akkurat flust av dem i fjor sånn jeg forsto det, så forstår godt han prioriterte den! 
    • Krysser fingrene for at det ikke er altfor mange år til 😅 Jeg er en utålmodig sjel og tiden går så saaaakte når man venter... Du må legge ut masse valpebilder da 😊 Har du noen planer med henne?
    • Regner med den Maxien hadde flere seter enn 2? Altså ikke registrert som varebil? Det forklarer noe av prisen i så fall siden varebiler (med kun 2 evt 3 seter foran) har lavere avgifter til å begynne med og derfor kan gjøres meget gode kjøp på. Også fordi det går enormt mange av disse gjennom ymse firma (håndtverkere, budfirma osv) årlig. Hadde jeg hatt ubegrenset med penger (eller i alle fall en god del mer enn jeg har  ) så hadde jeg sikkert kjøpt 4wd jeg også altså, men er man på budsjett så måtte jeg ansett det som ekstremt viktig før jeg evt prioriterte det. Hvilket erfaringen tilsier at jeg ikke burde gjøre. Skal ikke male for mye på akkurat dette med 4wd, det er bare det at jeg aldri har skjønt hvorfor det har blitt så viktig for så mange, men det er forskning som viser at det faktisk er større ulykkesrisiko med 4wd enn 2wd. Feks her https://www.tv2.no/a/9108490/ Grunnen er at folk flest har en fullstendig urealistisk forståelse av hva 4wd gir. Den vanligste misforståelsen er at det er «tryggere» når det er glatt ... det er det ikke. Så da blir spørsmålet, tror du du ville/burde kjørt hjem de gangene du lot være dersom du hadde hadd 4wd? Svaret kan jo være ja, men da må det jo veies opp mot risikoen ved å kjøpe en eldre bil, som har gått langt, med mindre annet sikkerhetsutstyr og som står i mye større fare for å stoppe av andre grunner. Min klare konklusjon er at i den prisklassen du opererer så kommer du alt i alt mye bedre ut av det ved å ikke tenke 4wd - evt bare ta det som en bonus om det dukker opp et godt tilbud. Uansett - hør med mannen til kollegaen din du og igjen - lykke til
    • Da er det bra jeg ikke hørte fra forhandleren da. Min kollegas mann har sagt ja til at hjelpe med at finne en bil... det er veldig deiligt. Han har litt mer peiling enn meg..  Jeg har aldri stått fast, men jeg har måtte droppe at komme meg hjem noen vinterdager - og det går ikke lengere, når jeg har Tuija. Men som skrevet, så kan det vurderes. 
    • Plutselig en dag så er det din tur!  Jeg har ventet noen år på at omstendighetene skulle passe med ny hund, og endelig gikk det i boks! 
  • Nylig opprettede emner