Jump to content
Hundesonen.no
Sign in to follow this  

Hundeseler og kløvvesker selges

Recommended Posts

Har to seler fra seleverkstedet som ikke blir brukt lenger. Den ene er justerbar, den andre er bestilt på mål. Om noen har hunder i riktig størrelse, så er det jo fint om de kan bli brukt. I tillegg selges en Freemotion-sele og kløvvesker fra Ruffwear. Legger ved info om hvilke hunder selene er brukt til for å gi en pekepinn, men det viktigste er at den passer på de oppgitte målene.

Seleverkstedet regulerbar trekksele

Denne er justerbar i rygglengde og sider, noe som gjør den veldig fleksibel. Er en del brukt, men ikke så mye at den fremstår som slitt på noen måte. Bestilt til hund med følgende mål:

A- Brystbeinspiss til halerot, målt mellom forbeina: 68cm
B- Omkrets rundt skallen: 42cm
C- Mellom skulderbladene til halerot: 57cm

Nypris 495,-

Selges for 250,-

Brukt til wachtelhund (20kg og 54cm skulderhøyde) og engelsk setter (16kg og 55cm skulderhøyde).

http://seleverkstedet.no/produkter/seletoy/regulerbar-trekksele

1.png.df69d59cd882ae4e02ee3d40b8122a0b.png

20180402_181322.jpg.9250944d3819010f62c5e0d08fea9514.jpg

Seleverkstedet dragsele med glidehanefot

Kun brukt noen få turer da hunden ble påkjørt kort tid etter at selen ble kjøpt...

Har brukt denne seletypen mye til mine andre hunder, og er veldig fornøyd med den. Selen fremstår som ny.

Bestilt til hund med følgende mål:

A- Brystbeinspiss til halerot, målt mellom forbeina: 70cm
B- Omkrets rundt skallen: 42cm
C- Mellom skulderbladene til halerot: 55cm

Nypris 780,- inkludert glidehalefoten som ekstrautstyr

Selges for 400,-

Brukt til wachtelhund, 25kg og 54cm skulderhøyde.

http://seleverkstedet.no/produkter/seletoy/dragsele

2.png.fcabc480ae819b25d4283a1fee4f5d94.png

20180402_181349.jpg.c809b16f1c261c2cf661a690fbf7db2e.jpg

Trekksele Non-Stop Freemotion str. 6 (blå)

Brukt noen få turer, da jeg gikk over til seleverkstedet-selene ganske kjapt etter innkjøp.

Maks hodestørrelse: 48cm

Nakkeomkrets: 40-44cm

https://www.non-stopdogwear.no/produkter/free-motion-trekksele/

Nypris: 649,-

Selges for 350,-

Brukt til wachtelhund 25kg og 54cm skulderhøyde, men passer bedre til en rase som er lettere i bygningen (fuglehunder f.eks).

3.png.cd265d826c33e7113a2aa1c823cb62d7.png

20180402_181449.jpg.cee1f85ca470d77f44d1be2d079a637d.jpg

Ruffwear Palisades kløvvesker (kun veskene) str. M

Har også kløvveskene til Ruffwear Palisades liggende. Om noen har selen og kunne tenkt seg å gjøre kløv av den, så er dette ein fin mulighet.

Kun brukt et par turer da veskene ble for små til mitt bruk.

Pris: 400,-

20180402_181545.jpg.e6dcbcc9b7d25dfbdf6d576f6860dec7.jpg

20180402_181551.jpg.d43b1012c783857c11b91e430bfc28f7.jpg

Edited by RDJ

Forumet fortsetter under annonsen

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• I slutten av november 2018 var det ingen svulst i jurene. Slutten av desember 2018 oppdaget vi en kule på størrelse med en stor ert. Den var ikke jevn, men var veldig ruglete. Siden hun hadde så mye løst skinn på magen ble det bestemt at livmor og svulst skulle fjernes i samme operasjon. Hun ble kastrert for å minske sannsynligheten for flere svulster. Jeg var kjempe bekymra, og så for meg det verste. Men de fikk fjerna hele svulsten, og det var ingen spredning. Kunne endt annerledes om vi ikke hadde oppdaget den da vi gjorde. Den vokste fort! Bare fra undersøkelse den 27 desember til operasjon 2 januar, så hadde den vokst seg større. Den var ondartet.  Går ikke rundt og bekymrer meg for at det skal komme nye svulster. Men sjekker hele hunden hver uke når klør klippes. Edit: Kan jo legge til at hun er bare 5,6 kg. Så svulsten var jo stor i forhold til størrelsen hennes. 
    • Jeg er litt der at uansett grunn så er avstand en fin ting.  Om det er gjeting eller frykt så begynner man på en avstand hvor de ikke blir trigget. Og selvfølgelig pøser på med godbiter. Jeg har bare jobbet med mine egne sch og utaggering på andre hunder, men her er avstand essensielt, og mye belønning.
    • Jeg kan si deg ganske sikkert at mer sosialisering med andre hunder i park ikke vil gjøre at han blir mindre frustrert i passeringer. Men når det er sagt tror jeg alle hunder har godt av en viss omgang med andre hunder for å få bruke språket sitt aktivt. Unngå de mest populære hundeparkene (om du er i Oslo er det Frognerparken og Ola Narr, Ekeberg er ganske populær men veldig stor og fin, så om man går der utenfor "kjernetiden" så er det som oftest fint) og se an hvem som er der, så går det nok bra. Når det gjelder passeringsfrustrasjoner så er det som hjelper best MASSE omgang med andre hunder UTEN lek eller hilsing. Populære turveier der folk har kontroll på hundene sine, kurs og treninger sammen med andre, tur sammen med andre hunder i bånd, osv. Du må jobbe masse med ro og kontakt i nærheten av andre hunder, og for all del ikke belønne med at han får hilse og leke til slutt, da øker du bare forventningen.
    • Hmmm, hvor skal dette senteret ligge? Mulig å binde det til noe i næromådet? Tenker et fjell eller en elv? Kanskje finne noe tilbake i tid som har en forbindelse til stedet? Kanskje turområder dere har kan jo være en inspirasjon? Kanskje kalle det opp etter kjente personer fra stedet? Eller som det @yoloomg skriver, hva har dere kalt hundekursene og hva heter butikken?  Nå tar jeg utgangspunkt i at du bor i Porsgrunn siden det er det du har på profilen. Flåtten Hundesenter for eksempel. Eller Myrica Hundesenter (etter Telemarksvassdraget), Solum Hundesenter (prestegjeld fra 1700-tallet), Lilleelva Hundesenter, Vessia Hundesenter (Arbeidsstrøk), Pors Hundesenter, Korketrekkeren Hundesenter, osv, osv. Kanskje Gjertsen Hundesenter (etter polfareren), Solli Hundesenter (etter operasangeren), osv, osv. 
    • Jeg tenker også at dere har gått for fort frem, og at han er for lenge alene. Her hadde vi også et tilbakefall når alenetiden var rundt 1 time, da gikk jeg noen steg tilbake og varierte fra 20-45 minutter en periode, så løsnet det etterhvert.
  • Nylig opprettede emner