Jump to content
Hundesonen.no
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• God dag! Min hann labrador på ca 17 måneder har begynt å sette seg og nekte å gå videre. Virker ikke si. Han vil hjem bare gå en annen retning eller tilbake til den plassen vi var og det var moro eller potensielt moro der. Jeg er litt usikker på hvordan jeg skal håndtere dette. Forsøkt å lokke med godbit= går 5 meter og setter seg ned igjen. Jeg løfter ham opp og går 20 meter= han blir med videre. Jeg kan ikke fortsette ågjøre det. Er jo andre som lufter ham og vil slite litt med vekta av ham. Noen som har noe forslag?
    • Takk for svar, jeg skal lese meg litt opp på rasene:) 
    • Hei! Jeg lurer på deres erfaring med hundeklubber i Oslo?

Jeg står veldig mellom om jeg skal melde meg inn i Stovner eller Oslo og omegn hundeklubb. Har aldri vært aktiv i en hundeklubb, men ønsker nå å bli aktiv da jeg har begynt med konkurranser og aktiv trening! Lydighet og rallylydighet er det som står hjertet nærmest, men agility og smeller/SEEK syntes vi er gøy. 

Hund er min største lidenskap så å få et sosialt miljø (jeg er 22 år, dame, men menneskene er viktigere enn alder) er et stort pluss!  Alt om pris, miljø, målsetting, aktivitet, fasiliteter, trenere osv settes stor pris på, både om Stovner/Oslo og omegn hundeklubb eller andre hundeklubber i Oslo. 
        God påske! 😃
    • Tusen takk for innholdsrikt svar! 😃😃 Setter veldig pris på å høre erfaringer med rasen fra noen som har den. Om jeg tenker at om jeg vil nå de høyeste klassene så ligger nok jaktgolden hjertet nært. Virker som helt herlige hunder med masse personlighet og det er så viktig! 
    • Tusen tusen takk for godt og innholdsrik svar! Nå ble jeg glad 😍 har hørt fra flere uavhengige har merket at brune storpudler (+svarte ved gode linjer, men ønsker ikke svart selvom de er helt nydelige) har noe ekstra drive ved seg så da burde jeg nok holde meg til det, for da er det nok noe i det. Og de bruke er fantastiske, selvom jeg syntes grå og fawn også er nydelige! Men når jeg skal ha en puddel til hundesport og et svært aktivt liv er det så viktig at de trives med det. Og herregud så vakker Hera er 😍    Tusen takk for tips, er blitt ganske nerd så skriver ned alt jeg må huske på og mål jeg har fra hver uke til uke ved valpetiden. Er hundetrener så lærer masse av valpene jeg har på kurs, men gleder meg mye til å utvikle min egen 😃 Har en hund nå som er totalt avhengig av meg på det nivået at det er slitsomt, så sosialisering og det å være med andre skal jeg passe på i oppveksten!  Pelsstell er også noe jeg har gruet meg litt til og det har holdt meg litt tilbake, men har innsett at hvis man ikke vil ha mye pelssell kan man velge mye røyting og etter fem langhårshunder er jeg mer enn klar for å prøve meg på en med krøllepels! Og det er jo koselig å dulle og ordne med de 😍 
        Igjen, tusen takk for langt og herlig svar og masse bilder!! 
  • Nylig opprettede emner