Jump to content
Hundesonen.no
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Jeg har to glatthårshunder. Jeg kan ikke huske sist de dusjet, men jeg husker at en av gangene var da gårdshunden rullet seg i kubæsj i 2012. Han har dusjet en gang etter det også, tror jeg. Det sitter LANGT inne å vurdere pelsraser. Jeg har ikke mye erfaring med engelsk springer, men har noen i familien. De er ikke de verste, og  man kan holde pelsfaner på ben og hale ganske kort så de ikke drar med seg altfor mye, men noe vann og sand blir det nok. Blåser vil jeg tro er overflødig.
    • Hei hei alle på Hundesonen!
      Jeg er helt ny, selv om jeg har vært blindpassasjer (gjesst) i flere måneder
      Hei! Jeg heter Martine, er 28 år og kommer fra Gjøvik. Jeg jobber nå som grafisk designer i Oslo hvor jeg bor i leilighet med samboer og vår lille Opie ❤️ Jeg er oppvokst med fuglehunder og hadde en Nordlandshest i tenårene. Samværet og kommunikasjon med dyr har alltid vært min lidenskap!
      Etter ti år har jeg endelig skaffet meg min helt egen valp her i Oslo. Mer om vidunderet lenger ned Ettersom dette er min første valp dukker det selvsagt opp mange spørsmål som går på blant annet rent hundehold.
      "jeg klippet kloa for langt, er det farlig?"  "Han klør noe forj*****g i tennene, hvordan kan jeg hjelpe han?"  "Hvordan holde valpen opptatt?" 😅 
      Med Opie som er en Border Collie bruker jeg mye tid på ro-trening, triks, miljø- og sosialtrening. Og jeg må innrømme at jeg ofte prøver å slite han ut fysisk... 
      Her er jeg supergira på å lære mer, av dere som har brukshunder, og kanskje også bor i leilighet. Jeg er veldig interessert i å diskutere emnene "valp" og "Border Collie" naturligvis, samt aktivisering i form av problemløsing, agility, lydighet, hvor finner jeg kurs/treninger (siden jeg er helt fersk i hundemiljøet her i hovedstaden.)
      Men også helt enkelt tips, råd og erfaringer fra de som har hund som er litt mer enn en liten sofagris som ikke vil ut på tur hvis det er litt pjuskevær  😁
        Hils på Opie!
      Opie er en "showline" Border Collie født 19. mars og i mai kunne vi endelig hente han hjem. For noen uker det har vært! Nå er Opie 5 måneder gammel og begynner virkelig å ta form, og bli den drømmehunden jeg har ønsket meg, selv om han krever sitt. Dagene går opp og ned kan man si! I motsetning til andre BC-er i nabolaget jager han heldigvis ikke biler og sykler - MEN - fugler og tørt løv som blåser bortover bakken derimot. Der har vi ikke noe å konkurrere med. Og så legger han seg ned hver gang vi møter andre hunder 🙈   Han har forresten sin egen instagramkonto, så sjekk gjerne ut denne for flere bilder av nurket/monsteret, og følg veien vår videre! https://www.instagram.com/opieoftheday/
    • Enig med tillien. Alle sånne perfeksjonistiske idealer om å ha et skinnende rent hjem til enhver tid gikk ut vinduet da jeg fikk mitt pelsmonster, men jeg har ikke egentlig lagt merke til at det skjedde engang. Jeg tørker av han med et håndkle hvis han er våt eller litt sølete og børster ut sanda når han er tørr. Er han veldig møkkete får han en dusj. Jeg bruker ikke regndekken med mindre han trenger det, altså kun hvis det regner katter og bikkjer. Han er mye lykkeligere uten. 
    • Gratulerer så mye med flotte resultater!!  Jentene dine er så fine!!! ❤️ 
    • Sa det vel ikke helt klart i forrige post, men jeg tror du skaper deg en idé om et problem som du overhodet ikke vil tenke mye på etter at hunden er i hus. I alle fall ikke med en ESS - det er jo noen andre, virkelige pelsede raser som kanskje utgjør en utfordring i så måte, men ESS er jo ikke noen bergamasco shepherd akkurat ...
  • Nylig opprettede emner