Jump to content
Hundesonen.no
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Syns det er en fin serie, spesielt for de som har/skal få sin første valp 🙂 Morsomt å se hvor mye rart eierne kan få for seg og stresse over, og fint å se at ting blir lettere med hjelp av Maren. Så håper jeg vi får se mer trening av Marens valp Luring, som må være den gladeste lille valpen jeg noen gang har sett 😍
    • Det tror jeg helt klart! Virker som det allerede er mindre prisforskjell enn da vi kjøpte ny bruktbil for 8 år siden. Da falt valget på manuell, nå ble det automat. Og! Begge med firhjulstrekk!! No going back etter å vent seg til det her vi bor. Her må det planlegges, parkeres og gåes på vinterstid med fram-/bakhjulstrekk, med firhjulstrekk kjører man der man vil 😝Er også mye på fjellet og det er så mange kronglete, bratte og ofte snøete veier man må opp. Men som nevnt her tidligere, en eldre bil med firhjulstrekk er på ingen måte sikrere enn en nyere bil med framhjulstrekk. Har sklidd mye rundt i rundkjøringer de siste ukene! 
    • I tillegg så er det et underholdningsprogram på tv, ikke et utdanningsløp for profesjonelle hundetrenere... Nå er jeg en av dem som reagerte en del på et par av tilfellene i forrige serie som etter min mening var overflødig og langt fra positiv trening. Samtidig var det verste problemet (den reaktive bc-en) ganske tydelig fremstilt med at dette bør man ikke gjøre som første forsøk. All halingen og draingen i stakkars Anton får nå være så, det er vel uansett ikke det vanligste problemet for folk flest. 😅 Det med at det er enkelt og få metoder er jo et viktig fokus når det skal vises for så mange. Det er nok ting her jeg ville gjort annerledes avhengig av hund og situasjon, men det betyr jo ikke at det som vises nødvendigvis er dårligere eller ikke virker. Eller at "mine" metoder ville gitt mening for nabokjerringa med sine tre gneldrete papillon. De har en god utfordring der, å vise riktig og nok til at folk plukker opp nytten av det. Og så viser de lite nok til at de som er over snittet interesserte kan plukke det fra hverandre basert på antagelser rundt resten av treningen. Det eneste jeg savner er en litt mer krevende/utfordrende hundetype. Terven kan jo være det, men er også det nærmeste man kommer en noe krevende hund der. Skulle hatt en staff, mastiff, jaktretriever eller noe sånt.
    • Syns det er så fint med Maren, jeg, for hun gjør ikke ting så komplisert! Hun lager ikke faste regler («dette er faste regler som ALLE må følge») men ser an folk og hunder og gir tips akkurat der det trengs, og veldig ofte er jo det beste tipset slapp av/bruk mindre tid på analyse-mer tid på å faktisk se hunden/lær deg hvordan hunden lærer. Og de tipsene syns jeg veldig mange hundeeiere burde tenke litt mer på (også «spesialistene» som sitter på Facebook og kritiserer). Det er jo ikke et program med hunder med alvorlige problemer, men et program om oppstarten med valp. Og ting som absolutt er overførbare til trening av unghund, voksen hund også...
    • Syns det er veldig bra. Fire forskjellige valper (raser og kjønn), på forskjellige stadier (fra helt ny som akkurat hentes, til en som begynner å blir hormonell 😁), med fire helt forskjellige eiere/familier. Som også har forskjellige erfaringer med hund. Jo, her syns jeg de har gjort en god jobb med å finne flotte deltagere til programmet. Og Maren sier mye lurt 👍  Et veldig bra program for de som bare liker slike programmer (som F.eks mine gamle foreldre), og for de som har hund eller vurderer å få seg hund.  Men jeg blir litt stresset over en FB-side som allerede er i gang med å diskutere alle feil som blir gjort av eiere, oppdrettere og av Maren. For alle gjør feil «for jeg har aldri gjort sånn, og ALLE mine hunder ble helt perfekte, så dette kan jeg!» Really?! Hundefolk, please slapp av. Jeg blir tullete av alle disse bedreviterene 🤮 Diskuter gjerne programmet, men å bare kritisere er litt slitsomt.
  • Nylig opprettede emner