Jump to content
Hundesonen.no
Sign in to follow this  

SooolEFIT

Recommended Posts

06.00-07.00

Dagen startet med verdens beste Bris i armkroken, og han ville stå opp like lite som meg da klokka ringte kl 06.00

19172687689_dba8b314c8_z.jpg

07.00-08.00

Reise på jobb

19171224450_26e1d4132a_z.jpg

08.00-09.00

Vi bytter fra min kollega sin bil til arbeidsplassens bil da vi skal være med brukeren vi er med på Glomdalsmuseet sammen med ferieklubben.

19358851065_ecb28b4c5b_z.jpg

09.00-10.00

Framme!

18736319344_81304afc70_z.jpg

10.00-11.00

Først innom utstillingen om romanifolket

19358859675_16310be40b_z.jpg

11.00-12.00

Lunsj

19171213050_1228be68b8_z.jpg

12.00-13.00

Ser på grisene

19171262148_2b8d0610bb_z.jpg

13.00-14.00

Fint på Glomdalsmuseet

19362869431_51ced1ea1f_z.jpg

14.00-15.00

Fikk kjøpt verdens beste sure drops, og ble så glad da de hadde igjen :D Her er vi på vei hjemover

18736312294_b8cb3abe38_z.jpg

15.00-16.00

Bussen hjem

19332751356_2076c04bc6_z.jpg

16.00-17.00

Trene

19362874191_d7f016d90d_z.jpg

17.00-18.00

Gå tur med hundene

19358854725_0840a40ccc_z.jpg

18.00-19.00

Fortsatt ute på tur :)

18736306454_f96a428083_z.jpg

19.00-20.00

Mat! Orker ikke å lage middag fordi jeg er sliten og pga varmen

19358861755_76a8ccda40_z.jpg

20.00-21.00

Koooose

18738227103_167877a359_z.jpg

21.00-22.00

Kvart Isak og tv :)

19358861175_e6a8477e15_z.jpg

Og etter det la vi oss, sa da ble det ikke flere bilder :)

• Like 8

Guest Gråtass

Fin dag så det ut til. Imponert at du trener deg selv i varmen.. Jeg finner ikke motivasjon til å lette på rævva for noe annet enn å hente is i fryseren...

Fin dag så det ut til. Imponert at du trener deg selv i varmen.. Jeg finner ikke motivasjon til å lette på rævva for noe annet enn å hente is i fryseren...

Ja, har en fin jobb på sommeren :D Hehe, jeg er sta. Og gir meg belønning som sikkert veier opp for hele treninga :P

• Like 1

så ut som en fin dag! Men også imponert over treningen :D Og fine gutter da :wub:

• Like 1

Forumet fortsetter under annonsen

Det der bildet i elva ser ut som oss om dagen. :wub:

Hehe :D Bris må få tilfredsstilt retrieverdelen i seg, første setteren jeg har hatt som elsker vann. Når vi går tur skal han gå i alle vanndammer bare for å vasse :P
  • Like 1

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Hei. 
      Jeg har en snart 2 år gammel dverg dachs, som til vanlig er en rolig og kosete hund. Men vi opplever noen ganger på tur at han jager og blir stresset når det kommer joggere og syklister forbi. Det har i de fleste situasjoner latt seg kontrollere, da han er liten og lett å holde igjen. Jeg ser og at han har bedret seg noe med trening på dette og jeg får kontakt med han når jeg er oppmerksom på eventuelle «hindringer.» Men , vi har dessverre opplevd at han har klart å løpe etter en jogger en gang, og da bet han denne stakkars joggeren. Dette var en god stund siden, og vi tenkte at dette var valpefakter som vi kunne trene bort. (Det var en vekker og vi tok ikke lett på det). I det siste går det stort sett greit på tur i band, og han tar som regel kontakt med meg når vi møter andre på tur, men noen ganger vil han bort og hilse. Her en dag var vi ute ved et friluftsområde og han gikk i langline. Det var bare oss der, og vi var nesten klar til å gå, da det kom en dame forbi. Da var hunden i litt voldsom lek sammen med eldste barnet vårt. Hun gikk forbi og nedenfor stien for å hente noe. Jeg klarte å tråkke på båndet og holde han igjen, slik at han ikke løp ned til henne. Når hun gikk opp igjen, gikk hun litt nærmere enn jeg forventet, og hunden rykket til. Han tok henne igjen og bet henne i ankelen. Vet ikke om det var så hardt, og i følge henne selv gikk det bra, men hun påpekte at han bet. Men dette satt det jo en støkk i oss og vi blir bekymret. Er det noen som har lignende problem? Er dette noe som går an å trene bort, eller må hunden avlives? Han er stort sett rolig i andre settinger, som hos veterinær og lignende. 
    • Vet at det er noen som trener agility med sine italienere, du kan jo sjekke ut f.eks kennelcurvy på Instagram. Litt usikker på hvor typisk for rasen min er,  vi har bare gått ett helgekurs   Min er generelt lett å motivere med godbiter, men har litt kort tålmodighet så hun kan bli frustrert hvis hun ikke skjønner greia med én gang og begynner å klage eller finner på andre ting å tilby istedet. For eksempel syntes hun tunnellen var ok i begynnelsen men da vanskelighetsgraden økte og den ble veldig lang og med vinkel så hun ikke kunne se hvor den endte så tilbød hun istedet å stille seg oppå den  Andre hindre som møne, osv. var kult, egentlig alt hun kunne komme seg oppå. Ellers er det en utfordring at hun er en frysepinn som ikke liker å løpe når hun er kald. Hun lå i bur med dundyne og saueskinn i pausene, men måtte ha godt med klær på også i øktene (kurset var tidlig på våren så var nokså kaldt i treningshallen). Tror nok vi hadde hatt enda mer utbytte om kurset gikk på sommerhalvåret samt om det var en kveld i uken istedetfor to hele dager i løpet av en helg for hun virket sliten og lei på søndagen 😛  Så er det nok litt individuelt hvor lettmotiverte de er, om de gidder å terpe på ting, om de vil trene når det er kaldt og/eller surt vær, osv. Men de er jo veldig raske og spretne når de vil da   Også litt usikkert hvilken størrelsesklasse de havner i kanskje, FCI standard er 32-38cm for begge kjønn men mange italienere er høyere.
    • Hmm... Da er det mulig jeg misforstår deg. Jeg forsto det slik at når hunden setter seg ned, så drar du fram godbit for å lokke ham? Han setter seg ned fordi han vet at da går hånden din i lommen (eller noe slikt) etter godbit slik at du kan lokke ham - var min forståelse. Hvis det er det som skjer, så belønner du faktisk uønsket adferd. Tror ikke det er noen god idé å slepe hunden etter seg - da blir det mange negative assosiasjoner til det å gå i bånd. Og kanskje til deg. Skal du gå i fra ham så må det være uten bånd eller i langline. Med det håpet at han egentlig vil være med deg og at han da kommer løpende etter...  Skjønner heller ikke hvorfor du ikke gir ham godbit for å gå?? Det bør du absolutt gjøre.
    • Han får sjelden godbit for å gå. Gitt ham 2 ganger av 20 episoder. Vet at jeg ikke skal belønne uønsket adferd. Det er bare at han stritter imot. Man kan se trekksporene etter ham og har faktisk trukket ham over 10m. Det virket virkelig ikke riktig. Og det hadde ikke noe ønsket effekt. De få gangene med suksess er bæring som fungerer alle ganger. Begynne å løpe uten å nappe ham med ca 50% suksessrate. Hive pinne eller lokke med det kanskje 25%. Så prøver litt forskjellige, men det skal jo ikke være sånn. Vil helst finne en måte som får ham til å stoppe med dette. Eller kan det bare være en fase som man må gå igjennom? Ungdoms trass eller noe lignende?
    • Når han går fem meter og setter seg igjen, så har han nok skjønt tegninga at han da får godbit igjen. Du belønner altså at han setter seg ned. Så du må gjøre det på en annen måte. Ikke lokke («setter jeg meg så drar han fram godbiten!»), men belønne når hunden kommer for egen maskin. Det er mulig du må øve inn det at han skal komme for egen maskin først i form av en innkalling. Evt bare gå videre - hvis omgivelsene tillater det. Etterhvert kanskje belønne når hunden kommer OG dere har gått litt, så lengre osv. Og også belønne når han faktisk går med deg ellers - altså før han setter seg ned. Kanskje gjøre det ekstra spennende ved å kaste godbiten litt framover eller noe slikt. Mulig du kan bruke - for en liten periode - det at han går litt etter du har løftet ham for å få han til å gå slik at dere kommer i gang.
  • Nylig opprettede emner