Jump to content
Hundesonen.no
Sign in to follow this  

Angående bilder av løse hunder i båndtvangstiden

Recommended Posts

Hei alle sammen.

I det siste har vi mottatt en del rapporter på innlegg med bilder av løse hunder. Vi er nå inne i den generelle båndtvangsperioden her i Norge (1. april til 20. august), og en del av disse innleggene bryter således med §1.1 i hundesonens retningslinjer:

§1.1
Det er ikke under noen omstendigheter lov å poste innlegg som strider mot Norges lover. Du står selv personlig ansvarlig for alt du skriver. Alle innlegg som informerer om, eller kan lede til lovbrudd, slettes.

I noen tilfeller er det åpenbart at båndtvangsbestemmelsene har blitt brutt, mens det i andre tilfeller ikke er like lett for oss å vurdere. Især med tanke på alle friområdene som finnes, og at det ikke alltid er klart når de aktuelle bildene ble tatt.

Vi ønsker å gjøre det helt likt for alle våre medlemmer, og da alternativet er å slette alle bilder av løse hunder i hele båndtvangsperioden, så kommer vi ikke til å redigere vekk slike bilder.

Vi oppfordrer alle til å følge båndtvangsbestemmelsene, de er der for å verne om vilt og husdyr, og vi ønsker dere en fortsatt fin vår! :)

Mvh Moderatorteamet

• Like 15

Forumet fortsetter under annonsen
Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Jeg vet ikke akkurat om jeg kan kalle meg erfaren hundetrener, men, men... Nå har jeg en liten mini, omplasseringshund, et lite bjeffemonster  Så vi går med lommene fulle av godbiter, og så lenge avstanden er stor nok så greier vi oss på et vis. Men altså, andre hundeeire er jo ikke akkurat hjelpsomme,  enten stiller de seg opp med hunden for å se på når minien får så masse godbiter, og står de lenge nok så kommer det nok et bjeff! Eller de kommer nærmere for å hilse! Det hører nesten til unntakene at hundeeiere passerer som om alt var normalt Det kan jo umulig være sånn at folk ikke vil at vi skal lykkes? Eller?
    • Var inne å kikket litt på finn for mitt område (Rogaland). Herregud så trist og sint jeg blir! Halvparten er «ønskes kjøpt doodlidoo, spitzpoo, cavapoo, poooo og doooodle» annonser. «Spitzpoo - vi har falt for denne rasen». Har bare lyst å sende de mld og SI AT DET IKKE ER EN RASE. Og hva med alle de annonsene der «Bob vil bli far, Mary vil bli mor». Aller helst uten stamtavle og det beste er å parre en eller annen stakkars puddel. For å så prise det til en million. Jeg vet jo at det er fritt vilt på Finn og at det er en grunn til jeg ikke er der så mye. Men herregud... Valpekjøpere (og «oppdretterne» av disse «rasene») må ta seg sammen. Valpekjøperne har også et stort ansvar her - selv om det bedrives ansvarsfraskrivelse på høyt nivå. 
        Takk for meg! 
    • Her er en typisk bedømmelse man kan risikere å få fra utidige dommere om man stiller en jaktgolden ... og da har man ikke begynt å diskutere holdninger og slengbemerkninger fra ymse andre deltakere og oppdrettere rundt ringen ... Hunden fikk forøvrig good ved neste korsvei og jeg vet om lignende tilfeller hvor hunden senere har fått VG. Så ikke bare kan man forvente å få dritt - det er bingo i tillegg.
    • Atlas er idag blitt HD-røntget! Bildene ser veeeldig fine ut, men venter likevel spent på avlesningen til NKK🤞🏼 Stakkars fyren har bare sovet helt siden 14 idag, fikk noe gode greier å sove på sier han🙊
    • Er så lei av å få mail som ikke er ment til meg nå! Er ei som har nesten lik mail som meg som hele tiden oppgir min mail. Så da får jeg masse ordrebekreftelser, fakturaer, fotballmail osv. Har tatt kontakt med avsender før, som sier de har gitt kontakt videre. Men jeg fortsetter å få mail. Nå fant jeg det jeg tror er riktig mail direkte til henne, så har sendt en mail og informert, og bedt henne dobbeltsjekke mailen hun oppgir. Håper det hjelper, så jeg slipper å få full innboks av andres mailer. 
  • Nylig opprettede emner