Jump to content
Hundesonen.no

Noen med blanding papillon/shetland sheepdog

Recommended Posts

Jeg har ei lita tispe på litt over fire år som har beriket livet mitt mer enn jeg trodde var mulig. Savner av og til kontakt med andre med samme blanding om det er de samme gledene og utfordringene med andre hunder av denne blandingen. Har også et lite håp om å komme i kontakt med noen andre med hund fra samme kull.

Forumet fortsetter under annonsen

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Hunden vår har et navlebrokk på størrelse, og fasong, som en litt liten bordtennisball. Dyrlegen sier at det er lukket og ikke fare for at tarmene skal komme i klem, men vi er litt bekymret for at han skal skade det når han løper og herjer i skogen. Mulig vi ber dyrlegen fjerne det når han skal HD-røntges. Men hvordan gjør man det med "nyoperert" hund. Kan den være hjemme alene? Eller må noen passe på hele tiden så han ikke biter i bandasjen? Hvor lenge må han i tilfelle være under konstant oppsyn? Det er altså ikke snakk om noen stor operasjon, i brokket er det bare fettvev.
    • Nei, ikke alt. Jeg har betalt forsikringen på hunden. Og betaler fortsatt dette. Har betalt hittil nesten 18.000kr . Og betalt skader på hunden. 
    • Hvis hun har hatt alle utgiftene så ser jeg igrunn ikke at det nødvendigvis skal koste noe annet enn eierskifte/omregistrering å ta over hunden. Det er ganske normalt ved fôrvertavtaler at fôrvert overtar hunden vederlagsfritt etter x antall år, om det ikke har blitt noe kull/hunden ikke kan/skal brukes i avl.
    • Dette er en hund fra mitt oppdrett,  står i mitt navn, og jeg har betalt forsikring på hunden i 4 år snart.  Hundens verdi 23.000kr. (For ny valp). Hittill har jeg brukt 17.600kr som er forsikring pluss annet. Hunden bor hos en annen oppdretter (siden hunden var 8 uker gammel) da i planen var å dele kullet sammen. Snart 5 år har gått, og ingen kull har blitt til.  Jeg har bestemt meg for og gi opp oppdrett på den rasen, og jeg har ikke lagt interesse i hunden siste 4 årene.  Det er hun som har betalt for maten og hatt hunden som sin egen. Betalt nødvendig dyrlegebesøk, trent hunden osv.  Jeg har spurt om å få en symbolsk sum på 6000kr. Og det er inkludert eierskifte avgiften   Er dette urimelig sum og be om?  Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre , da jeg ikke har vært i denne situasjonen før. 
    • Jeg sverger til Snowline-brodder jeg. I alle fall i marka, men også når det er speilholke ute på vei. De er helt fantastiske og skjønner ikke hvordan jeg klarte meg uten i mange år.  
  • Nylig opprettede emner