Jump to content
Hundesonen.no

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Hundetreff

Recommended Posts

Hadde vært kjekt med et hunde treff igjen etter gammalt. tenker litt på søndag 13 sep.

Vi har jo vært litt rundtom men eg kunne godt ha tenkt meg et treff på Os, her kan vi bare slippe hunden og glemme de helt. Men er selvfølgelig åpen for forslag! :D

Hadde vært kjekt med et hunde treff igjen etter gammalt. tenker litt på søndag 13 sep.

Vi har jo vært litt rundtom men eg kunne godt ha tenkt meg et treff på Os, her kan vi bare slippe hunden og glemme de helt. Men er selvfølgelig åpen for forslag! :)

Tja kunne godt tenke mig, hundene og jeg trenger en tur vekk fra øyen her, men den dato passer ikke så godt for mig da det er min bursdag den dag.

Jeg også kunne tenkt meg å vært med, men datoen passer ikke for meg heller. 11. oktober hadde passet bra for oss, men det er jo ganske langt frem i tid.. :)

Vi har svært gjerne lyst å være med på et treff med sonen-voffser for første gang..! Hvor på os har du tenkt?:ahappy:

Mulig søndagen er litt dum for oss også..men vet ikke sikkert enda!

Jeg har også veldig lyst til å være med. Men søndag er en dårlig dag, er nok endel som ikke kan komme da pga NKK Stavanger.

Forumet fortsetter under annonsen

Kan kanskje tenke meg å være med, og når det gjelder tidspunkt så kan jeg være ganske fleksibel. Kan ikke helgen 26-27. september i hvert fall.

Jeg også kunne tenkt meg å vært med, men datoen passer ikke for meg heller. 11. oktober hadde passet bra for oss, men det er jo ganske langt frem i tid.. :ahappy:

Jeg vil treffe kortis! Ehm, korthåret collie altså :ahappy:

Vi har svært gjerne lyst å være med på et treff med sonen-voffser for første gang..! Hvor på os har du tenkt?:ahappy:

Mulig søndagen er litt dum for oss også..men vet ikke sikkert enda!

I Hagavik, kjøre litt fordi kysthostpitalet og så inn i skauen der.veldig grei plass

Men ser at kanskje 20 sep hadde funket bedre då?

Blæææ, jeg er opptatt i lang tid fremmover nå egentlig -.- Nkk Stavanger denne helgen, trippelstevne i Agility neste helg og utstilling i Bergen helgen etter..

Men då sier vi neste søndag då?

sånn tid og møtested og sånt kan vi se nærmere på. Blir nok at vi møtes i Os sentrum og kjører derifra.

Eller er det andre steder dere kunne tenkt dere?

Men då sier vi neste søndag då?

sånn tid og møtested og sånt kan vi se nærmere på. Blir nok at vi møtes i Os sentrum og kjører derifra.

Eller er det andre steder dere kunne tenkt dere?

Jeg som trodde jeg skulle slippe unna komfirmasjonen i helgen :wub:

Jeg kan nok ikke komme på hundetreffet på søndag.

Ble det ingen som kunne?

Jeg fikk alt oppi hendene plutselig, hadde heeele stallen alene, og var opptatt fra morgen til kveld :)

Forumet fortsetter under annonsen

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Det sitter langt inne å lage sånn tråd, men etter jeg har innsett at jeg ikke finner noe glede i hunden min lengre må jeg bare lufte tankene. 
        6 år gammel hund av ukjent opphav, noe terrier og minst halvt puddel. Ekstremt engstelig fra valp, kom til oss 6 uker gammel. Aldri blitt kvitt angsten, men vi lærte oss å leve med hunden fordi vi ikke vil gi opp. 
        Kan ikke sove alene (ikke på gulv, må ha kroppskontakt), kan ikke være i annet rom, kan ikke være hjemme alene. Redd andre mennesker og dyr, spesielt dyr. Redd lyder, spesielt vind. Redd for alt ukjent, nye turstier, ukjent bil på p-plass, nye sko i ganga. Er ofte glad på tur, men møter vi folk går resten av turen over i frykt. Tåler ikke nødvendig stell av pels, negler osv. Sliter med hormonene når tisper er i nærheten som gir utslag i eskalering av problematferd kombinert med hyppige fluktforsøk. 
        Reaksjonene varierer fra angrep og bjeffing (andre hunder) til skjelving, pesing, piping og overdreven kløe (klør og biter til blods). Aldri hatt en dag uten denne adferden. Delvis bedring av stress ved kjemisk kastrering. 
        Ingen helseproblemer og lite utbytte av hundetrener så langt. Bruker Adaptil hjemme og i bil. Har tidvis mestret korte økter hjemme alene, og opphold i annet rom i huset over natten. Kan være alene i bil en arbeidsdag. 
        Vi har to barn under 3 år og derfor behov for å virkelig kjenne på hva vi får ut av hundeholdet vårt, siden det krever mer ressurser enn begge barna. Og ikke minst hva slags liv hunden har. Vi har ikke uendelig ressurser å gi dette prosjektet, verken økonomisk eller psykisk. Hvor går vi herfra? Er det noen som har noen gode råd? Lignende situasjoner? 
    • Takk for svar. Vår valp blir en springer spaniel.
    • Valpen kan gå på tur fra du får den, så lenge det er i valpens tempo, og den får anledning til å snuse og oppdage omgivelsene. Den første tiden blir det ikke så lange turer før valpen blir sliten av alle inntrykkene. En totimers gåtur kan være mye forskjellig, men jeg tenker at valpen bør være 4-5 mnd ihvertfall. Så kommer det helt an på hvor man går, og tempo. Så lenge man lar hunden gå i eget tempo og tar pauser innimellom så kan det være den kan gå når den er yngre eller eldre, alt etter individ og rase.
    • Hvor gammel bør valpen være før den kan være med på tur?  F.eks en  totimers gåtur.
    • Jeg tilsetter ris, grønnsaker eller bær, hvis ikke blir hun steinhard i magen. Bruker mye raspede gulrøtter. 
  • Nylig opprettede emner