Jump to content
Hundesonen.no

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Nyt treff igen?

Recommended Posts

Vi er med, Thor og Jeppe er med og Connie med Foxy.

Snakket med Thor i dag og han hadde et ønske om et treff på Os igjen.

Dette er jo greit for meg og Connie siden vi er fra Os, og er sikkert ei frå Stord som syns det hadde vært topp.

Eg veit ikkje kva dere synst om den turen?

Men er igrunn det samme for meg. Men har et ønske om å ha en slik tur som vi hadde her på Os,

der vi kan la bikkje gå fritt hele veien, og at vi går på en tur.

Anette & Akita

Jeg vil være med nesten gang.. jeg klarte selvfølgelig å forsove meg denne gangen <_< Jeg og Milli våknet klokken 2 vi ;)

Er egentlig samme for meg hvor vi drar, men jeg vil helst et sted der vi kan slippe hundene, og helst et sted der vi ikke blir stående så alt for lenge på samme plassen ;)

Forumet fortsetter under annonsen
Os er helt greit for meg ;)
Me too! ;) Må bare høre med søsteren min først, om det er greit at jeg er hos henne neste helg..

EDIT: Det gikk i orden, så da er jeg med!

På Os (hvor på Os?), søndag den 13. i 10-11 tiden da?

Dette er jo greit for meg og Connie siden vi er fra Os, og er sikkert ei frå Stord som syns det hadde vært topp.
Hvem er Connie? :P Og hvem fra Stord? Eller var det meg du mente?

Dobbeltpost mod.Einstein&Charlie

Jeg vil være med nesten gang.. jeg klarte selvfølgelig å forsove meg denne gangen <_< Jeg og Milli våknet klokken 2 vi ;)

Er egentlig samme for meg hvor vi drar, men jeg vil helst et sted der vi kan slippe hundene, og helst et sted der vi ikke blir stående så alt for lenge på samme plassen ;)

Her kan vi slippe bikkjene fra A til Å. Visst vi er heldig så møter vi på 2-3 stk. Eg synst det er en fin tur.

Dette er mer en tur enn ka vi har vært på før i nipedalen og langeskogen.

Me too! :P Må bare høre med søsteren min først, om det er greit at jeg er hos henne neste helg..

EDIT: Det gikk i orden, så da er jeg med!

På Os (hvor på Os?), søndag den 13. i 10-11 tiden da?

Aner ikkje kor godt kjent du er utover her. Men blir i Hagavik. Men vi gjør som sist, møtest i Os sentrum og kjører sammen

utover. Då kan vi jo fylle opp bilene. er jo noen som kommar med buss.

I 10-11 tiden funker bra for meg.

Hvem er Connie? :P Og hvem fra Stord? Eller var det meg du mente?

Ja var deg eg tenkte på :P

Connie er ei vennine av meg som har schæfer.

Tribbelpost mod. Einstein&Charlie

Vel limte inn bussruten fra tide.no

Så hvis e slenger ut et forslag om at vi møter på bussterminalen kl 10:30.

:icon_fun:

620 Søndag Buss til Os

Bergen Busstasjon 8.00 8.50 9.50 10.50 11.50 12.50

Osøyro 8.40 9.30 10.30 11.37 12.37 13.37

Buss fra Os

Osøyro 12.15 13.15 14.15 15.15 16.15 17.20

Men bussen går 10.50 sant?

Da er jeg på busstasjonen 10.35 om jeg tar bussen hjemmefra 10. Ungdomskort/studentkort funker til Os sant?

09.50 må det vel bli, hvis vi skal møte kl. 10.30. Ungdomskortet funker i hele Hordaland ;)

Det blir nesten opp til dere som skal ta buss når vi skal møte på Os.

Når det passer med busser hit og dit.

Eg trekker meg bare rolig tilbake eg.

Vi eller eg, har hele dagen så trenger jo ikkje å bli så gryyytidelig heller.

09.50 må det vel bli, hvis vi skal møte kl. 10.30. Ungdomskortet funker i hele Hordaland ;)

skulle vi ikke møte 10.30 på busstasjonen da? eller var det på os ? Jeg vil heller møte 10.30 på busstasjonen, jeg er ingen morgenfulg akkurat ;)

om ungdomskortet funker regner jeg med mitt studentkort funker også :P

skulle vi ikke møte 10.30 på busstasjonen da? eller var det på os ? Jeg vil heller møte 10.30 på busstasjonen, jeg er ingen morgenfulg akkurat

om ungdomskortet funker regner jeg med mitt studentkort funker også :P

Jeg er heller ikke nogen morgenfugl, men jeg har indtil videre klaret at nå bussen hver gang :P

kommer jo helt an på hvad stemningen er for tidspunkt, er helt ligegyldigt for mig om det er 10:30 eller 11:30 på Os, helst ikke senere end det.

Edit: Må lige tilføje at der er vejarbejde ved bergen busstation så ikke alle busser går fra deres vanlige perron.

Jeg selv havde tænkt mig at tage den fra O. Kyrres gate.

Jeg stemmer for 10.30 fra bergen. Men om flertallet vil 0930 så er jeg vel med på det også :P

Ja, det er sant, er jo masse bygging i byn..

Hvor fra olav kyrres gate er det den går? der med peppes?

Jeg stemmer for 10.30 fra bergen. Men om flertallet vil 0930 så er jeg vel med på det også :P

Ja, det er sant, er jo masse bygging i byn..

Hvor fra olav kyrres gate er det den går? der med peppes?

Uhm hvad skal jeg kalde det, den går nede i den ene ende af gaden, den ende med galleriet.

Hvis du står på festplassen, med ryggen mod busstationen, så skal du dreje til højre af Olav Kyrres gate.

Håber at det var til at forstå.

Det er det samme for meg om det blir 10.30 eller 11.30 på Os, men jeg skal rekke 16.15-båten fra byn hjem igjen..

Så kunne det være at vi skulle sige 10:30 i Os, så du ikke kommer for sent til båden.

Dvs. bussen vi skal nå går 09:46 fra Olav Kyrres gate.

uhm, jeg tror ikke jeg gidder ikke reise lange veier om det er drittvær :) Har i tillegg besøk av min søster fra oslo.. hmm.. blir med om det er meldt opphåld :P

Uhm må se på fredag hvordan det kommer til at blive i weekenden, for lige nu er det godt nok ikke spændende.

Hundene må trækkes med på tur <_<

Det er jo så gøy å gå tur i drittvær! :) Kan ikke dere som er helt sikre på at dere er med på tur, uansett vær, skrive seg ned på en liste? Vil vite hvor mange vi blir!

*Showtime

:)

Rein rein og atter rein.

Jeg blir med, selv om Shira ikke er alltid så fornøyd med dette været.

Og vi tar med oss to andre.

Vi tåler vel litt rein he he he he he.

Her er Listen

Shira

Bulli (en liten dachs)

Kelso (ikke boxseren)

Showtime

Uhm må se på fredag hvordan det kommer til at blive i weekenden, for lige nu er det godt nok ikke spændende.

Hundene må trækkes med på tur <_<

:) sånn har jeg det også når det er drittvær.. En BC, som tusler rolig ved siden av meg, og en DP som jeg må dra etter meg i stramt bånd.. Faktisk litt slitsomt å dra 4,5 kilo rundt på tur :) Dog tror jeg nok hun ville kost seg på treff med andre hunder selv om det er drittvær, da hadde sikkert regnet blitt litt glemt.

Ser ut som vi blir mange denne gangen :)

og då driter eg veldig i dritt været

Meg og Akita

Thor og Jeppe

Connie og Foxy

Shira

Bulli (en liten dachs)

Kelso (ikke boxseren)

Showtime

Og thor tar kanskje med seg ein til.

Einstein&Charlie må også være med. :)

Og du Helle, kan du ikkje ta med deg BC`en din og denne gangen då?

Forumet fortsetter under annonsen

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Stod vel bare noe om at man må passe på kalsium/fosfor-balansen til valper i vekst, det gjelder alle fôr og er noe man enkelt kan regne på selv, tørrfôr er slett ofte ikke noe bedre der og VOMs fôr er helt innafor normale verdier. Personlig tilsetter jeg litt ekstra kjøtt/fisk/egg uten bein nå og da til VOM for en enda mer ideell balanse. 
    • Jeg klarer ikke å la være å dra parallellen - det har allerede blitt laget en sånn rase som ikke er avlet for bruk, men for søthet: Eurasier. Søt og pen og lite aktiv og hvem bryr seg hvordan kroppen er under pelsen eller hvordan de har det i hodet, så lenge pelsen er fluffy. Det begynte som en blandingshund rundt 1960 og er nå en godkjent rase i NKK. Å markedsføre hunder ved å si hvor lite de trenger, enten det er eurasier eller cobberdog, det syns jeg er trist. "De er fornøyde så lenge de får være med", liksom. Og noen av de som er interesserte i rasen er interesserte fordi de ikke har lyst til å gjøre så mye med hunden. Det ønsket kan ofte bli enda mer kræsj med en doodle. Pudler og labradorer og andre aktive raser som blandes sammen blir ikke en hund som nødvendigvis "tar til takke med sosialt samvær med familien" som de markedsfører dem med. At de ER glade og ER sosiale og ER den perfekte familiehund reagerer jeg også på, de kan ikke garantere sånt! Og de som kjøper en hund med en sånn garanti er ikke nødvendigvis forberedt på å jobbe med det når det dukker opp utageringer og en hund det klikker for fordi han er understimulert. Jeg har inntrykk av at mange tror de får en inaktiv bamse som barna kan gå med. Det er ikke lenge siden jeg måtte løfte en cobberdog av hunden min etter at han fløy på min hund, mens jenta på 10-11 år som gikk med ham løs stod og så på at han kom løpende og angrep. Jeg syns også det er helt sinnsykt med en "oppdretter" hvor man ikke kan få opp noe info om linjer og stamtavle (for hvor mange generasjoner bakover går den egentlig...) eller info om hvorfor en spesifikk kombinasjon er gjort, det er bare søte bilder og "du står på liste hos en oppdretter, men er det noen ledige valper hos de andre oppdretterne får du selvsagt valp derfra". Selvsagt?? Valp er valp, liksom... Man kan bare sende inn bestilling på valp og betale nærmere 30.000 kroner så får du en eller annen valp, som er garantert mild og snill og har "fleecepels". Og så tror folk at hunden magisk har mye bedre helse fordi den har gener fra flere raser, når det heller er totalt bingo om hunden får PRA fra puddelen eller vil slite med HD fra labradoren eller kanskje er det PRA i slekta på begge sider, gitt, så man får doblet på det... Hvis de er så fantastisk friske og stødige og fine, er det rart de ikke slår helseresultater og mentaltestresultater stort opp på nettsidene sine, slik en del seriøse oppdrettere gjør for hvert kull de har... En annen ting er hva dette gjør med seriøs avl og motivasjonen til seriøse oppdrettere, når en puddel- eller labradoroppdretter som gjør en ordentlig jobb selger kullet til ca halve prisen av doodler. Nå kan man ta hvilken som helst puddel og hvilken som helst labrador og legge det på finn som Solid Medium Australske Labradoodles, garantert friske og snille hunder, 30.000 per stk. Lettvint.
    • Mitt hovedproblem med denne typen oppdrett (ved siden av dyrevelferd for foreldredyr) er at de ikke er ærlige om hva de selger - de fronter kun de mest positive egenskapene som kan finne på å dukke opp. Så for de kjøperne som får røytefri, søt hund uten spesielt mye jakt- eller vaktinstinkt så er jo det helt supert. For de som derimot får en hund med jaktinstinkt, arbeidslyst fra en retriever og stress og lyd fra en puddel f.eks, så er det ganske mye verre. Spesielt om den i tillegg har pels som røyter og blir skikkelig gjennomvåt i tillegg til å kreve mye stell. 
    • https://kapital.no/reportasjer/naeringsliv/2020/08/11/7554577/drobak-hundehotell-solgte-valper-for-3-mill.-kr.-i-fjor?fbclid=IwAR3F3ECyWYSnA7FdBEkAsciFSqqmfLn9Odsq6FEqrVRsHSeuDOyyXSULwoo Jeg vet at noen tjener godt på å være valpeoppdretter. Nå kan man bli enda rikere av å avle blandingshunder. På en annen side; er det egentlig så ille å lage en ny "rase" som tydeligvis mange vil ha? Folk flest vil ikke/trenger ikke en vakthund, en gjeterhund, en stor hund osv... Å lage en "rase" etter ønske og behov er kanskje like greit? En "rase" som ikke er avlet på sterke bruksegenskaper, men mer på å se søt ut (hvis man syns denne pelsen er noe søt 😒) Så lenge folke får det de vil ha... Kjøperne er villig nok til å betale store summer for denne pelsdotten, så Drøbak Hundehotell har jo absolutt truffet et marked.
  • Nylig opprettede emner