Jump to content
Hundesonen.no

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Hallelujah!

Recommended Posts

Lunchpause i seminaret med Per Erik Sundgren - og jeg må bare få komme raskt innpå og si "her skulle dere ha vøri, folkens"!

Fantastisk, tankevekkende, oppsiktsvekkende, smart og imponerende... Tar bølgen helt alene jeg!!

Hvor er dere alle sammen???

"Lotta"

Tusen, tusen takk til Gro Saugerud og Drammen Hundesenter for å skaffe en slik kapasitet til veie.

Forventer full rapport :lærer:

Hi, hi :twitch: Vet ikke om jeg våger, jeg - enkelte vil ikke være særlig happy for budskapet Sundgren har, f eks med tanke på planløs avl av hunder, og kanskje særlig dem med litt "krevende" historie, for å si det sånn... :rolleyes:

Helt oppriktig så er det synd at ikke *alle* er her, veldig synd...

Guest Jonna
Hi, hi :P Vet ikke om jeg våger, jeg - enkelte vil ikke være særlig happy for budskapet Sundgren har, f eks med tanke på planløs avl av hunder, og kanskje særlig dem med litt "krevende" historie, for å si det sånn... :rolleyes:

Helt oppriktig så er det synd at ikke *alle* er her, veldig synd...

Når en person som Sundgren har meninger om det så er det faktisk viktig å høre på det!

Jeg viste faktisk ikke om dette seminaret :twitch: Skulle gjerne vært der..

Og Lotta, jeg tror du våger jeg *s*

Er det snakk om foredraget på Ås?

Forumet fortsetter under annonsen

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Det sitter langt inne å lage sånn tråd, men etter jeg har innsett at jeg ikke finner noe glede i hunden min lengre må jeg bare lufte tankene. 
        6 år gammel hund av ukjent opphav, noe terrier og minst halvt puddel. Ekstremt engstelig fra valp, kom til oss 6 uker gammel. Aldri blitt kvitt angsten, men vi lærte oss å leve med hunden fordi vi ikke vil gi opp. 
        Kan ikke sove alene (ikke på gulv, må ha kroppskontakt), kan ikke være i annet rom, kan ikke være hjemme alene. Redd andre mennesker og dyr, spesielt dyr. Redd lyder, spesielt vind. Redd for alt ukjent, nye turstier, ukjent bil på p-plass, nye sko i ganga. Er ofte glad på tur, men møter vi folk går resten av turen over i frykt. Tåler ikke nødvendig stell av pels, negler osv. Sliter med hormonene når tisper er i nærheten som gir utslag i eskalering av problematferd kombinert med hyppige fluktforsøk. 
        Reaksjonene varierer fra angrep og bjeffing (andre hunder) til skjelving, pesing, piping og overdreven kløe (klør og biter til blods). Aldri hatt en dag uten denne adferden. Delvis bedring av stress ved kjemisk kastrering. 
        Ingen helseproblemer og lite utbytte av hundetrener så langt. Bruker Adaptil hjemme og i bil. Har tidvis mestret korte økter hjemme alene, og opphold i annet rom i huset over natten. Kan være alene i bil en arbeidsdag. 
        Vi har to barn under 3 år og derfor behov for å virkelig kjenne på hva vi får ut av hundeholdet vårt, siden det krever mer ressurser enn begge barna. Og ikke minst hva slags liv hunden har. Vi har ikke uendelig ressurser å gi dette prosjektet, verken økonomisk eller psykisk. Hvor går vi herfra? Er det noen som har noen gode råd? Lignende situasjoner? 
    • Takk for svar. Vår valp blir en springer spaniel.
    • Valpen kan gå på tur fra du får den, så lenge det er i valpens tempo, og den får anledning til å snuse og oppdage omgivelsene. Den første tiden blir det ikke så lange turer før valpen blir sliten av alle inntrykkene. En totimers gåtur kan være mye forskjellig, men jeg tenker at valpen bør være 4-5 mnd ihvertfall. Så kommer det helt an på hvor man går, og tempo. Så lenge man lar hunden gå i eget tempo og tar pauser innimellom så kan det være den kan gå når den er yngre eller eldre, alt etter individ og rase.
    • Hvor gammel bør valpen være før den kan være med på tur?  F.eks en  totimers gåtur.
    • Jeg tilsetter ris, grønnsaker eller bær, hvis ikke blir hun steinhard i magen. Bruker mye raspede gulrøtter. 
  • Nylig opprettede emner