Gå til innhold
Hundesonen.no

Forvertsavtale.

Ulvinne

Recommended Posts

Jeg har sitti og tenkt litt på forvertsavtaler. Men lurer på en ting: denn oppdretteren jeg er intr i,reiser gjerne på

utstilling en ukes tid,jeg har ikke bil og førerkort så på disse utstillingene vil ikke jeg ha mulighet til og delta. Hvordan blir dette for hunden?

Jeg tenker litt som så at den da kanskje ikke blir like hjemmekjær osv hvis den skal være en uke uten meg flere ganger i året.. Er det feil eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikkje eg kva slags foravtale du tenker på, men de jeg har så ibefatter det å stille hunden, bruks og avlskåre den. Og det er det eg og ikkje oppdretter som gjer. Men det vil no bli vanskelig for deg om ikkje du har bil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ofte med forverthunder på tur og utstilling. Aldri noen problemer med det. Dessuten synes viu det er viktig at hunden tilbringer litt tid med oss innimellom slik at den kjenner oss godt. Det er jo her den skal ha valpekullet sitt, og da er det viktig at den er trygg på oss.

Skal du ha deg ny hund? Spennende! Åssen rase?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ofte med forverthunder på tur og utstilling. Aldri noen problemer med det. Dessuten synes viu det er viktig at hunden tilbringer litt tid med oss innimellom slik at den kjenner oss godt. Det er jo her den skal ha valpekullet sitt, og da er det viktig at den er trygg på oss.

Skal du ha deg ny hund? Spennende! Åssen rase?

Oppdretteren er veldig mye borte om sommeren. Ikke så mye på vinter.

På sommeren går det ikke lang tid mellom hvergang.

Så så Frisbeebee,jeg tenker på det;)

Ikke noe bestemt;)

Men blir det så har jeg veldig lyst på en shih tzu e.l..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Han har det godt i buret. Det står på et varmt underlag og han har myk madrass og tepper. Mer enn nok plass til å snu seg som han vil. Han har vannskål festet på ene burveggen og må han tisse, piper han så jeg går ut med han. Det er ikke bur som er et problem her. Han legger seg inn i det frivillig på dagtid også når han skal sove. 
    • Buret er veldig begrensende, og hunder bruker ulike liggestillinger og underlag for å regulere varmen i løpet av natten. Hunder ligger gjerne stille der fordi de ikke har noe valg. Hvis valpen må gjøre fra seg eller søler når han drikker så blir det fort vått og ubehagelig å ligge der også. Lykke til med kattetreningen, du har nok en jobb foran deg der. Selv om det har gått bra før så er individer forskjellige og har ulike grader av instinkter.
    • Ja, han visste at jeg hadde katter, men mente det ikke var noe problem. Og jeg har hatt både jakthunder og gjeterhunder tidligere og det har gått veldig bra. Valpen ligger fint i buret så jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg skal endre på det? Buret står i stuen og valpen sover rolig hele natten der. 
    • Begynner å bli ei stund siden jeg hang på forum nå, ja 😄 dårlig til å sjekke svar og, ser jeg!  Det må jo bli kjøring, da!
    • Visste oppdretter at du hadde katter? Har de noen råd kanskje? Dette er jo en mix av raser som har notorisk høyt jaktinstinkt, så dette kan bli en stor utfordring. Her må det i så fall systematisk trening til med rotrening rundt kattene, belønning for å ignorere dem, og trygge områder for begge. Og det er fortsatt ingen garanti for at det går bra. Har du mulighet til å skille dem i ulike rom om natten så valpen slipper å ligge i bur?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...