Gå til innhold
Hundesonen.no

Fuglevirus


Marthe

Recommended Posts

Nå som fugleviruset sikkert kommer snart til Norge. Så sitter jeg på å tenker på hva jeg skal gjøre med kaninen min. Det er ganske mange fugler som kommer inn til henne og spiser av maten hennes. Nå lurer jeg på hva jeg skal gjøre med fòringen. Selvfølgelig kan jeg ta henne inn to ganger til dagen, slik at hun kan spise, men dette blir mye arbeid. Jeg vil jo også at hun skal kunne ha mat hele tiden.

Hva har dere tenkt å gjøre med dette? Det samme gjelder også andre dyr.

:icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med katten jeg, hun fanger og spiser fugler <_<

Kan ikke ha henne som innekatt heller for hun blir helt vill hvis hun må være inne mer enn et døgn tilsammen.

Vurderer å sette bjelle på halsbåndet hvis/når det kommer hit, men liker det ikke.

Men får bare vente og se, er dyra friske ellers så tar nok ikke fugleinfluensaen knekken på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med katten jeg, hun fanger og spiser fugler <_<

Kan ikke ha henne som innekatt heller for hun blir helt vill hvis hun må være inne mer enn et døgn tilsammen.

Vurderer å sette bjelle på halsbåndet hvis/når det kommer hit, men liker det ikke.

Men får bare vente og se, er dyra friske ellers så tar nok ikke fugleinfluensaen knekken på dem.

Har lest om at kattene bør ha bjelle på ja. Fungerer sikkert bra det :icon_redface:

Hundene skal hvis også være i bånd, slik at de ikke kommer nær døde fugler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefalt å ha bjelle på katt... Men da lurer jeg på en ting, hvordan i all værden skal jeg klare å venne min gamle pus på vel 7 år dette? Han har aldri brukt band, elsker å jakte og er en del ute...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefalt å ha bjelle på katt... Men da lurer jeg på en ting, hvordan i all værden skal jeg klare å venne min gamle pus på vel 7 år dette? Han har aldri brukt band, elsker å jakte og er en del ute...

Det kan bli vanskelig. Er litt redd for at kattene skal henge som opp i ting jeg med det halsbåndet. Hvertfall vi som har katter som bor nær skog og slik ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan bli vanskelig. Er litt redd for at kattene skal henge som opp i ting jeg med det halsbåndet. Hvertfall vi som har katter som bor nær skog og slik ;)

Samme her, derfor er jeg skeptisk til å ha på bånd.. ;) Noen som har forslag? <_<

Vurderer å bare holde henne som inne katt snart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sette opp noe som skremmer fuglene vekk? Eller fore innendørs. Men det er vel ikke så stor fare for at kaninen blir smittet med mindre den spiser fuglemøkk eller kommer borti syk eller død fugl..

Edit: Her står det litt om kjæledyr og smitte. Kanin er ikke nevnt da men, men det er hund og katt ;)http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/02/23/458819.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er kaninhuset bygget opp siden fuglene kommer inn og spiser opp maten? Du kunne ikke ha gjort noe for å hindre de i å komme nærmt maten da?

Kaninens bur er 9 kvadratmeter, med netting med store hull i. Det er egentlig en hundegarde, så den er ganske stor. Inni bure har hun et hundehus+ noen småting. Fuglene kommer seg inn mellom nettingen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...