Gå til innhold
Hundesonen.no

katter og løpetid

Ane_

Recommended Posts

Siden jeg har 0 peiling på katt, så spør jeg dere..

Kusina mi har nettopp fått en katt på 7 mnd. Hun vet ikke om hun har hatt løpetid enda.. Når er det vanlig at katter fåt løpetid? Hvot ofte har de det? Hvordan er det normalt at de oppfører seg rundt løpetiden? Hun sier at Isabella nå plutselig vil ut hele tiden.. (hun er innekatt) Kan det være et tegn på at hun skal få løpetid nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukastrerte hunnkatter får vanligvis løpetid 2-3 ganger i året, på senvinteren, om sommeren og evt. om høsten. Det finnes enkelte hunnkatter som har 4 eller flere løpetidsperioder i løpet av et år.

Den første løpetiden kommer i 6-12 måneders alder, alt etter når på året katten er født. Så den kan tenkes hun har løpetid nå da, siden hun vil mye ut :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis hu i tilegg begynner å krype rundt veggene, skrike og se ut som hu er i forferdelige smerter, så er hu antageligvis bare kåt som f***. Er mange nok "første gangs hunnkatt eiere" som er blitt lurt av den der, og dratt i huj og hast til veterinæren, for det ser jo ut som katta skal til å dø på seg!

:icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hukatta mi fikk sin første løpetid ved femmåneders alderen, og siden fikk hun løpetid hver 22. dag ;)

Allikevel valgte jeg å utsette kastreringen til hun var helt utvokst. Siden hun er innekatt var det aldri noen fare for at hun skulle bli parret.

Husker flere komiske situasjoner. Hun bydde seg fra til alt mulig rart, men foretrakk herresko...! Ingenting tente henne mer enn tåfislukt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hukatta mi fikk sin første løpetid ved femmåneders alderen, og siden fikk hun løpetid hver 22. dag ;)

Allikevel valgte jeg å utsette kastreringen til hun var helt utvokst. Siden hun er innekatt var det aldri noen fare for at hun skulle bli parret.

Husker flere komiske situasjoner. Hun bydde seg fra til alt mulig rart, men foretrakk herresko...! Ingenting tente henne mer enn tåfislukt! ;)

Skam tøff katt da så blir kåt av tåfis lukt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...