Gå til innhold
Hundesonen.no

Til dere som har flere tisper

Marianne

Recommended Posts

Har deres tisper synkronisert løpetiden?

Jeg håper virkelig at Tequila og Lita kommer til å gjøre det... Tequila har løpetid hver 5-6 mnd og Lita har 5 mnd så det kan bli morsomt her hvis ikke de gjør det........... :rolleyes:

Jeg har hørt om flere som har tisper med løpetid samtidig. Så jeg tror det er slik med mange hunder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk - hadde det enda vært så vel :) Jeg har to tisper på henholdsvis 7 og 10 år, og de har til dags dato ALDRI hatt løpetid samtidig.... så disse årene har vært ganske slitsomme - løping 4 ganger årlig - med sure og rare "kjerringer" i hus :(

De avløser hverandre med et par måneder imellom. Aika hadde løpetid i november - gamlemor Sonny har løpetid nå. Og med ung hannhund i flokken så sier det seg selv at det er mye å holde styr på B) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk - hadde det enda vært så vel :) Jeg har to tisper på henholdsvis 7 og 10 år, og de har til dags dato ALDRI hatt løpetid samtidig.... så disse årene har vært ganske slitsomme - løping 4 ganger årlig - med sure og rare "kjerringer" i hus :(

De avløser hverandre med et par måneder imellom. Aika hadde løpetid i november - gamlemor Sonny har løpetid nå. Og med ung hannhund i flokken så sier det seg selv at det er mye å holde styr på B) .

Du har min fulle sympati :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Aiwa sin andre løpetid så har hun og Tinka hatt løpetid samtidig, men nå når Tinka fikk valper sist så fikk ikke Aiwa løpetid.

Det jeg lurer på er om hun drøyde det siden Småen nettopp hadde hatt valper, men når Småen var midt i sin løpetid så fikk Aiwa sin løpetid(3mndr for sent i forrhold til normalen) så nå blir det spennede og se hvordan det blir neste gang det er løpetid om de får samtidig hele gjengen eller hva de gjør.

Som regel så har jo Småen pleid å styre unna de to andre med løpetid men vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine to tisper (kullsøstre) hadde løpetid samtidig hver gang. Nå er den ene sterilisert, så der blir det jo aldri løpetid igjen :rolleyes:. Men har også hørt at tisper i samme husholdning har en tendens til å synkronisere, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...