Gå til innhold
Hundesonen.no

Tequila og Lita

Marianne

Recommended Posts

• Svar 126
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Tydeligvis :lol: Hvem kan vel motså Lita da? :lol:

Aaaaner ikke jeg, det er stort sett Tequila de kan spare seg for... :yes: Fineste lille sinnataggen min det!

Skrevet
Aaaaner ikke jeg, det er stort sett Tequila de kan spare seg for... :lol: Fineste lille sinnataggen min det!

Norma liker nok Teq, alle som er mindre er råkule nemlig :yes:

Skrevet
De har bare møtt hverandre når Norma var bebis og Tequila er ikke så glad i bebiser så.. :lol:

Nettopp, derfor funker det kanskje bedre nå :lol: Norma triller nesten rundt av glede når hun treffer mindre hunder, det er viktig å være "stor og tøff" :yes:

Skrevet
Nettopp, derfor funker det kanskje bedre nå :lol: Norma triller nesten rundt av glede når hun treffer mindre hunder, det er viktig å være "stor og tøff" :lol:

Hehehe vi får se, hun er litt uforutsigbar på hvem hun liker og ikke, så det er litt vanskelig å si :yes:

• 4 weeks later...
Skrevet

Tequila er pelsterapi hos meg for tiden, og i går ble vi halt med ut på tur. Siden jeg sjelden går noen plass uten kamera så måtte det jo bli bilder.

Marianne hadde sagt at lille Teq er glad i å bade, det må være tidenes understatement.

Hun måtte vente litt med å løpe uti siden vi hadde med en riesen dame, men da Teq endelig fikk fri bane ut i vannet, så det omtrent sånn her ut:

2480833257_59fb936d15.jpg

2480838537_e7df18a327.jpg

2480844141_e0f2e98303.jpg

2480849095_ba5c684e7c.jpg

2481667444_fff63c983d.jpg

2480859185_27850f3d46.jpg

Jeg ble skrekkelig lite poppis da jeg bare henne komme opp igjen av vannet:

2481678160_b0a95bf15a.jpg

Hun prøvde seg som svømmelærer for Marte:

2480869853_5bde8e0776.jpg

2481690288_557fb19fd4.jpg

Men stort sett så svømte hun bare lykkelig rundt:

2480190561_36f8216b9d.jpg

Skrevet
Tequila er pelsterapi hos meg for tiden, og i går ble vi halt med ut på tur. Siden jeg sjelden går noen plass uten kamera så måtte det jo bli bilder.

Marianne hadde sagt at lille Teq er glad i å bade, det må være tidenes understatement.

Hun måtte vente litt med å løpe uti siden vi hadde med en riesen dame, men da Teq endelig fikk fri bane ut i vannet, så det omtrent sånn her ut:

2480833257_59fb936d15.jpg

2480838537_e7df18a327.jpg

2480844141_e0f2e98303.jpg

2480849095_ba5c684e7c.jpg

2481667444_fff63c983d.jpg

2480859185_27850f3d46.jpg

Jeg ble skrekkelig lite poppis da jeg bare henne komme opp igjen av vannet:

2481678160_b0a95bf15a.jpg

Hun prøvde seg som svømmelærer for Marte:

2480869853_5bde8e0776.jpg

2481690288_557fb19fd4.jpg

Men stort sett så svømte hun bare lykkelig rundt:

2480190561_36f8216b9d.jpg

så nydelige hunder!

Herlig å se hunder som koser seg i vannet. Da er det liksom sommer

Skrevet
Kjempefine bilder av søte Teq! Trodde faktisk ikke at hun er en slik badeengel :lol:

Hun er den værste av dem alle! Evt den beste, velg selv :) Hvis ikke hun skal bade så må hun holdes i bånd.. Og det er også den eneste situasjonen jeg ikke har innkalling på henne.. Det sier vel sitt :wub:

Skrevet
Hun er den værste av dem alle! Evt den beste, velg selv :) Hvis ikke hun skal bade så må hun holdes i bånd.. Og det er også den eneste situasjonen jeg ikke har innkalling på henne.. Det sier vel sitt :wub:

Stilig :P Dette er IKKE negativt ment altså, men hun ser litt ut som en sånn fisefin liten dame som ikke kan fordra å bli våt på tottelottene *flir* Derfor var det moro å se disse bildene, hun STORkoser seg jo! :lol:

Skrevet
Stilig :) Dette er IKKE negativt ment altså, men hun ser litt ut som en sånn fisefin liten dame som ikke kan fordra å bli våt på tottelottene *flir* Derfor var det moro å se disse bildene, hun STORkoser seg jo! :P

:P Jeg vet det! Det er sånn hun virker, hun er jo tross alt en blond liten vrengt polvott! Men skinnet kan bedra, og godt er det! :lol:

Hun har faktisk "kurert" mange fra å ikke like små hunder, men Tequila er kul :wub:

Skrevet
:) Jeg vet det! Det er sånn hun virker, hun er jo tross alt en blond liten vrengt polvott! Men skinnet kan bedra, og godt er det! :P

Hun har faktisk "kurert" mange fra å ikke like små hunder, men Tequila er kul :lol:

Tequila er helt rå :wub: Er Lita like glad i å bade eller?

Skrevet
Tequila er helt rå :wub: Er Lita like glad i å bade eller?

Hun er like tulling etter vann (alle mine hunder har vært det egentlig...) men hun svømmer ikke, om ikke man kaster pinner da, og det gidder ikke jeg.. Vil du bade og svømme så får du gjøre det liksom!

Lita løper rundt i vannkanten og koser seg, plasker og hopper rundt.. Og selvfølgelig brøler på alle som nærmer seg :rolleyes: Det er hennes vann må vite, for ikke snakke om at det koker bittelitt over for henne med alt som er såååå moro!

Skrevet

Nå er vel jeg litt inhabil her da, både siden jeg har hatt småhunder og fordi Tequila bare spasserte rett inn i hjertet mitt. Men hun er råkul. Har veldig lite "småhund"nykker. Marianne vil ha det til at hun er blond, jeg er dypt uenig, hun er utspekulert og råsmart, vet nøyaktig hvordan hun skal spille dum nok til å få ting som hun vil. :wub:

Og det er ikke mange hunder man kan kalle inn fra vafler som ligger på bakken altså. Spesielt ikke når det ikke er eiern som roper. Flinkeste lille snuppa det. :lol:

Skrevet
:lol: Jeg vet det! Det er sånn hun virker, hun er jo tross alt en blond liten vrengt polvott! Men skinnet kan bedra, og godt er det! :)

Hun har faktisk "kurert" mange fra å ikke like små hunder, men Tequila er kul :wub:

Fine badeengelen :PVi vet jo godt at blonde polvotter slettes ikke er fisefine på det i det hele tatt, bare de får muligheten! Tequila gjør en viktig og god jobb som "myte-avliver" :P

Skrevet
Nå er vel jeg litt inhabil her da, både siden jeg har hatt småhunder og fordi Tequila bare spasserte rett inn i hjertet mitt. Men hun er råkul. Har veldig lite "småhund"nykker. Marianne vil ha det til at hun er blond, jeg er dypt uenig, hun er utspekulert og råsmart, vet nøyaktig hvordan hun skal spille dum nok til å få ting som hun vil. :thumbs:

Og det er ikke mange hunder man kan kalle inn fra vafler som ligger på bakken altså. Spesielt ikke når det ikke er eiern som roper. Flinkeste lille snuppa det. :banana:

Tusen takk for fine ord om gullet mitt! Og ja, det er utrolig deilig å ha en hund som man kan kalle inn fra alt! Og skulle jeg være litt treig med å se at hun er på vei mot noe mat, og hun får tatt det så er det bare å be henne om å slippe så gjør hun stort sett det også :icon_clapping: *savne bebisen litt*

Fine badeengelen :yes:Vi vet jo godt at blonde polvotter slettes ikke er fisefine på det i det hele tatt, bare de får muligheten! Tequila gjør en viktig og god jobb som "myte-avliver" :banana:

Jaaa, vi vet det! ;) Søteste polvottene!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...