Gå til innhold
Hundesonen.no

Tequila og Lita

Marianne

Recommended Posts

• Svar 126
  • Created
  • Siste svar
  • 3 weeks later...
Skrevet

Her er en liten video-snutt fra badeenglene mine! Det er en bitteliten kulp som MÅÅÅ besøkes hver gang vi går i Mærradalen! :P De er jo søte også da! :P

th_TequilaogLita138mov.jpg

Guest Jonna
Skrevet

Søte da :P

Men stakkars Tequila blir jo nesten tatt av strømmen :P Men rompetroll som hun er, så kom hun seg framover ser jeg :P

Skrevet

Søte da :P

Men stakkars Tequila blir jo nesten tatt av strømmen :P Men rompetroll som hun er, så kom hun seg framover ser jeg :P

Hihihi ja hun blir litt tatt av strømmen men det er ikke noen fare for hun kommer ikke så langt! Hele kulpen er på kanskje 3 meter! :P

• 2 weeks later...
Skrevet

Ikveld har vi vært på tur sammen med Wachita og mamma'n hennes langs Lysakerelven. Her er endel bilder fra turen, mye naturbilder da!

Her er kulpen, som jeg pleide å bade i når jeg var mindre, fine fossen!

Divturer005.jpg

Jentene måtte jo også bade, til den store overraskelsen! :P

Divturer008.jpg

Hu og hei hvor det går!

Divturer009.jpg

Teite tante vil ikke gi meg pinnen sier Lita

Divturer010.jpg

Lita er ute å vaker!

Divturer012.jpg

Divturer013.jpg

Divturer014.jpg

Har tiltider lurt på om Tequila har noen fiskegener...! :P

Divturer015.jpg

Psyko! ;)

Divturer017.jpg

Mere av den fine fossen!

Divturer021.jpg

Skrevet

Litt videre på turen er det en grotte som elven går igjennom, litt spookey

Divturer026.jpg

Jentene måtte seff bade litt mere

Divturer030.jpg

Måtte til litt video av de, Lita som kjefter på vannet!

th_Divturer048.jpg

Dette bildet er tatt oppå grotten, ser ikke sånn ut med det er ca 10 meter ned!

Divturer031.jpg

Litt morsom rot!

Divturer033.jpg

Divturer034.jpg

Oppover

Divturer036.jpg

Nedover

Divturer035.jpg

Og rett fram! ;)

Divturer037.jpg

Lang lukketid!

Divturer038.jpg

Skrevet

Her er fossen ved kulpen igjen, bare tatt fra den andre siden av elven!

Divturer041.jpg

Og til slutt, Jarsaga fossen

Divturer047.jpg

Det var spammen fra meg, den neste er vel av vår 3 uker lange ferie i Nord-Norge! ;)

Skrevet

Åh så flotte bilder :P Og kjempe fin natur dere har! *misunne* :P

Jepp, Lysakerelven er en grønn liten oase i Oslo! ;)

• 1 month later...
Skrevet

Idag har jeg kjøpt meg mulitskriver og der er det jo scanner! ;) Så her kommer det noen valpebilder av Tequila ;)

Lille blubbe

skann0006_edited.jpg

Lenge siden hun har hatt sååå god plass på fanget mitt...! :P

skann0017_edited.jpg

Søsteren min var å besøkte meg! Helt normalt for en liten bebis å måtte ligge oppå nakken...? :rolleyes:

skann0018_edited.jpg

Det gikk hardt utover Pionteren Araks til tider, noe han syns var strålende artig!

skann0019_edited.jpg

skann0008_edited.jpg

Den beste lekekompisen er den som er 200 ganger større! :P Ingen ting i veien med pågangsmotet hennes ihvertfall...! :P

skann0001_edited.jpg

også sende-hjem-og-vise-fram-valpen-bilder! ;) Og ja, jeg var russ på Gran Canaria! ;)

skann0004_edited.jpg

skann0005_edited.jpg

Nabohunden vår med helt lik humor som Tequila! Han kom støtt og skrapte på døren for en playdate! :P

skann0007_edited.jpg

Her leker hun med Yaiza, en coker som også har flyttet til Norge! :)

skann0002_edited.jpg

*klippe og lime*

Skrevet

Driver du med a...? ;)

skann0011_edited.jpg

Liggestilleerkjedeligogdetduholderdererlittskummelt! ;)

skann0012_edited.jpg

skann0013_edited.jpg

Raringen min! ;)

skann0016_edited.jpg

Beklager litt elendig kvalitet på noen av bildene, men de er scannet som sagt! :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...