Gå til innhold
Hundesonen.no

Norton antivirus.


Ulvinne

Recommended Posts

Norton og mirc er visst ikke så gode venner på pc min. Antivirusen blokkerer meg stadig fra og gå inn på mirc,dvs at hver gang jeg prøver og gå inn på mirc så stopper alt og jeg kommer ikke på internett.

Noen som har samme problem?

Noen som vet hva det er?

Har funnet ut hvordan jeg kan komme meg på mirc,men det holder ikke mer en kanskje et par dager.

Kunne tenkt meg at det holdt litt lengre.

Må slå av modemet hver gang dette skjer.

Veldig takknemmelig for tips og råd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,ikke noe. Den bare stopper. Som oftest kommer den så langt at jeg kan skrive hvilken kanal jeg vil på. f.eks hundesonen. Men så stopper det bare. Kommer ikke noe mer.

Og da jeg så klikker vekk mirc og prøver og gå på internett så kommer jeg ikke inn. Da må jeg slå av modemet også på igjen,og da kommer jeg på internett men ikke på mirc.

Litt frustrerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav

Norton og mirc er visst ikke så gode venner på pc min. Antivirusen blokkerer meg stadig fra og gå inn på mirc,dvs at hver gang jeg prøver og gå inn på mirc så stopper alt og jeg kommer ikke på internett.

Noen som har samme problem?

Noen som vet hva det er?

Har funnet ut hvordan jeg kan komme meg på mirc,men det holder ikke mer en kanskje et par dager.

Kunne tenkt meg at det holdt litt lengre.

Må slå av modemet hver gang dette skjer.

Veldig takknemmelig for tips og råd:)

Spørs hvilken versjon av Norton du bruker. Dersom du har brannmur vil Norton "by default" blokkere endel porter som brukes i kommunikasjon. Det er mulig å oppheve sperringen manuelt fra Nortons kontrollpanel, men da må du vite hvilken port du skal "åpne. Jeg bruker ikke mIRC eller tilsvarende programmer så jeg vet ikke hvilken port det gjelder.

--

Per Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette høres litt rart ut, vanskelig og si hva som kan være feil her. Når jeg verken har erfaring med problemstillingen heller programmet.

Du kan jo la den stå litt her og se om du får noen svar, deretter evt meldte deg inn i et dataforum (foreks www.hw.no) der vil du nok få et svar raskere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå¨har jeg 2005 versjonen hvis det var det du mente?

Jeg har funnet ut(sammen med en briljant dame;)) At jeg kan åpne for mirc i norton. Vi åpnet også noen porter på modemet.

Jeg må gå på brannmur også konfigurere også åpne for mirc. Da går det greit i et par dager også stopper det igjen. Da hender det jeg må konfigurer den og slå av modemet en 4-5 ganger før jeg kommer på mirc igjen. Så stopper alt etter et par dager også må jeg gjenta alt igjen..

Takk for tipset Espe:men jeg tivler på at jeg har noe inne på et data forum og gjøre;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her bruker min IRC port 7000, men lurer litt på om forskjellige servere bruker forskjellige porter.

Jeg bruker Homelien, vet ikke hva du bruker.

http://www.firewalling.com/personalfirewal...ecurity2005.htm

Her er en metode for og åpne porter, men vet ikke om den stemmer overens med din versjon av Norton.

Ehm.. Tørr ikke fikle meg inn på noe sånt på egen hånd jeg altså..

Fikk en heller streng beskjed om at SÅNT gjør man ikke hvis man ikke KAN det.. *kremt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...