Gå til innhold
Hundesonen.no

Leilighet /hybel i Bergen

Marthe

Recommended Posts

Skrevet

Jeg skal kanskje gå på skole i Bergen (Fana) til neste år. Lurer på om det er vanskelig å få seg leilighet eller hybel hvor man kan ha hund? Noen som har erfaring med dette? Må jo nesten begynne å lete snart :unsure:

Skrevet

Hei vipsen.

Kan du utdype "fryktelig god tid"? Tenker også på å gå på skole i Fana om noen år. :D Kommer jeg inn skal jeg melde meg som fosterhjem for katt, og trenger derfor hybel som tillater innekatter.

Skrevet

Hm, ligger Os langt ifra Fana? (Vipsen, du er sikkert bedre i geografi enn meg *tralala*)

Har hørt om at det er veldig billig å skaffe seg hybel i nærheten av Os (også med hund), i forhold til prisene andre steder i byen.

Skrevet

Hm, ligger Os langt ifra Fana? (Vipsen, du er sikkert bedre i geografi enn meg *tralala*)

Har hørt om at det er veldig billig å skaffe seg hybel i nærheten av Os (også med hund), i forhold til prisene andre steder i byen.

Du har kjørt til Stavanger sant? Rett før fergekaien (ikke skyt meg, osinger!) så er det et lite tettsted/sentrum, det er Os :D Før måtte man kjøre gjennom, nå svinger man av rett før, er vel 20-30 min kjøring fra Nesttun retning nedover på kartet :P Altså må du fra Åsane gjennom sentrum og ut på andre siden.

Fana i forhold til Os, tenker du Landbruksskolen på Stend nå?

Skrevet

Hei vipsen.

Kan du utdype "fryktelig god tid"? Tenker også på å gå på skole i Fana om noen år. :D Kommer jeg inn skal jeg melde meg som fosterhjem for katt, og trenger derfor hybel som tillater innekatter.

I hvert fall noen mnd vil jeg tro?

Skrevet

Du har kjørt til Stavanger sant? Rett før fergekaien (ikke skyt meg, osinger!) så er det et lite tettsted/sentrum, det er Os :D Før måtte man kjøre gjennom, nå svinger man av rett før, er vel 20-30 min kjøring fra Nesttun retning nedover på kartet :P Altså må du fra Åsane gjennom sentrum og ut på andre siden.

Fana i forhold til Os, tenker du Landbruksskolen på Stend nå?

Aha - da er det jo et stykke å kjøre da :P

Det første som slo meg når Marthe sa hun kanskje skulle gå på skole i Fana, var Stend Landbruksskole. Så var vel det jeg tenkte på, ja :P

Skrevet

Aha - da er det jo et stykke å kjøre da :P

Det første som slo meg når Marthe sa hun kanskje skulle gå på skole i Fana, var Stend Landbruksskole. Så var vel det jeg tenkte på, ja :P

Det er Stend ja :P

Skrevet

Er ikke lagt fra fana (stend) til os egentlig. Er vel 20-30min kjøretur?

Bor vel 15min gårtur fra stend bruksskole.

Skrevet

Vet du om det er noen leiligheter rundt skolen? De har jo ikke internat:/

Skrevet

Går på Stend, og vet et par stykker i klassen leier forskjellige steder i nærheten, stort sett langs Fanaveien i gåavstand til skolen. Ingen av de brukte nevneverdig lang tid på å skaffe sted å bo, men nå kan jeg ikke si noe om det er tillatt å ha dyr der. Ellers ville jeg tro prisnivået er et godt stykke under sentrumspris?

Skrevet

Jeg mener også å ha hørt rykter om at de skal lage tunnel fra Os til Lagunen (det ligger i Fana), og da er det vel ikke snakk om lange tiden hvis man bosetter seg i Os altså!

Ps. Stend Jordbrukskole har jeg hørt mye godt om, så det er ikke noe dumt valg akkurat!

Lykke til da!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...