Gå til innhold
Hundesonen.no

Forsikring, skal gjøre det nå..

tm100021

Recommended Posts

Jeg har mine forsikret i gjensidige.

Jeg er veldig fornøyd med den. Jeg har veterinær utg forsikring og dødsrisiko forsikring. (tror det heter det...) Veterinær utgifter dekkes med inntil 30.000 pr.år (nytt fra 01.01.06, før var det kun 10.000) det er da egen andel på 1000kr + noe %. Er ikke sikker på hvor mye % det er, men jeg hadde nettopp operasjon på Ebbe som kostet 9.000, da betalte jeg 1.200 i egen andel.

Dødsrisiko forsikringen dekker kjøpe sum hvis hunden dør/må avlives (f.eks sykdom,påkjørt, osv), eller blir stjålet/kommer bort.

På Lara er kjøpe summen 9.500, og hennes forsikring koster 1.450 i året, Ebbes kjøpesum er 6.000, hans forsikring koster 1.200 i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agria er et selskap som har spesialisert seg på dyr. Prisnivå kommer vel ann på rase og hvor du bor tror jeg. Ellers så finnes jo Sparebanken1, Vesta, Gjensidige eller IF. Du får billigere forsikring på hunden om du har f.eks reiseforsikring og skadeforsikring i samme firma også.

Jeg hadde tenkt til å bytte til Agria fra Sparebanken1, men siden hunden min er over 3 år, måtte Agria ha en veterinærattest på hundes helse. Og siden min hund har problemer med mage og øyne ville jeg _ikke_ få dekket veterinærutgifter til mage og øyeproblemer hos Agria, så jeg ble værende hos Sparebanken1 og er veldig godt fornøyd.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mine forsikret i gjensidige.

Jeg er veldig fornøyd med den. Jeg har veterinær utg forsikring og dødsrisiko forsikring. (tror det heter det...) Veterinær utgifter dekkes med inntil 30.000 pr.år (nytt fra 01.01.06, før var det kun 10.000) det er da egen andel på 1000kr + noe %. Er ikke sikker på hvor mye % det er, men jeg hadde nettopp operasjon på Ebbe som kostet 9.000, da betalte jeg 1.200 i egen andel.

Dødsrisiko forsikringen dekker kjøpe sum hvis hunden dør/må avlives (f.eks sykdom,påkjørt, osv), eller blir stjålet/kommer bort.

På Lara er kjøpe summen 9.500, og hennes forsikring koster 1.450 i året, Ebbes kjøpesum er 6.000, hans forsikring koster 1.200 i året.

Samme her :D er meget godt fornøyd, med både pris og hva vi evt får dekkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...