Gå til innhold
Hundesonen.no

Strihåret dachs

IM

Recommended Posts

Jeg må ærlig innrømme at det ikke var jeg selv som valgte å ha dachs. Har vokst opp med mange forskjellige hunderaser; bearded collie, golden, blandingsraser og engelsk springer spaniel. Springeren var den beste hunden noen sinne, men da mamma flyttet sammen med kjæresten sin, kunne vi ikke ha den lenger.

Som plaster på såret for meg, satte vi valper på dachsen til mammas kjæreste og jeg fikk den ene valpen.

Skal innrømme at jeg ikke var særlig glad for dette... ville jo helst ha springeren "Smula". Men da Titti ble født og hun vaklet rundt på gulvet med ustøe ben første gang, ble jeg jo forelsket da!!

Dachshund er en utrolig morsom rase. De har sin egene, litt sære personlighet. Titti går på rådyrjakt, og hun er en super jeger (på alt annet enn rådyr.. hehe...)

Er ikke lenger sur på mamma for at hun skulle "erstatte" Smula med en ny valp... Selvfølgelig savner jeg Smula, og Titti kan aldri erstatte henne, men jøss å glad jeg har blitt i Titti!! ;)

Titti er nå 6 år, og begynner å bli en voksen dame. Men desverre bor hun hos mamma, pga jeg bor i boligfelt og synes synd på henne for at hun ikke kan være så mye ute der... hos mamma kan hun jo være ute i hundegård med de andre hundene!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 3 months later...
  • 3 months later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...