Gå til innhold
Hundesonen.no

hva skal jeg gjøre?


mie

Recommended Posts

hei,jeg har en kjempe søt dachsejente.det som er problemet mitt,er at hun tar så sinnsykt mye oppmerksomhet her hjemme,og hun har sikkert ikke fått streng nok oppdragelse heller.det er helt sikkert mye min skyld at det har utviklet seg sånn,siden jeg duller altfor mye med den hele tiden.resultatet har blitt at hun klenger veldig mye på meg og det begynner å bli litt slitsomt både for meg og spesielt samboeren min bryr seg mye av det.samtidig har jeg dårlig samvittighet siden jeg føler at det er jeg som har lagt sånn opp til det,og at det ikke er hennes feil,men min...men likevel,noe må gjøres fort!

hva skal jeg gjøre?gjerne noen konkrete råd om dere har..takk for all hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som svarer deg?

Får vel prøve jeg da. Hva med å sette deg ned, tenke over hundeholdet, lage litt faste rutiner for både folk og dyr. Sette av visse tider på døgnet som er HUNDENS og visse som ikke dreier seg om hunden?

Nå har riktignok jeg flere hunder, men selv med bare ên synes jeg at en grind foran en dør er godt å ha enkelte ganger. La hunden være hund og ikke nødvendigvis klenge på deg hele tiden.

F.eks. når dere spiser middag - hunden åker ut i gangen/på stua eller hvorsomhelst, og dere spiser i fred. Evt ha hunden bortstengt når dere sitter og ser på TV?

Jeg mener ikke at man hele tiden skal stenge hunden vekk, men litt av og til har ingen av dere vondt av. Etter å ha sett SOS Hundehjelpen på TV2, så er det tydelig at endel hunder faktisk også har både nytte og glede av å ikke nødvendigvis ligge i sengen sammen med eierne heller.

Ellers er jo standard-rådet - hva med å ta et dressurkurs, lære hunden litt kunster og få den til å bruke sin energi på slikt istedenfor å mase på deg hele tiden?

Bare litt sånne løse tanker en sen kveld!

Lykke til med det lille dyret!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mye enig med susannel her...

Det er viktig å ha A4 regler...ikke la hunden få gjøre en ting den ene dagen og ikke den andre... Øv på at det er du som skal ta kontakt til å leke, kose osv...

Det å lære henne trix er og en god ide...sitte bamse, rulle rundt, danse, krype, lære henne å telle osv...

Det er mange tråder her om hvordan lære hunden de forskjellige triksene...

kanskje all den dullingen gjør at hun har blitt sånn...Det er ikke så viktig for hunden å måtte sitte oppå deg hele tiden...Bruk tid på hunden når du vil, ikke hele tiden...Det skal ikke være slitsomt med oppmerksomhet fra hunden din..

Lykke til iallefal;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...