Gå til innhold
Hundesonen.no

Politihund

Taz

Recommended Posts

Et spørsmål: betyr dette at f.eks en brannhund eller en narkotikahunds eier ikke nødvendigvis må være politi? Men at en ekvipasje kan bli godkjent, og knyttet til politiet?

Har sendt en mail til Norsk politihundelag og spurt! Skal si fra når jeg får svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Guest Gråtass

Hunden må eies av polititjenestemannen/kvinnen eller eies av staten ved de enkelte politidistrikter som disponeres av en hundefører i politiet. Ergo: Ja, du må være politi.

Når det gjelder opptrening av RIK hunder og Politi hunder så er det som Akela sier, store forskjeller i opptreningen, på de senere stadiene.

Forøvrig så var det fin en artikkel fra "politihunden". Enkel lettfattelig og beskrivende. Husk også at mange tjenestehundførere også trener og konkurrerer i det "sivile liv."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig trodde jeg ikke dette vill skje men...

I noen få tilfeller krever det faktisk bare at hunden er søt for at den kan bli politihund:)

http://www.vg.no/video/videoplayer/player.hbs?id=2625

hehe, søt var den ja! Men skjønte ikke helt hva den skulle gjøre? brukes som narkotikahund, kanskje? i såfall holdt det nok ikke bare å være søt ;)

ida: Kanskje ikke smarteste tingen og si på et hundeforum hvor sikkert halvparten er eiere av små hunder?

ikke at jeg tror så mange tar seg nær av det, men... hvorfor skal store hunder være mer "verdt" enn små hunder uansett?

sorry, OT ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...