Gå til innhold
Hundesonen.no

Rottweiler/amstaff

Bella

Recommended Posts

Har du ikke fått med deg at am staffer er forbudt, har du kanskje ikke lest nyheter særlig godt ?(ikke for å provosere).

Ikke bare vurdere hunderaser ut ifra om de er barnevennlige - det kommer helt ann på om dine barn er hundevennlige. Og en rottweiler kan være en god familiehund,men den skal og brukes.Jeg vet om flere som har blitt avlivet pga biting,men disse er forhåpntligvis unntaket til regelen.

Velg hund først og fremst ut ifra deres tid og aktivitetsnivå!

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er blitt slettet ja. Det opprinnelige spørsmålet var om rottweiler /amstaff var barnevennlige hunder, evt blandinger av disse.

Husker ikke hva mer det sto, men tydelig at ikke alle setter seg inn i ting littegranne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm kan slet ikke se hvad det er som er blevet skrevet?? Tror Bella har endret sine innlegg?

Ja, jeg har slettet innleggene.

Kommer hit som ny, uviten hundeinteressert, og spør noen spørsmål ang hunderase og vennlighet ovenfor barn da vi er en barnefamilie som vurderer å kjøpe hund.

Beklageligvis provoserte det noen at jeg spurte om rottweiler/amstaff er en "agressiv" rase for oss som har barn. Som barnefamilie ønsker man å finne en hund som fungerer for oss alle; og omvendt!

Kan ikke skjønne at det kan ha vært så provoserende det jeg skrev; det var spørsmål fra en uviten.

Trodde meningen her inne var å kunne spørre dersom man lurte på noe, siden det sikkert er en del erfarne hundeiere her.

Spurte også om blandinger med amstaff var ulovlig, altså i dette tilfeller blanding av amstaff og rottweiler. Fikk da til svar at jeg tydeligvis ikke leste nyhetene.

JO, jeg leser nyheter, og vet amstaff er ulovlig.

Men dessverre var jeg så uviten at jeg spurte om også kryssninger av rasen også var ulovlig. Beklager, burde selvfølgelig visst det.

Og nå er faktisk jeg provosert. Hadde håpet på hyggelige svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mange raser der ute som ligner amstaffen i utseendet,som er lovlige at det skulle være veldig lett å finne en,om det er typemessig slik man liker hunder.

Jeg sa og i parentes at min formulering ikke var for å provosere.

Og som allerede nevnt - prøv å finne en rase som har samme aktivitetsnivå og krav til dette, som dere har som familie. Utseendet bør komme i andre rekke.

Fortsatt lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der finnes ikke dumme spørgsmål, kun dumme svar :wink:

Og det er ikke alle som vet at amstaffen er ulovlig. I danmark er den feks lovlig. Men det var litt synd at det blev sånn her da. Det gir dig sikkert et dårligt indtryk. Men nå vet du at amstaffen er ulovlig. Og da er der sikkert mange som kan give dig tips på en bra familie hund :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Er helt enig i at det er dumt å legge ut usanne ting i media, men som sagt det er en grunn til at amstaffen er ulovlig. Er personlig utrolig glad i rotweilere. Nydelig rase med mye fart og arbeidsglede. Syns det ville være synd om den rasen ble ulovlig... Det er slevsagt mye dårlig avl av denne rasen nå for tiden..... :D Men jeg er ganske sikker på at denne rasen er barnevennlig :D Jeg lurer på hvorfor folk absolutt må skaffe seg amstaff når det finnes så mange andre flotte hunderaser...? Er ikke imot amstaff, men jeg må si meg enig i at det er en rase som ligner på pit bullen utsende messig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig i at det er dumt å legge ut usanne ting i media, men som sagt det er en grunn til at amstaffen er ulovlig. Er personlig utrolig glad i rotweilere. Nydelig rase med mye fart og arbeidsglede. Syns det ville være synd om den rasen ble ulovlig... Det er slevsagt mye dårlig avl av denne rasen nå for tiden..... :D Men jeg er ganske sikker på at denne rasen er barnevennlig :D Jeg lurer på hvorfor folk absolutt må skaffe seg amstaff når det finnes så mange andre flotte hunderaser...? Er ikke imot amstaff, men jeg må si meg enig i at det er en rase som ligner på pit bullen utsende messig...

hvorfor skaffa ikke du deg en border collie i stedet for aussie da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

det var et meget dårlig og usaklig spørsmål. Jeg valgte aussie fordi den passet mitt aktivitets nivå og mine ambisjoner mye bedre enn en border collie. Jeg foretrekker aussien fordi den har en noe hardere psyke enn border collien. Det er ikke alle som liker det, men i min jobb på Spt(spesial pedagogisk tjeneste) passer det perfekt. Dessuten er hverken aussien eller borderen noen kamphund må du huske på. Derimot amstaff er utstillings varianten av pit bull. Kjenner til mange greie amstaffer, men når du ser på kroppsbyggningen dens så ser du at det var en baktanke ved den. Dens kropp er bygd til kamp. En border collie eller aussie er bygd for å være lett og rask i kroppen, ikke for å drepe noen. Det er det som gjør spørsmålet usaklig og tullete. Ha en fortsatt fin kveld. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

ja, man kan få en hvilken som helst hund aggressiv, men så er det noen som har vært avlet til det. Kan man ikke heller støtte en annen avl som ikke har noe kamp- utsende eller tendenser? Nå er det jo ulovlig uansett, men jeg skjønner ikke hvorfor man absolutt må ha en rase som er forbudt? Det er tross alt en grunn til at den er forbudt. Jeg er selv veldig glad i rasen, men jeg vet at det er utstillings varianten av pit bull, og da bør man jo klare å finne mange andre raser som ikke har noen kamp- baktanke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, man kan få en hvilken som helst hund aggressiv, men så er det noen som har vært avlet til det. Kan man ikke heller støtte en annen avl som ikke har noe kamp- utsende eller tendenser? Nå er det jo ulovlig uansett, men jeg skjønner ikke hvorfor man absolutt må ha en rase som er forbudt? Det er tross alt en grunn til at den er forbudt. Jeg er selv veldig glad i rasen, men jeg vet at det er utstillings varianten av pit bull, og da bør man jo klare å finne mange andre raser som ikke har noen kamp- baktanke.

Nå er jo det faktisk avlet ganske mye vekk da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

ja, vet det. Men jeg mente andre fine raser som ikke har bakgrunn som kamphund. Når du nevner aussie så må jeg bare legge til at det ikke er eller har vært en kamphund i noen sammenheng. Det finnes mange raser som har en koselig personlighet som IKKE er am staffordshire. Man kan jo like godt kjøpe en boxer? eller gran danois? Kolsige raser. Og det finnes mange fler.... Hvorfor akkurat en tidligere kamphund? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, vet det. Men jeg mente andre fine raser som ikke har bakgrunn som kamphund. Når du nevner aussie så må jeg bare legge til at det ikke er eller har vært en kamphund i noen sammenheng. Det finnes mange raser som har en koselig personlighet som IKKE er am staffordshire. Man kan jo like godt kjøpe en boxer? eller gran danois? Kolsige raser. Og det finnes mange fler.... Hvorfor akkurat en tidligere kamphund? :wink:

det er som regel en grunn til at folk har amstaff i stedet for boxer. De ser annerledes ut og krever mindre enn en boxer og har annen personlighet. Gidder ikke diskutere med deg hvis det er det beste argumentet ditt. ALLE raser er forskjellige. Det ekke bare å velge en anna fordi den ligner ellerno skjønner du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Amstaff ulovlig uansett så hvorfor ønske seg noe som er ulovlig? Boxer er sikkert annerledes, men det finnes sikkert en annen rase som ligner. Jeg er ikke rasekjenner, men hvis man tar kontakt med en tidligere oppdretter å spør hvilken rase som kan ligne så får man sikkert et svar. Det er dumt å avle videre på en tidligere kamphund. Det finnes såååååå mange flotte raser som(ikke har noen antydning til å være kamphund) som faktisk kan brukes, istedenfor amstaffen. Jeg syns folk burde klare å gå videre og finne seg en ny rase, istedenfor å gnåle over amstaffen. Loven er loven, og sånn er det med den saken. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...