Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund døde etter 3 timer innelukket i bagasjehyllen i flykabinen...


Elisabeth00
 Share

Recommended Posts

2 timer siden, Kangerlussuaq skrev:

Problemet er at folk skal ha flybilletter til 299kr, men forventer at både de og baggasjen og dyrene skal behandles som kongelige. Jeg unnskylder det ikke, jeg bare spør hvorfor folk forventer at uhell aldri skal skje når de vet at luftfartsbransjen er i nose-dive i forhold til kvalitet fordi alt må spares inn på. Jo mer effektivisert og økonomisk bransjen skal bli, jo flere slike uhell kommer til å skje.

Det er samme flyselskap er det ikke? To sånne på èn uke :/  De selskapene som opererer i Norge med lave priser tar ikke dyr. Godt er det kanskje for når flyene er nye og fine og bilettene billige må de vel knipe et eller annet sted

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, yurij said:

Det er samme flyselskap er det ikke? To sånne på èn uke :/  De selskapene som opererer i Norge med lave priser tar ikke dyr. Godt er det kanskje for når flyene er nye og fine og bilettene billige må de vel knipe et eller annet sted

United har en lang liste med vonde hendelser de siste årene, både hva gjelder mennesker, dyr og ansatte. Like før dette skjedde kom en stor sak i nyhetene om at "den årlige bonusen" som de ansatte tidligere delte mellom seg kom til å bli endret. I stedet for at alle de 90,000 kulle få de vanligvis ca ~3000kr i bonus hvert kvartal, så skulle det hele byttes ut med et "lotteri" for de som ikke hadde vært syk og de som ikke hadde dårlige tilbakemeldinger. Så i stedet for penger til alle, kunne én person stikke av med en bil. For eksempel. Helt krisestemning og folk klikka i vinkel. Til slutt måtte de trekke endringen tilbake. Hvorfor foreslo de det? For å spare penger. Alltid for å spare penger. United må kjempe om markedsandeler mot andre billige aktører, og deres ansatte er under hardt press.

Forøvrig er jeg uenig i din uttalelse om "De selskapene som opererer i Norge med lave priser tar ikke dyr". Både Widerøe, SAS og Norwegian tar dyr, og opererer alle med lave priser. At det bare er Ryanair og Wizzair som tilbyr lave priser er en sannhet med ekstremt store modifikasjoner. Problemet med at også SAS og Widerøe (og Norwegian, selv om de jo også er en low cost) tilbyr lavere priser enn hva (Norwegian), Ryanair eller Wizzair ofte gjør på samme ruta, er at de dermed får mye lavere inntekter siden deres ansatte er ansatt i Norge, og ikke i Irland, Polen eller Spania. SAS løste dette ganske nylig, med å også opprette base for de ansatte i Irland. Det er det som irriterer meg: én ting er at man har dritt-valg hvor man vet at det blir en grusom flyreise (f.eks Ryanair), men fordi disse aktørene er så store, så må de aktørene som gir deg en normalt sett GOD flyreise (f.eks SAS) forringe produktet sitt ekstremt. Altså går det mot at alle blir til en grå og dårlig - men lik - masse av flyselskaper som alle er bedritne. Glad jeg bor i sentral-Europa og kan kjøre / ta tog til de fleste plasser, for å fly er blitt ganske kjipt.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

United har en lang liste med vonde hendelser de siste årene, både hva gjelder mennesker, dyr og ansatte. Like før dette skjedde kom en stor sak i nyhetene om at "den årlige bonusen" som de ansatte tidligere delte mellom seg kom til å bli endret. I stedet for at alle de 90,000 kulle få de vanligvis ca ~3000kr i bonus hvert kvartal, så skulle det hele byttes ut med et "lotteri" for de som ikke hadde vært syk og de som ikke hadde dårlige tilbakemeldinger. Så i stedet for penger til alle, kunne én person stikke av med en bil. For eksempel. Helt krisestemning og folk klikka i vinkel. Til slutt måtte de trekke endringen tilbake. Hvorfor foreslo de det? For å spare penger. Alltid for å spare penger. United må kjempe om markedsandeler mot andre billige aktører, og deres ansatte er under hardt press.

Forøvrig er jeg uenig i din uttalelse om "De selskapene som opererer i Norge med lave priser tar ikke dyr". Både Widerøe, SAS og Norwegian tar dyr, og opererer alle med lave priser. At det bare er Ryanair og Wizzair som tilbyr lave priser er en sannhet med ekstremt store modifikasjoner. Problemet med at også SAS og Widerøe (og Norwegian, selv om de jo også er en low cost) tilbyr lavere priser enn hva (Norwegian), Ryanair eller Wizzair ofte gjør på samme ruta, er at de dermed får mye lavere inntekter siden deres ansatte er ansatt i Norge, og ikke i Irland, Polen eller Spania. SAS løste dette ganske nylig, med å også opprette base for de ansatte i Irland. Det er det som irriterer meg: én ting er at man har dritt-valg hvor man vet at det blir en grusom flyreise (f.eks Ryanair), men fordi disse aktørene er så store, så må de aktørene som gir deg en normalt sett GOD flyreise (f.eks SAS) forringe produktet sitt ekstremt. Altså går det mot at alle blir til en grå og dårlig - men lik - masse av flyselskaper som alle er bedritne. Glad jeg bor i sentral-Europa og kan kjøre / ta tog til de fleste plasser, for å fly er blitt ganske kjipt.

Du har helt sikkert rett , du kan  mere om dette enn alle oss andre :)  ( Wizzair er da kjempeflinke, flotte nye fly , punklige og god service )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutes ago, yurij said:

Du har helt sikkert rett , du kan  mere om dette enn alle oss andre :)  ( Wizzair er da kjempeflinke, flotte nye fly , punklige og god service )

At wizzair er kjempeflinke er du nok en av få mennesker som synes :P Men det er jo sånn Wizzair og deres "likeverdige" holder seg i businessen, ikke alle vet hva som ligger bak, og ikke alle opplever de på sitt verste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke som jeg kan se. Du vil få beskjed hvis en tråd fjernes, med mindre du åpenbart er en spam-bot. Simira med Moderatorhatt
    • Kan hende det bare er jeg som er fullstendig glemsk her altså, men jeg var så sikker på jeg hadde laget en «min hund» tråd til Karma, men isåfall er den borte nå. 🙈  Kan dere se på «bakrommet» om tråder har eksistert og er blitt slettet av en eller annen grunn? Eller er den sporløst borte isåfall?  Vil jo gjerne unngå at det skjer igjen om det er en grunn til at den er borte og det ikke bare er jeg som innbiller meg at jeg laget den tråden. 😂
    • Om du får til å taime vekkerklokke og morgenrutine sånn at valpen sover når dere forlater bilen den første tiden, så får du mer tid til å trene den mer forsiktig og gradvis på å være alene.  Meninger om tyggesaker uten tilsyn er delte mellom teoretikere og praktikere. (Det meste KAN i verste fall drepe hunden ved kvelning eller blokkering av tarm, men barn kan brekke nakken av å falle skeivt ut av en høy seng også, og en bekjent snublet på en skogssti og døde momentant av å lande med hodet på en stein. Det er mye potensielt veldig farlig som veldig sjelden skjer.) Fra flere tiår med skadefri altmuligtyggere våger jeg banne i kirka og trosse de mest forsiktige ved å anbefale en fordøyelig tyggesak, f.eks. okse*****, eller en fryst Kong, så har valpen noe annet å fokusere på enn at den er forlatt alene. Beste er selvsagt om den sover i bilen i starten, så du får mer tid til å venne den til å være i buret alene.   
    • Ved henting tenker jeg at stoffburet er helt greit. Når dere kommer hjem ville jeg hatt transportburet inne, hjemme, med et mykt pledd og noen godbiter i. La valpen utforske buret og oppfordre den til å være der litt, uten å lukke. Så ville jeg prøvd å ta med buret i bilen allerede første dag, og kaste noen godbiter eller legge inn en god tyggeting de 10 minuttene du skal levere. Hvis valpen kommer fra en skikkelig oppdretter bør den har erfaring med bilkjøring fra før, selv om det ofte er med mor og/eller søsken. Hvis valpen IKKE er trygg alene de 10 minuttene så er den tryggere i et solid bilbur enn et stoffbur den kan tygge seg ut av... Hvis det viser seg å være et problem ville jeg fått noen til å sett etter den den korte tiden leveringen tar.
    • Jeg får valp imorgen. Vi er godt forberedt og skal ha fem uker fri.    Det jeg stresser med er at barnet mitt skal i barnehagen neste uke for å gi valpen litt mer ro den første uken. Det jeg bekymrer meg for er at jeg må ha den med i bilen når jeg leverer i barnehagen. Er det innafor å la den være i bilen de 10 minuttene det tar å levere barnet?    til vanlig skal jeg ha hunden i et transport bur bak i bilen, men tenker at den skal få være i et Stoffbur i passasjersetet ved siden av meg når jeg henter den imorgen og den første uken.  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...