Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund døde etter 3 timer innelukket i bagasjehyllen i flykabinen...


Elisabeth00
 Share

Recommended Posts

2 timer siden, Kangerlussuaq skrev:

Problemet er at folk skal ha flybilletter til 299kr, men forventer at både de og baggasjen og dyrene skal behandles som kongelige. Jeg unnskylder det ikke, jeg bare spør hvorfor folk forventer at uhell aldri skal skje når de vet at luftfartsbransjen er i nose-dive i forhold til kvalitet fordi alt må spares inn på. Jo mer effektivisert og økonomisk bransjen skal bli, jo flere slike uhell kommer til å skje.

Det er samme flyselskap er det ikke? To sånne på èn uke :/  De selskapene som opererer i Norge med lave priser tar ikke dyr. Godt er det kanskje for når flyene er nye og fine og bilettene billige må de vel knipe et eller annet sted

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, yurij said:

Det er samme flyselskap er det ikke? To sånne på èn uke :/  De selskapene som opererer i Norge med lave priser tar ikke dyr. Godt er det kanskje for når flyene er nye og fine og bilettene billige må de vel knipe et eller annet sted

United har en lang liste med vonde hendelser de siste årene, både hva gjelder mennesker, dyr og ansatte. Like før dette skjedde kom en stor sak i nyhetene om at "den årlige bonusen" som de ansatte tidligere delte mellom seg kom til å bli endret. I stedet for at alle de 90,000 kulle få de vanligvis ca ~3000kr i bonus hvert kvartal, så skulle det hele byttes ut med et "lotteri" for de som ikke hadde vært syk og de som ikke hadde dårlige tilbakemeldinger. Så i stedet for penger til alle, kunne én person stikke av med en bil. For eksempel. Helt krisestemning og folk klikka i vinkel. Til slutt måtte de trekke endringen tilbake. Hvorfor foreslo de det? For å spare penger. Alltid for å spare penger. United må kjempe om markedsandeler mot andre billige aktører, og deres ansatte er under hardt press.

Forøvrig er jeg uenig i din uttalelse om "De selskapene som opererer i Norge med lave priser tar ikke dyr". Både Widerøe, SAS og Norwegian tar dyr, og opererer alle med lave priser. At det bare er Ryanair og Wizzair som tilbyr lave priser er en sannhet med ekstremt store modifikasjoner. Problemet med at også SAS og Widerøe (og Norwegian, selv om de jo også er en low cost) tilbyr lavere priser enn hva (Norwegian), Ryanair eller Wizzair ofte gjør på samme ruta, er at de dermed får mye lavere inntekter siden deres ansatte er ansatt i Norge, og ikke i Irland, Polen eller Spania. SAS løste dette ganske nylig, med å også opprette base for de ansatte i Irland. Det er det som irriterer meg: én ting er at man har dritt-valg hvor man vet at det blir en grusom flyreise (f.eks Ryanair), men fordi disse aktørene er så store, så må de aktørene som gir deg en normalt sett GOD flyreise (f.eks SAS) forringe produktet sitt ekstremt. Altså går det mot at alle blir til en grå og dårlig - men lik - masse av flyselskaper som alle er bedritne. Glad jeg bor i sentral-Europa og kan kjøre / ta tog til de fleste plasser, for å fly er blitt ganske kjipt.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

United har en lang liste med vonde hendelser de siste årene, både hva gjelder mennesker, dyr og ansatte. Like før dette skjedde kom en stor sak i nyhetene om at "den årlige bonusen" som de ansatte tidligere delte mellom seg kom til å bli endret. I stedet for at alle de 90,000 kulle få de vanligvis ca ~3000kr i bonus hvert kvartal, så skulle det hele byttes ut med et "lotteri" for de som ikke hadde vært syk og de som ikke hadde dårlige tilbakemeldinger. Så i stedet for penger til alle, kunne én person stikke av med en bil. For eksempel. Helt krisestemning og folk klikka i vinkel. Til slutt måtte de trekke endringen tilbake. Hvorfor foreslo de det? For å spare penger. Alltid for å spare penger. United må kjempe om markedsandeler mot andre billige aktører, og deres ansatte er under hardt press.

Forøvrig er jeg uenig i din uttalelse om "De selskapene som opererer i Norge med lave priser tar ikke dyr". Både Widerøe, SAS og Norwegian tar dyr, og opererer alle med lave priser. At det bare er Ryanair og Wizzair som tilbyr lave priser er en sannhet med ekstremt store modifikasjoner. Problemet med at også SAS og Widerøe (og Norwegian, selv om de jo også er en low cost) tilbyr lavere priser enn hva (Norwegian), Ryanair eller Wizzair ofte gjør på samme ruta, er at de dermed får mye lavere inntekter siden deres ansatte er ansatt i Norge, og ikke i Irland, Polen eller Spania. SAS løste dette ganske nylig, med å også opprette base for de ansatte i Irland. Det er det som irriterer meg: én ting er at man har dritt-valg hvor man vet at det blir en grusom flyreise (f.eks Ryanair), men fordi disse aktørene er så store, så må de aktørene som gir deg en normalt sett GOD flyreise (f.eks SAS) forringe produktet sitt ekstremt. Altså går det mot at alle blir til en grå og dårlig - men lik - masse av flyselskaper som alle er bedritne. Glad jeg bor i sentral-Europa og kan kjøre / ta tog til de fleste plasser, for å fly er blitt ganske kjipt.

Du har helt sikkert rett , du kan  mere om dette enn alle oss andre :)  ( Wizzair er da kjempeflinke, flotte nye fly , punklige og god service )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutes ago, yurij said:

Du har helt sikkert rett , du kan  mere om dette enn alle oss andre :)  ( Wizzair er da kjempeflinke, flotte nye fly , punklige og god service )

At wizzair er kjempeflinke er du nok en av få mennesker som synes :P Men det er jo sånn Wizzair og deres "likeverdige" holder seg i businessen, ikke alle vet hva som ligger bak, og ikke alle opplever de på sitt verste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
    • Er det noen som har kompetanse når det gjelder forvask av spisebestikk og servise før man setter det inn i maskin med kort vaskesyklus (steamer). Skal man vaske med håndoppvaskmiddel først, eller bare bruke rent vann? Finner ingen spesifikk beskrivelse hos mattilsynet. Har bare hørt at det kan ødelegge maskinen. Hvis noen har en link å vise til, helst fra produsent (Miele, Hobart el.lign.) hadde det vært fint.  
    • Huken multisele eller Troll nomesele. 
    • Avstand? Om hun kjefter, ta henne bort fra ham. Eller ham bort fra henne.  Dette er en prosess som tar mye tid, så jeg tenker at det kan være hun har større behov for rom og avstand en god stund til. Å ta igjen et par år med sosialisering som skulle skjedd fra valpestadiet vil ta lang tid og mye tålmodighet tror jeg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...