Gå til innhold
Hundesonen.no

Katten min er så tynn

Tine

Recommended Posts

Skrevet

Heisann, jeg har en hann katt på snart 1 år, som er tynn. Den spiser og spiser men vil ikke legge på seg :P Jeg hvet at han ikke har makk i magen, kan det være at katten er så aktiv og leker mye?

Den for også pølse og andre go biter :P Hilsen Tine.

Skrevet

Heisann, jeg har en hann katt på snart 1 år, som er tynn. Den spiser og spiser men vil ikke legge på seg :P Jeg hvet at han ikke har makk i magen, kan det være at katten er så aktiv og leker mye?

Den for også pølse og andre go biter :P Hilsen Tine.

Ikke ta det ille opp, men jeg må bare spørre.... hvordan vet du at pus ikke ha makk? har h*n nettopp fått kur? Kan jo være at der er mer igjen og at du bør gi en til.

Skrevet

Ikke ta det ille opp, men jeg må bare spørre.... hvordan vet du at pus ikke ha makk? har h*n nettopp fått kur? Kan jo være at der er mer igjen og at du bør gi en til.

Eller en annen type. :P

Hva slags katt er det forresten?

Skrevet

Det er alt mulig katt hehe:p Jeg har sjekka avføringa hans, å det var ikke noe makk..Hadde sett det da, jeg gir tørr for fra butikken men hann liker dette kjempe godt. Pluss at han får mye annet godt som pølse skive med leverpostei osv.... han leker med hunden min på snart 4 mnd ganske mye da. Han er derfor mye aktiv av seg.. Men har hørt at katter ikke alltid blir feite da :P

Skrevet

Marken seès ikke alltid da. Det er faktisk sjelden man ser det med det blotte øye.

Vil anbefale deg å bytte for til et kvalitetsfor. Da skal du nok se den legger på seg!

Skrevet
Men har hørt at katter ikke alltid blir feite da

Feite dyr er ikke noe å trakte etter..

Når ga du han markkur sist? Vi har innekatt, men gir den allikevel markkur med jevne mellomrom. Better safe than sorry :)

At den spiser mye fôr er ikke ensbetydende med at den får i seg det den trenger.

Gi den markkur og bytt til et kvalitetsfôr.. Det hadde ihvertfall jeg gjort.

Skrevet

Ikke alltid at det hjelper da:) den spiser også hunde for sniker seg hehe:P

Nei, men uansett så er ikke butikkfor bra for katten!

Skrevet

Katter som går ute anbefales å få ormekur 4 ganger i året. Dersom det er en stund siden forrige kur har han nok mark. Det er som andre også har sagt ikke alltid man ser den i avføringen.

Skrevet

Ok men da får jeg sette han på ormekur:) se om det hjelper..Han er lite ute da, vil være inne mye pga hunden min:P

Skrevet

Ok men da får jeg sette han på ormekur:) se om det hjelper..Han er lite ute da, vil være inne mye pga hunden min:P

Bra! Alle katter bør få markkur, selvom de er lite ute. :D

Skrevet

Den har fått ormekur men legger ikke på seg..Kanskje bare katten er sånn :( Den er jo ikke sykelig tynn da.... Men den er heller ikke tykk...

Skrevet

Den har fått ormekur men legger ikke på seg..Kanskje bare katten er sånn :( Den er jo ikke sykelig tynn da.... Men den er heller ikke tykk...

Det er bare to (?) dager siden du ga han markkur.. Hvor mye tror du han rekker å legge på seg på to dager? ;)

Jeg ville også byttet til et kvalitetsfôr, som Cavalita sier.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er ikke snakk om en av rasene som er overrepresentert. Det er ingen gentest eller test utenom individuel allergi testing for dette. Som sagt har ingen av besteforeldrene, søsknene og ingen av foreldrene det. Så for meg er det vanskelig å si om det er arvelig eller ikke. Derfor er det vanskelig å si at jeg burde ha vist at hunden ville utvikle denne sykdommen. Takk for tipset, jeg skal kontakte dem for råd.
    • Jeg kjenner ikke sykdommen nok til å vite, men om den er arvelig så kommer det jo an på om det er noe man burde visst om eller testet for. Jeg vil anbefale deg å kontakte NKK om dette, de har advokater med kunnskap om kjøp og salg av hund og konflikter rundt det.  Hundehelse.no sier: "Tilstanden er arvelig. Raser som er predisponert er Shar-Pei, Labrador retriver, Golden retriver, Dalmatiner, Boxer, Boston terrier, Fox terrier, Skotsk terrier, West Highland White terrier, Lhasa Apso og Shih Tzu. Tilstanden oppdages som regel når hunden er mellom 6 måneder og 3 år gammel."  
    • Hei! Jeg trenger råd angående en situasjon jeg befinner meg i nå. Jeg solgte en hund (1 år gammel) for 2,5 år siden. Hunden ble sjekket av veterinær før flytting. Jeg mottok nå en melding om at eieren har avlivet hunden på grunn av alvorlig atopisk dermatitt. De krever pengene tilbake for hunden, som ble solgt for 7000 kr. Problemet jeg har med dette er at hunden først begynte å utvikle symptomer 1,5 år etter at den forlot meg, ifølge veterinærjournalene, og verken foreldrene eller søsknene er berørt. Uten noen bevis i det hele tatt har veterinæren skrevet i alle journalene at den er "arvelig". Hva ville du gjort i denne situasjonen? Selv om jeg ikke er imot å refundere dem, synes jeg det faller inn under den generelle risikoen ved å eie et dyr. De kontaktet meg ikke på noe tidspunkt da hunden fikk symptomer for å tilby meg å kjøpe den tilbake.
    • Jeg håper jo at folk som velger å ta med hundene sine på Oslo Dog Show har trygge hunder som takler omgivelsene der. Hvis du er ute etter å vite mer om rasen så anbefaler jeg å kontakte raseklubben eller oppdrettere av rasen.
    • Chodsky Pes virka så rolige på Oslo Dog Show.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...