Gå til innhold
Hundesonen.no

Flere gebyr for direkte oppgjør.

Hampus
 Share

Recommended Posts

Noen som har blitt avkrevd flere gebyr for direkte oppgjør i samme skadetilfelle?

Dina fikk en heftig forstoppelse nå i jula, så vi måtte oppsøke veterinæren på vakta 2 juledag.

Dagen etter var formen like dårlig, så hun ble innlagt og undersøkt og behandlet i en del timer utover dagen.

Hun er forsikret hos Agria, og et direkte oppgjør ble satt i gang.

Dette ble gjort under et dagen etter at Dina var innlagt på klinikken.

Vet det med sikkerhet, både pga at veterinæren vi var hos akutt sa han ikke kom til å gjøre noe papirarbeide da hun skulle tilbake for videre utredning på dagtid dagen etter.

Spurte da ved henting dag to om jeg skulle betale noe, og fikk beskjed om at papirene ikke var sendt Agria enda, men at alt skulle være klart dagen etter, da vanlig arbeidsdag alt var over da jeg henta Dina.

Altså har hele saken blitt sendt under et.

Stusser da veldig på at det avkreves gebyr for direkte oppgjør for begge veterinærbesøkene.

Har vært borti det en gang før, så det er tydeligvis vanlig der.

Er veldig fornøyd med hjelpa vi fikk, både akutt og dagen etter altså!

Så det går ikke på det.

Men jeg synes det er rart å betale to ganger for samme jobben liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg forstår det betaler man for papirarbeidet hos klinikken. Altså hver gang det opprettes kvitteringer så er det papirer som må sendes inn = arbeid = gebyr. 

I ditt tilfelle er det jo litt søkt å måtte betale 2 gang når det uansett bare er 1 gang de trenger sette seg ned å lage sak, men veterinærene skal jo tjene penger så...sånn er det vel bare :/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Slik jeg forstår det betaler man for papirarbeidet hos klinikken. Altså hver gang det opprettes kvitteringer så er det papirer som må sendes inn = arbeid = gebyr. 

I ditt tilfelle er det jo litt søkt å måtte betale 2 gang når det uansett bare er 1 gang de trenger sette seg ned å lage sak, men veterinærene skal jo tjene penger så...sånn er det vel bare :/ 

Akkurat det jeg og tenker, at det egentlig er litt på kanten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har du sett på Hundlands? De har jakker ned i xxs: https://www.hundlands.com/en/collections/hundagare
    • Ikke bare du som var syk i jula. Det var også han med den andre hunden, som jeg ikke vil at min hund skal omgås. Så da fikk junior være med på juleselskap. Herlig 🎄❤️
    • Min første hund ble angrepet av naboens store aggressive hund. De betalte veterinæren, og jeg valgte å ikke anmelde. Tror bare det å få en ekstra-regning på denne måten, fikk de til å passe bedre på hunden sin. For det gjorde de 👍 Jeg tenker at en anmeldelse vil bli henlagt uansett. De har kanskje tatt lærdom av denne hendelsen?
    • For å starte med det siste. Nei, de bør ikke ligge i samme bilbur. Uansett hvor godt de går overens så er det en fare for at de kan skade hverandre dersom det skjer en ulykke. Eller bare en bråstopp for den del, der den ene blir dyttet inn i veggen av den andre, tråkket på etc. Da har du i tillegg til en potensiell ulykke kanskje to redde hunder som sloss innestengt i et lite bur. Det med kjønn er litt smakssak. Selv tror jeg aldri jeg kunne tenkt meg å ha en av hvert kjønn, med tanke på faren for tyvparing. Uansett hvor nøye man er så kan uhell skje, og hunder kan være kreative. For ikke å snakke om potensialet for høyt stress i lengre perioder for hannhunden som bor med løpetid, om man ikke har mulighet for å sette bort en av hundene noen dager i den verste ståtiden. Våre hunder var adskilte fram til begge var voksne nok til å ikke finne på noe tull. Da hadde vi et åpent bur eller en kompostgrind i en døråpning, og en hund på hver side, så de kunne se hverandre, men ikke styre hverandre opp. Så fort begge var voksne og rolige hjemme alene var de bare løse sammen på stua. Nå skal det sies at det var vesentlig størrelsesforskjell der (ridgeback og gårdshund), men jeg tror jeg uansett ville gjort det, så det ikke oppstår noe konflikt uten at noen er der.  
    • Åh godt den er fjernet og hun er symptomfri❤️💜Får håpe du får ha hun med deg lengere enn forventer og hun har virkelig hatt et fantastiskt,aktivt liv🥰
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...