Gå til innhold
Hundesonen.no

Første Løpetid


Anne

Recommended Posts

Tror kanskje Shaylee har fått sin første løpetid utifra dette:

- ikke interesert i trening og godbiter

- Aro har luktet litt ekstra på henne bak

- på stranden idag traff vi 3 hannhunder som var veldig inereserte i henne, selv om det var to andre tipser der + Aro. Det så utsom om den ene ville prøve å ri på henne og, en svær collie *hihi*

Men klarer ikke å se at hun er hoven bak, (for tispene har 3 "hull" bak ikke sant? :( ) og finner ikke noe blod...

Hva tror dere? Hun er 6 mnd om ca 1 uker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men klarer ikke å se at hun er hoven bak, (for tispene har 3 "hull" bak ikke sant? :( ) og finner ikke noe blod...

Hva tror dere? Hun er 6 mnd om ca 1 uker...

Har de ikke bare to da? :( Vulva og endetarmsåpningen, det er vulva som blir hoven og det evt kommer blod fra. Små raser får gjerne løpetid relativt tidlig og ikke trenger de blø så veldig heller tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de ikke bare to da? :( Vulva og endetarmsåpningen, det er vulva som blir hoven og det evt kommer blod fra. Små raser får gjerne løpetid relativt tidlig og ikke trenger de blø så veldig heller tror jeg...

vulva er det er tisset kommer ut? Reknet det også som et "hull" ser du.

Litt flaut å ha en tispe å ikke vite slikt, men har ikke tenkt over det før og så har hun så mye hår at man ser ingenting til vanlig :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he he tisper har to åpninger bak, en til å bæsje med og en til og tisse med, og når tispen har løpetid så hovner altså tissen opp og ja hva skal jeg si.... det er som oss mennesker når vi forplanter oss :icon_redface:

over til den seriøse delen.

Hun er siukkert ikke langt unna løpetiden du får bare følgemed og skrive opp når hun begynner å blø så kan du se hvor lang tid det er i mellom hver løpetid når neste kommer så har du kontroll på det også.

Er litt greit å vite når de får nesteløpetid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha :icon_redface:

De har vel tre hull vel? Som oss? Hehe.. Et til å tisse med, et til å bæsje med og et til å pare seg med? Kan vel være som andre sier at hun nærmer seg løpetid ja. :)

De har bare to (som hesten og kuen osv), de "parer seg" i vulva, som er der tiss og blod ved løpetid kommer ut. Om anatomien "min" er helt på jordet så ber jeg dypt og inderlig om at noen kakker meg i hodet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saeta fikk nettopp sin første løpetid, så jeg har det ferskt i minnet :icon_redface:

Hun begynte også å hovne opp en god stund før, 2-3 mnd., og hun og Jóga "red" på hverandre og herja fælt. Så kom det litt blod 2. juledag og et par dager etter, så ble det ikke mer, men for ei ukes tid siden ble hun plutselig kjempehoven (veeeeldig), og det begynte å blø igjen. En god del mer enn den forvarselen ja... Heldigvis er hun som Jóga flink til å holde seg ren selv, så det ikke blir blod overalt.

Saeta var forresten 9 mnd. da hun fikk det og Jóga var 8 mnd. da hun fikk sin første.

Så det kommer nok snart, men du vil nok merke at det kommer blod altså, de fleste blør ihvertfall litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har bare to (som hesten og kuen osv), de "parer seg" i vulva, som er der tiss og blod ved løpetid kommer ut. Om anatomien "min" er helt på jordet så ber jeg dypt og inderlig om at noen kakker meg i hodet :)

Hæ? Tuller du? Hoho :icon_redface:

Så de føder i samme hull som de tisser med? Det kan da umulig være noe særlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saeta fikk nettopp sin første løpetid, så jeg har det ferskt i minnet :D

Hun begynte også å hovne opp en god stund før, 2-3 mnd., og hun og Jóga "red" på hverandre og herja fælt. Så kom det litt blod 2. juledag og et par dager etter, så ble det ikke mer, men for ei ukes tid siden ble hun plutselig kjempehoven (veeeeldig), og det begynte å blø igjen. En god del mer enn den forvarselen ja... Heldigvis er hun som Jóga flink til å holde seg ren selv, så det ikke blir blod overalt.

Saeta var forresten 9 mnd. da hun fikk det og Jóga var 8 mnd. da hun fikk sin første.

Så det kommer nok snart, men du vil nok merke at det kommer blod altså, de fleste blør ihvertfall litt.

Igår kveld brgynte hun å ri på Aro :icon_redface: Men han låg ned vel og merke ;)

Hæ? Tuller du? Hoho :)

Så de føder i samme hull som de tisser med? Det kan da umulig være noe særlig...

Godt det ikke bare var meg som trodde de hadde flere :imrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IQ er en fin bil...

Dere TROR vel ikke SERIØST at dyr tisser og føder i samme hull? Tror jeg ler meg ihjæl her :icon_redface:

Nå er det jo endel hår på Shaylee, men da jeg skulle se etter om hun var opphovnet fant jeg bare to "hull".

Hvor mangen har LiLi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IQ er en fin bil...

Dere TROR vel ikke SERIØST at dyr tisser og føder i samme hull? Tror jeg ler meg ihjæl her :icon_redface:

Jeg vet da det. Mange andre dyr gjør også det. De fleste pattedyr. Vær med på en fødsel så ser du det selv! :) Jeg har sett det live flere ganger på ku, og også på hund :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo endel hår på Shaylee, men da jeg skulle se etter om hun var opphovnet fant jeg bare to "hull".

Hvor mangen har LiLi?

Hohoho :icon_redface: Hun har for mye hår til at jeg i det hele tatt gidder å sjekke. Men det er jo likedan på hunder (og de fleste andre pattedyr) som på mennesket. Vi har jo også vagina, og ved første øyekast kan det vel se ut som om det bare er en åpning, men det er to, den ene er bare litt gjemt. Dere må da skjønne at det ville blitt veldig problematisk om man skulle parre seg og føde i samme åpning som man tisser med. Da ville man jo blitt nødet til å sitte konstant på do resten av livet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du mange hull?

kalving.jpg

koe%20kalving.jpg

Fant ingen av hund, men de fungerer på samme måten, altså kun to hull :icon_redface:

Jeg går ut ifra at du ikke har sett en menneskefødsel, for det ser nemlig likedan ut der også :) Men hvis du ser riktig godt etter i din egen underetasje, så vil du nok finne ut at det er en egen åpning for å tisse med, sammen med den andre som man (forhåpentligvis) bruker til andre ting (som å ha sex og å føde), pluss en tredje lenger oppe som man driter med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må da skjønne at det ville blitt veldig problematisk om man skulle parre seg og føde i samme åpning som man tisser med. Da ville man jo blitt nødet til å sitte konstant på do resten av livet!

Hele "greien" er jo muskler som vider seg ut og trekker seg sammen, så det blir i de aller fleste tilfeller tilnærmet akkurat som før fødselen. Finner fryktelig lite bilder når man først trenger, men hunden og andre pattedyr har bare to "åpninger", uansett hvordan man vrir og vender og syns det er merkelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele "greien" er jo muskler som vider seg ut og trekker seg sammen, så det blir i de aller fleste tilfeller tilnærmet akkurat som før fødselen. Finner fryktelig lite bilder når man først trenger, men hunden og andre pattedyr har bare to "åpninger", uansett hvordan man vrir og vender og syns det er merkelig :)

Hvorfor er mennesker i så fall så unormale? (Der som ellers) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Tuller du? Hoho :)

Så de føder i samme hull som de tisser med? Det kan da umulig være noe særlig...

jepp det gjør de, etter parring så fortsetter tispen å være hoven i vulva og når fødselen begynner så hovner de litt til opp og der kommer altså valpene ut(så sant det ikke er keisersnitt da).

jeg fikk ikke noe ekstra hull når ungene ble fødet de kom liksom ut der nede vet du, men vi har jo en urinleder fra blæren som går ned til vulva og derfor kommer urinen vår ut der og ikke andre steder. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...