Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund alene hjemme første dag i ny leilighet

Lilleulv

Recommended Posts

Vi flytter inn i en ny leilighet i morgen, og så skal vi på jobb på mandag. jeg er litt bekymra for Nemi som kommer inn i en fremmed leilighet og bare har vært der en natt før hun må være alene hjemme i 8 timer. Men jeg kan ikke helt se noen annen mulighet... hun er i buret sitt da, så det er hun jo kjent med. men allikevel er det helt ny leilighet og jeg er redd hun skal være utrygg. Hva synes dere om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig ikke et godt svar på dette, men har dere ofte radio/tv på hjemme? den kan du isåfall elte på.

et spesielt Teppe/pute hun liker som kanskje var hjemme i gammlestua? kan du f.eks legge forann buret da, bare så hun kjenner lukta fra gammle hjemmet.

Elelrs, nå vet ikke jeg hvordan dere/du jobber iforhold til den nye boplassen, men har du mulighet til å dra hjm og sjekke i matpausen ? evt. høre om du kan få lengre matpause?

tror det går helt greit jeg. Legg et teppe/klesplagg som det lukter deg av, attmed buret.

lykketil =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei hun er ingen utrygg hund i det hele tatt egentlig :D Jeg har jo pleid å ha henne med meg overalt, og har alltid med buret, og går fra henne... så hun er jo egentlig trent på det. har bare pleid å la det gå minst et døgn på det nye stedet før jeg har gått fra henne. Men er kanskje meg som er hysterisk :D Hun finnes ikke utrygg, men derimot så har hun et snev av separasjonsangst. hun gjør ikke noe ut av å være alene hjemme, men i sommer pleide min bestemor å passe henne litt mens jeg var på jobb. bare sånn at de kunne komme seg ut på tur begge 2 og sånn :D og de 2 første gangene satt hun og hylte med døra da jeg gikk...

nei, det går nok bra. jeg har muligheten til å gå hjem i lunsjen ja (jobber 3 km unna). kan jo se an hvordan hun reagerer når jeg går ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...