Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Hei, jeg ble tipset i en tråd om kameramuligheter med toveiskommunikasjon, men jeg husker ikke hvilken.

Jeg har selv et overvåkingskamera fra Securelink, som streamer på trådløse nettet og man kan koble en høytaler til for toveiskommunikasjon Problemet mitt er at det er veldig ustabilt - jeg tester det hver gang jeg skal ut, men de gangene jeg er ute og skal bruke det til å snakke til hunden min, så funker det ikke! Utrolig frustrerende når det funker som bare det når jeg tester det ut rett før jeg går...

Bruker telefonen min til dette da det er en app som hører til kameraet. Jeg vet ikke om det er kameraet eller høytaleren som er problemet... Men høytaleren funker jo helt fint ellers, så jeg vet ikke... Og det kan ikke være nettet, for da hadde ikke video kommet opp heller. Utrolig frustrerende at det er så ustabilt.

Har noen andre erfaringer med en slik løsning som faktisk fungerer?

Skrevet

Skype! Lille Ikke hadde problemer med å være hjemme alene, så i en treningsperiode så hadde jeg henne løs på badet med en PC stående slik at kameraet på PCen hadde god oversikt. Jeg gjorde noen innstillinger slik at PCen aldri gikk i dvale, og opprettet en ekstra Skype-konto. På denne Skypekontoen gjorde jeg noen innstillinger slik at den automatisk godtar inngående videosamtaler. Deretter la jeg til denne kontoen på min vanlige Skype-konto.

Dermed kunne jeg se (og prate til) henne når jeg ville, enten ved å bruke Skype fra mobilen eller fra en annen PC. Det funket bra, selv om hun noen ganger ble mer forvirret enn beroliget når jeg pratet til henne :P

Skrevet

Skype! Lille Ikke hadde problemer med å være hjemme alene, så i en treningsperiode så hadde jeg henne løs på badet med en PC stående slik at kameraet på PCen hadde god oversikt. Jeg gjorde noen innstillinger slik at PCen aldri gikk i dvale, og opprettet en ekstra Skype-konto. På denne Skypekontoen gjorde jeg noen innstillinger slik at den automatisk godtar inngående videosamtaler. Deretter la jeg til denne kontoen på min vanlige Skype-konto.

Dermed kunne jeg se (og prate til) henne når jeg ville, enten ved å bruke Skype fra mobilen eller fra en annen PC. Det funket bra, selv om hun noen ganger ble mer forvirret enn beroliget når jeg pratet til henne :P

Ah det hørtes lurt ut. Har tenkt på Skype før, men tenkt at det virket litt komplisert. Men der er det i alle fall mer stabilt når hele poenget er å kunne snakke til hverandre :P Dette kameraet jeg har er egentlig en sånn husovervåkings-ting, så man kan være sikker på at ingenting skjer når man ikke er hjemme, det er ikke akkurat ment til å snakke til hverandre med tror jeg, tror høytalergreien er en ekstrafunksjon.

Men så man kan stille inn sånn at pcen automatisk godtar samtalen altså, så da ringer du bare fra tlf og så går kamera og alt på automatisk? Lurt, det har jeg faktisk ikke vurdert. Det skal jeg prøve, takk!

Jeg vet ikke om det hjelper å snakke til Dixie, men tenker det er verd et forsøk, har hørt det har funket for andre.

Eneste er at jeg sikkert kommer til å trenge å ha med meg PCen etterhvert, men regner ikke med jeg trenger det i starten. :)

Skrevet

Det er egentlig ganske enkelt :) Jeg brukte bare en gammel laptop som jeg ikke trenger til skolen. Ja, du kan ringe fra telefon og så går kameraet og samtalen direkte på :)

Supert :)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...