yurij Skrevet 11. Januar 2015 Rapporter Share Skrevet 11. Januar 2015 Noen nerder her ? Jeg bruker denne simulatoren : http://startpad.googlecode.com/hg/labs/js/enigma/enigma-sim.html Og skal løse denne : Så,URL 4QFDF henviser til et code sheet fra 24.10.1944 kl 17.11. Wehrmacht C og rotorene står på 3-2-4. Koden er sannsynligvis YES og ITR (utifra ringstellung 9-20-18 på kodearket,rett tidspunkt og dag) er et alternativ. Men jeg får ikke noe lesbart utav det ! Er det noen nerder her som vil vri hjernen? NRF og GRN får jeg ikke noe utav Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kokospaniel Skrevet 11. Januar 2015 Rapporter Share Skrevet 11. Januar 2015 Gc-kode? Prøvd å fiske på gcinfo sin chat? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yurij Skrevet 11. Januar 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 11. Januar 2015 Gc-kode? Prøvd å fiske på gcinfo sin chat? GC4BRT1 har spurt om hjelp på Enigma forum men de var ikke så lure Så det jeg har har jeg funnet selv. Det er et steg jeg overser her men hvor? Og hva ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kokospaniel Skrevet 11. Januar 2015 Rapporter Share Skrevet 11. Januar 2015 Attraktiv dt-kombo. Har lagt den foran nesa på en av kodeknekkerene her oppe. Må jo være en aldri så liten løk?.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yurij Skrevet 11. Januar 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 11. Januar 2015 Attraktiv dt-kombo. Har lagt den foran nesa på en av kodeknekkerene her oppe. Må jo være en aldri så liten løk?.. Takk Ja,jeg vet. Jeg mangler bare denne 5/3,5 og 4,5/5 på hele j-..... matrisen Og denne er den mest "løsbare" i denne landsdelen Har lagt den unna en god stund men nå måtte den frem igjen og det er jo til å bli sprø av 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kokospaniel Skrevet 12. Januar 2015 Rapporter Share Skrevet 12. Januar 2015 Vår har litt flere hull, men det planlegges tur til Irland for å ta Europas eldste. Kjenner jeg evt medreisende da rett, blir det tatt ganske mye anna i samme slengen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts