Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva syns dere om sos hundehjelpen i dag?


Jeampi

Recommended Posts

Jeg syns det er så supert at det har kommet et sånt program!!!!!! :D

Kanskje enkelte hundeeiere, som kjenner seg igjen i enkelte av de situasjonene,tenker at; "Aha!Kanskje det er DET vi har gjort feil!" :D

Håper så inderlig at sånne hundeeiere ser på dette programmet og får et par nye lys i topplokket..At de ser at det er mulig å lære hunden noe, uten å ty til fysiske tiltak f.eks...Var jeg litt krass nå...?

Jeg syns som sagt det er så bra at det er et sånt program!Artig å se på også! :D mere,mere,mere... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at det er gale og bare gi hunden fryst lammekjøtt dag ut og dag inn. Hunden trenger mer enn det.

Men det at matmora måtte spise en kjeks over maten for å vise at alfahunnen spiser først syns jeg var helt teit :wink:

Joda, det er kanskje sant. Men det virka jo ikke som om det var det som var poenget hennes, og hun sa ikke noe om at hun måtte gi et BRA tørrfôr. Er jo bedre å gi rent kjøtt enn et dårlig tørrfôr spør du meg.

Det andre var helt rart ja :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke sett annet enn det første programmet (det med de labradorene, som jeg forøvrig syns hun var overdrevent keen på å kastrere), men dama er instruktør.. Instruktører (når de instruerer) trener ikke hund, de trener eieren til å trene hund.. :wink:

Poenget er selvsagt å forklare EIEREN hvorfor hunden ikke kan oppføre som den gjør, og hvordan h*n fjerner den type atferd.. Og klarer hun det vedå si blablabla-lederskap, så er det helt greit for meg.. Så lenge hunden er forholdsvis veloppdragen, trivelig og grei å håndtere, så er det det samme for meg om eieren tror det er fordi at h*n er alfaulv eller fordi h*n har lest om positiv forsterker/negativ straff/negativ forsterker/positiv straff og forsterkningsfrekvens :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at det er gale og bare gi hunden fryst lammekjøtt dag ut og dag inn. Hunden trenger mer enn det.

Men det at matmora måtte spise en kjeks over maten for å vise at alfahunnen spiser først syns jeg var helt teit :wink:

Men om hundene hadde vært ville og levd i naturen, ville ikke sjefshunden spist først da..? :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke sett annet enn det første programmet (det med de labradorene, som jeg forøvrig syns hun var overdrevent keen på å kastrere), men dama er instruktør.. Instruktører (når de instruerer) trener ikke hund, de trener eieren til å trene hund.. :wink:

Poenget er selvsagt å forklare EIEREN hvorfor hunden ikke kan oppføre som den gjør, og hvordan h*n fjerner den type atferd.. Og klarer hun det vedå si blablabla-lederskap, så er det helt greit for meg.. Så lenge hunden er forholdsvis veloppdragen, trivelig og grei å håndtere, så er det det samme for meg om eieren tror det er fordi at h*n er alfaulv eller fordi h*n har lest om positiv forsterker/negativ straff/negativ forsterker/positiv straff og forsterkningsfrekvens :D

Enig i dette.

Synes personlig hun er for opphengt i lederskap og dominans - men her er det snakk om folk som virkelig er ute å kjøre, og slike uttrykk er tross alt enkle å forstå og å forholde seg til. Hva man kaller det er vel av underordnet betydning så lenge det fører til at det blir innført et minimum av grenser i heimen. Når man ikke en gang klarer å gripe inn når hunden ikke lar ektemannen slippe opp i senga, er det lettere og mer håndgripelig å snakke om "sjef" enn om komplisert læringsteori. Alle er happy og ingenting er bedre enn det...

At ikke ektemannen kjekset tak i det lille skinnet og lempet ham ned fra senga skjønner jeg imidlertid ikke... skjønt, da hadde nok kona tørna gæærn og han hadde vært enda lenger unna en hyrdestund enn noensinne... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om hundene hadde vært ville og levd i naturen, ville ikke sjefshunden spist først da..? :?

Når ble vi hunder..?

Søk på rang/rangstige, dominans, lederskap osv her i forumet, så vil du få opp en mengde diskusjoner om hvorfor veldig mange ikke tror på at eieren er "alfa".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om hundene hadde vært ville og levd i naturen, ville ikke sjefshunden spist først da..? :?

JOda jeg ville også gått først ut døra,lagt hunden min i bakken hvis den gjorde noe galt,fått den til å flytte seg i stedenfor å tråkke over den, osv osv. Nei jeg er et menneske jegm og det vet hunden min veldig godt. Så hun får heller inrette seg etter mine menneskelige regler (som da ikke inngår at jeg skal spise en knott fra matskåla hennes først) enn at jeg skal prøve å være alfaulv :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skjønner godt hvor hun vil med å late som om hun spiser fra skåla. Teddy pom pom var et litt ekstremt tilfelle hvor menneskets latskap har ført til hundens overtakelse av hjemmet totalt. Og da tror jeg bare hun brukte skåla som et redskap for å gjøre hverdagen litt lettere for både menneskene og teddy pom pom. Han var en superstressa hund fordi han følte at det var hans oppgave å passe på å kontrollere hver familiemedlem. Han trengte å bli satt på plass, og selv om vi mennesker er mennesker og ikke hunder, så må vi snakke et "språk" som hundene forstår for å få dem til å lytte til oss. Man kan ikke kommunisere med en hund på et menneskelig plan, det forstår ikke hunden.

Personlig syns jeg serien er kjempebra, men har et stort fokus på lederskap. For meg er det viktigste at jeg har en lykkelig og balansert hund som trives i mitt selskap og mine skapte omgivelser. Jeg syns ikke hundene skal være for kontrollerte, og sitte å vente på eierens kommando, syns ikke det er noe koselig i det hele tatt jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den hunden er noe av det mest bortskjemte jeg har sett i mitt liv, og jeg har sett MYE rart!!! (har vært borti mye hundeproblemer i jobben på hundepensjonat)

Til deg som mente hun hadde sadoutsyr: Du vet neppe mye om sadoutstyr i allefall. :rolleyes:

tv kanalen har nok kledd henne "strengt" men langt fra sado vil jeg si... Hehe...

Når det gjelder å spise kjeks fra hundeskålen så kan det godt hende at det var teit, men det virket. Og DET var det viktigste. Den hunden var et ekstremtilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den hunden er noe av det mest bortskjemte jeg har sett i mitt liv, og jeg har sett MYE rart!!! (har vært borti mye hundeproblemer i jobben på hundepensjonat)

Til deg som mente hun hadde sadoutsyr: Du vet neppe mye om sadoutstyr i allefall. :rolleyes:

tv kanalen har nok kledd henne "strengt" men langt fra sado vil jeg si... Hehe...

Når det gjelder å spise kjeks fra hundeskålen så kan det godt hende at det var teit, men det virket. Og DET var det viktigste. Den hunden var et ekstremtilfelle.

Hehehe :icon_redface:

Nei, jeg skal gladelig innrømme at jeg neppe vet særlig mye om sadoutstyr :) Men i alle fall slike svarte tettsittende klær og så sto hun jo å smekka med den lærsaken.

For å være helt ærlig, så tviler jeg på at det var det å late som at hun spiste av matskåla til hunden som gjorde det store utslaget. :roll: Det var vel kanskje heller det å få noen som helst regler i hus. F.eks. å ikke la hunden jage mannen ut av sin egen seng. :roll: Det er jo helt sprøtt. Fatter ikke at han ikke bare kasta hunden ut av soverommet (men da hadde vel kona kasta han ut)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe :icon_redface:

Nei, jeg skal gladelig innrømme at jeg neppe vet særlig mye om sadoutstyr :) Men i alle fall slike svarte tettsittende klær og så sto hun jo å smekka med den lærsaken.

For å være helt ærlig, så tviler jeg på at det var det å late som at hun spiste av matskåla til hunden som gjorde det store utslaget. :roll: Det var vel kanskje heller det å få noen som helst regler i hus. F.eks. å ikke la hunden jage mannen ut av sin egen seng. :roll: Det er jo helt sprøtt. Fatter ikke at han ikke bare kasta hunden ut av soverommet (men da hadde vel kona kasta han ut)...

Ja, hun hadde nok heller kastet ut gubben "babyen" sin. HELT klart.

Jeg mente ikke egentlig at det var den med kjeksen fra hundeskålen som gjorde HELE utslaget, for all del. Hehe... mente bare at det muligens faktisk hadde noe for seg siden det var en ekstrem hund. Og kanskje var det kjempeteit, og uvesentlig, men det skadet i allefall ikke. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe :icon_redface:

Nei, jeg skal gladelig innrømme at jeg neppe vet særlig mye om sadoutstyr :) Men i alle fall slike svarte tettsittende klær og så sto hun jo å smekka med den lærsaken.

For å være helt ærlig, så tviler jeg på at det var det å late som at hun spiste av matskåla til hunden som gjorde det store utslaget. :roll: Det var vel kanskje heller det å få noen som helst regler i hus. F.eks. å ikke la hunden jage mannen ut av sin egen seng. :roll: Det er jo helt sprøtt. Fatter ikke at han ikke bare kasta hunden ut av soverommet (men da hadde vel kona kasta han ut)...

Ja, hun hadde nok heller kastet ut gubben "babyen" sin. HELT klart.

Jeg mente ikke egentlig at det var den med kjeksen fra hundeskålen som gjorde HELE utslaget, for all del. Hehe... mente bare at det muligens faktisk hadde noe for seg siden det var en ekstrem hund. Og kanskje var det kjempeteit, og uvesentlig, men det skadet i allefall ikke. ;)

Hehe, nei det har du rett i, det skadet helt sikkert ikke. ;) Må bare spise hundekjeks for min del :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...