Gå til innhold
Hundesonen.no

Mengde av frysetørket vom på fjelltur


Krelise
 Share

Recommended Posts

Vi skal gå trekanten i Trollheimen, med telt og full oppakning. Beregner litt ekstra tid siden vi har med telt, liker og stoppe og fiske litt osv, så blir nok tre kanskje fire netter. Tenker å fôre på frysetørket vom pluss noen slike lunsjbokser fra specific. Det blir jo ikke høyintensitets aktivitet på hunden (slik som jakt o.l.), men han har en tendens til å spise mindre når vi er hjemmefra, så det er litt viktig at det han spiser har godt med energi og næring. Vom i vann funker også bra til å lure i han nok væske.

Det jeg lurer på er hvor mye han skal ha av frysetørket vom hver dag? Han veier ca 20 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, vi gjorde jo akkurat det samme, men er for lenge siden. Jeg gjorde dog en eller annen utregning i forhold til det som står på posen, og ga ca halve av det (siden vi kombinerte med tørrfor). Står det fortsatt anvisning på posen? Også må man regne ulikt etter tørt og vått. Hum. Jeg husker hvor store porsjonspakker var, men ikke vekt :P

Det fungerte ihvertfall fint på Thorvald og mora, han er 19 kg, hun 14-15, de hadde fine mager og holdt bra hele Trekanten :)

(Husk bilder!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, vi gjorde jo akkurat det samme, men er for lenge siden. Jeg gjorde dog en eller annen utregning i forhold til det som står på posen, og ga ca halve av det (siden vi kombinerte med tørrfor). Står det fortsatt anvisning på posen? Også må man regne ulikt etter tørt og vått. Hum. Jeg husker hvor store porsjonspakker var, men ikke vekt :P

Det fungerte ihvertfall fint på Thorvald og mora, han er 19 kg, hun 14-15, de hadde fine mager og holdt bra hele Trekanten :)

(Husk bilder!)

Har provit sin, og det står en slags anvisning, men skulle gjerne hatt litt mer detaljert info lell :P Brukte det på forrige fjelltur, og det fungerte bra, men da gikk vi kortere og ga han bare så mye han gadd å spise. Nå skal vi gå litt lenger og vil ikke pakke med så veldig mye mer enn vi trenger i hvert fall.

Gleder meg veldig til turen :) Tror det blir bra. Skal ta masse bilder :D

Husk at det frysetørkede foret ikke er fullfor. Man bør ikke fore bare på det, men også blande med tørrfor.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja vet det :) Men mener å ha lest at det går bra for en kort periode å fore bare med vom. Tørrfor bruker vi ikke og V&H blir for tungt å bære. Han skal også få slike lunsjpakker fra specific og de er fullfor så da tenker jeg han får i seg litt vitaminer og slikt likevel. Blir jo bare for en 4-5 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...