Gå til innhold
Hundesonen.no

Klipping av valp..


Lizzie

Recommended Posts

Neste uke skal Lotta klippes for første gang av en oppdretter som driver med wheaten terrier. Jeg synes (og så er jo jeg veldig objektiv... #-o )

at hun er svært rolig og står fint under pelsstell, men dette kan jo endre seg på en fremmed plass med en fremmed mann.

Det jeg lurer på: hvor lang tid tar det ca? Hvor lang tid bruker dere på å klippe deres hunder og hva når de var valp (hvis dere husker :wink: )

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg må planlegge i forhold til barnevakt og litt forskjellig.

Ellers gleder jeg meg til å få se "hodet" til Lotta igjen og ikke bare en pelsklump!

Obs...glemte å spørre hvor mye dere pleier å betale dersom andre klipper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste uke skal Lotta klippes for første gang av en oppdretter som driver med wheaten terrier. Jeg synes (og så er jo jeg veldig objektiv...  #-o )

at hun er svært rolig og står fint under pelsstell, men dette kan jo endre seg på en fremmed plass med en fremmed mann.  

Det jeg lurer på: hvor lang tid tar det ca? Hvor lang tid bruker dere på å klippe deres hunder og hva når de var valp (hvis dere husker  :wink: )

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg må planlegge i forhold til barnevakt og litt forskjellig.

Ellers gleder jeg meg til å få se "hodet" til Lotta igjen og ikke bare en pelsklump!

Obs...glemte å spørre hvor mye dere pleier å betale dersom andre klipper!

Jeg har egentlig ikke all verdens greie på det du spør om. Men jeg har faktisk en søster som har drevet hundesalong aktivt i flere ti-år, så jeg vet da noe. Hvor mye du må betale kommer nok an på hvor i landet du bor. Storbyene er jo dyrere enn småbyene. Hvis det er noen du kjenner så blir det nok billigere. Og hvor mye pels det er og om den er gredd ut og ren spiller også inn. Men under 200 kr. kommer du neppe. Kommer jo også an på hvor stor valpen din er av størrelse, ikke bare i alder.

De fleste som driver hundesalong vil helst at eieren ikke er til stede under klipping/bading/føning, for hunden står som regel roligere uten eieren til stede. Dette husker jeg godt da jeg kulle hjelpe til med å gre ut en stor briardhanne som det var helt umulig for eieren å komme i nærheten av med en børste hjemme hos dem selv, men hos oss var han som smør, ingen protester i det hele tatt.

Ang. hvor lang tid det vil ta kommer jo an på om hunden bare skal klippes, eller om den skal bades og fønes også. Mye er nok gjort på en time på en valp som bare skal klippes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hun skal ikke klippes i salong, jeg skal hjem til en oppdretter. Jeg skal være med hele tiden slik at jeg kan lære å klippe hjemme selv.

Tror ikke det er salonger i Bergen som klipper wheaten terrier, men takk for svar! :)

Hun er forresten ca. 6 måneder og ca. 43 cm høy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lar oppdretter ta seg av hundene med mine ved klipp, oppdretter har vanligvis sine metoder for å få hundene til å stå i ro, så det går bra. Før satt vi bare igjen hunden også hentet vi etter klippen, men nå er jeg med for å lære mer om klippen. Begge hundene roet seg fort på bordet hos oppdretter så tror ikke det skal være allverdens problem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

angående pris, så kjenner jeg ei som har en tibetask terrier som hun klipper noen gang i året hoos en hundefrisør, hun bruker den ikke til utstilling så hun har ikke noe utstillingsfrisyre på ham,men en kort grei frisyre som er behagelig for hunden. og hun betaler rundt 450 kr, det er i en by.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...