Gå til innhold
Hundesonen.no

Din hundesport


Frisbee

Recommended Posts

Syns bare det blir mer og mer stygge kommentarer nå som canis har flytta seg over hit

Og hva var poenget med den kommentaren? Er du bedre selv? Vi burde være takknemlige for at vi har fått så mange dyktige hundefolk til hundesonen, ikke furte og være sur fordi det kommer nye som kanskje ikke er enige med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Og hva var poenget med den kommentaren? Er du bedre selv? Vi burde være takknemlige for at vi har fått så mange dyktige hundefolk til hundesonen, ikke furte og være sur fordi det kommer nye som kanskje ikke er enige med deg.

greit å være uenig. Men canis folka er ofte sinnsykt frekke. Det er ikke akkurat kosestemning på canis vil jeg si. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bare snakker utifra erfaring og hva jeg har hørt. er da normalt det.

Var det særlig nødvendig da? Om du så syns det - så trenger man ikke å være så forbasket ærlig. Da er det bedre å sette seg på hendene sine, for det var ikke spesielt hyggelig sagt, og det blir å skjære alle over samme kam. Ikke rart det er krig i verden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det særlig nødvendig da? Om du så syns det - så trenger man ikke å være så forbasket ærlig. Da er det bedre å sette seg på hendene sine, for det var ikke spesielt hyggelig sagt, og det blir å skjære alle over samme kam. Ikke rart det er krig i verden

jeg må da ha lov å si det som det er. Det er fler som er enig i at det er mye unødvendig krangling og frekke kommentarer på canis. Jeg bare syns det er unødvendig med dem her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekker resultater rett og slett fordi jeg interessert i utøverne i Norge, kjenner mange av dem og liker og følge med. Synes det er spsielt gøy å følge med på nybegynnere. Kjempe stas å se resultatene bli bedre og bedre for hvert år. Jeg koser meg med det. Hva er galt i det? Ettersom dere er så fantastiske som du sier, tenkte jeg det hadde vært gøy å følge med på deg også. Har fulgt med på glere ekvipasjer fra klasse 1, og frem til championatet. At du synes det er en idiotisk interesse bryr jeg meg svært lite om.

Resultatene blir offentliggjort de, så det er ingen hemmeligheter der. Men hvis du har så ****** mye i mot det, så for all del... De fleste jeg har snakket med har synes det har vært artig at jeg synes det er interessant å følge med dem fra klasse 1 og oppover. Men du er tydeligvis anderledes, og det visste jeg ikke.

Hagle deg ned? Fordi vi sier deg i mot?

Jeg har bare problemer med at enkelte tror de kan alt så mye bedre enn alle andre. Handler91 skrev om sine problemer og refleksjoner i de forskjellige sportene, og du svarte med:

"Ingen problemer i noen av sportene her.... merkelig...."

Det jeg mener er at du, ikke behøver å si sånn når du ikke har gått mere enn det du har gjort. Nei, ingen problemer med lydighet på Tinka jeg heller, selvom jeg ikke har trent noen gang.. Men så er vi da også på klasse 1 nivå.

Og jeg har da heller aldri vært på Cais, ettersom du tok opp det. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agility er definitvit min sport! Jeg synes det er så moro! Grunnen er vel det at agility er en utrolig positiv sport. Det er masse ros, og er du negativ er ikke dette sporten for deg :D

Agility er en presisjonsport i høy fart, og det gjør den krevende! Det er en utrolig krevnde positiv sport! :) Tenk så moro! :D En perfekt kombinasjon :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekker resultater rett og slett fordi jeg interessert i utøverne i Norge, kjenner mange av dem og liker og følge med. Synes det er spsielt gøy å følge med på nybegynnere. Kjempe stas å se resultatene bli bedre og bedre for hvert år. Jeg koser meg med det. Hva er galt i det? Ettersom dere er så fantastiske som du sier, tenkte jeg det hadde vært gøy å følge med på deg også. Har fulgt med på glere ekvipasjer fra klasse 1, og frem til championatet. At du synes det er en idiotisk interesse bryr jeg meg svært lite om.

Resultatene blir offentliggjort de, så det er ingen hemmeligheter der. Men hvis du har så ****** mye i mot det, så for all del... De fleste jeg har snakket med har synes det har vært artig at jeg synes det er interessant å følge med dem fra klasse 1 og oppover. Men du er tydeligvis anderledes, og det visste jeg ikke.

Hagle deg ned? Fordi vi sier deg i mot?

Jeg har bare problemer med at enkelte tror de kan alt så mye bedre enn alle andre. Handler91 skrev om sine problemer og refleksjoner i de forskjellige sportene, og du svarte med:

"Ingen problemer i noen av sportene her.... merkelig...."

Det jeg mener er at du, ikke behøver å si sånn når du ikke har gått mere enn det du har gjort. Nei, ingen problemer med lydighet på Tinka jeg heller, selvom jeg ikke har trent noen gang.. Men så er vi da også på klasse 1 nivå.

Og jeg har da heller aldri vært på Cais, ettersom du tok opp det. :wink:

ok.. er ikke imot folk som ser på resultater hvis de har gode hensikter :D Men jeg mener det er teit hvis folk ser bare for å finne feil med personen. Men du skriver at du ikke gjør det, så da tar jeg deg selvsagt på ordet ;) Var ikke meningen å være grinete :P har bare opplevd folk som ser på resultater bare for å finne feil... Men sånn er ikke du, så da er det ikke noe problem :P Hyggelig du liker å følge unge talenter. Det er utrolig hyggelig når folk gidder å bry seg sånn :P Og grunnen til at jeg sier ingen problemer: jo, fordi jeg har aldri opplevd problemer med noen av sportene :D utfordringene har jeg og hunden min besteget, ikke sett på som noe problem :D Jeg har aldri måttet slite, eller ikke fått til en øvelse... alt har gått som på skinner, derfor sa jeg det. Men det er ikke for å skryte, bare for å illustrere at jeg syns ikke det har vært noen problemer. Heller små utfordringer. :) Og jeg elsker en utfordring ;) Men hunden ser alt så fort at jeg har ikke fått noen enorm utfordring syns jeg :? Hunden skjønner nesten ting før jeg gjør det... :P hehe :P

Håper å få startet i agility. Og jeg syns ikke det er en lite krevende sport. Jeg vet det krever av både hund og eier, det krever mestring, for hindrene er en stor nok utfordring. Agility er en sport for den som tenker raskt, vet hvor den skal sette bena, og som er flink til å føre. Jeg syns Agility er en kjempesport! det mener jeg virkelig, men jeg syns lydighet er mer krevende når det gjelder presisjon... Men det er like vanskelig med agility, men ikke like nøye om hunden bjeffer eller sånt ;) hvis dere skjønner hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er merrkelig om det agilityfolk som ser på resultatlister for å finne feil. De som selv går agility vet hvor lite som skal gå galt før det går virkelig galt. Fra å gå på skinner til disk på ett halvt sekund. Så om en person som går ag selv viser interesse for dine resultater vil jeg tro at du kan ta det som ett tegn på interesse, ikke noe mer. Nettopp fordi de vet selv at konkurranseresultater kan gå opp ned, særlig i starten. Det tar tid å stabilisere seg, og den minste feilberegning kan gi feil eller disk (også i klasse 3).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er merrkelig om det agilityfolk som ser på resultatlister for å finne feil. De som selv går agility vet hvor lite som skal gå galt før det går virkelig galt. Fra å gå på skinner til disk på ett halvt sekund. Så om en person som går ag selv viser interesse for dine resultater vil jeg tro at du kan ta det som ett tegn på interesse' date=' ikke noe mer. Nettopp fordi de vet selv at konkurranseresultater kan gå opp ned, særlig i starten. Det tar tid å stabilisere seg, og den minste feilberegning kan gi feil eller disk (også i klasse 3).[/quote']

ok :) Hyggelig når folk er sånn :D Var ikke meningen å forhåndsdømme... syns det er kjempehyggelig og flott med folk som er så engasjerte som deg! Er flott når folk er sånn, og ikke bare tenker på å finne feil ved andre..

Jeg er litt lei av konkuransemiljøet, for jeg ser så mange som bare er ute etter å finne feil ved andre... og det er så kjedelig. jeg konkurerer ikke for å se andre gjøre feil eller være best, men for å selv se mestring hos min hund, og hvordan ting "forandrer" seg. :D Før så jeg hundemiljøet på en annen måte, men etter at jeg ble kjent med andre hunde-ungdommer ser jeg at det er mye baksnakking og sjalusi over alt. så jeg syns det er trist at ikke alle i hundesportsmiljøet kunne være venner, og være glade på hverandres vegne, istedenfor å kritisiere andre fordi hunden ikke har rett eksteriør, eller fordi eieren gjør det og det og det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her drives det også med Agility..Har så smått begynt å konkurrere, og leder vel hittil diske konkurransen i klubben :) Syntes AG miljøet er veldig inkluderende og åpent og hunden min stortrives virkelig på banen.

I forhold til andre her sliter jeg enda med å få en virkelig god flyt, men det kommer vel etterhvert, he,he..( og hvorfor trenger vi egentlig slalom i banen :oops: )

Siri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her drives det også med Agility..Har så smått begynt å konkurrere, og leder vel hittil diske konkurransen i klubben :) Syntes AG miljøet er veldig inkluderende og åpent og hunden min stortrives virkelig på banen.

I forhold til andre her sliter jeg enda med å få en virkelig god flyt, men det kommer vel etterhvert, he,he..( og hvorfor trenger vi egentlig slalom i banen :oops: )

Siri

Ja, det er en av grunnene til at jeg vil begynne å trene hos dere :D Nå neste uke skal jeg få tvinga meg opp. Savner å trene agility... Alt står på nettsiden om når og hvor liksom?

Korslig å ha deg her forresten! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det agility for alle penga, det er et samspill mellom hund og eier som for meg gjør dette til noe helt spesielt... :)

Astrid: ja, alt står på klubb siden, hvertfall av det du trenger å vite :D

Takk Anki ;) Er så flinke til å oppdatere siden dere :D Men jeg blir ikke kikka rart på hvis jeg er ny der? er litt sky til å begynne med :D hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen aning :oops:

Alt og ingenting...Mye jeg ikke har prøvd enda.Det jeg vet er at jeg har utrolig lett for å gå lei terping og å trene det samme hver dag så det blir vel litt av hvert tenker jeg :P Det jeg trener nå er lydighet og spor.

Må si meg veldig enig der :wink:

Nå for tinden trener jeg mest klikkertrening (eller, prøver å lære meg klikkertrening) og prøver å trene litt freestyle. Agility må jeg nok vente litt med, men er overbevist om at Tjorven er kjempegod! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...