Gå til innhold
Hundesonen.no

Endringer i Retningslinjene (må leses av alle!)

Mirai
 Share

Recommended Posts

Vi har delt opp kategorien for Kjøp & Salg til henholdsvis privatpersoner og næringsdrivende.

Kjøp og Salg - Næringsdrivende

Hobbynæring og brukere med eget firma poster her. Momspliktige må ha avtale først. Kun 1 tråd pr. næringsdrivende.

Vi anser næringsdrivende som:

De som produserer ting selv for videresalg eller kjøper inn varer for videresalg. Gjelder også kursholdere, de som har eget firma etc.

Send gjerne melding til moderator dersom du er usikker på kategori, hvis ikke flytter vi bare tråden enkelt og greit dersom den er feilplassert :) .

Vi kommer til å være litt strengere på denne regelen, siden så mange får ha gratis salgstråd for sine egne firmaer/tjenester (dvs. reklamering for egne produkter utenfor salgstråden) :

§1.12
Forumet er ingen annonseplass. Alle innlegg som kan tolkes som reklame eller rekruttering til tjenester for egen vinning slettes. Affiliatelenker, eller lenker som på en eller annen måte tjener deg tolereres ikke og vil bli fjernet.

Eksempler på næringsdrivende: hundekurs, salg av leker du har kjøpt for å selge videre, egenprodusert hundeutstyr.

Momspliktige må sende PM til MariusJ før dere kan poste i kategorien.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg markerer endringene med tjukk skrift, det er ikke noen alvorlige endringer men litt annen ordlyd og forhåpentlig mer forklarende for alle.

Regelen om dobbelposting er oppdatert, slik at det også står hva som kategoriseres som dobbelposting:

§1.6

Dobbelposter er ikke lov, hverken like poster og poster rett etterhverandre i samme tråd, eller doble tråder.En tråd skal aldri postes flere steder i forumet. Har du siste innlegg i en tråd, redigerer du heller dette enn å legge inn et nytt. Det er heller ikke lov å redigere sine innlegg på en måte som gjør at sammenhengen i en tråd forsvinner. Dette inkluderer selvsagt å redigere bort hele innlegget.Gjentakende dobbeltposter kan medføre advarsler.

Her har vi oppdatert for å vise at vi ikke nødvendigvis sletter alle korte innlegg, men om vi ser en trend fra en spesiell bruker som aldri skriver mer enn to ord, så kommre vi til å følge med.

§1.7
Begrunnelser og forklaringer er påkrevd. Ethvert innlegg som skrives skal ha en mening for leseren. Gjentatt posting av innlegg som "enig", "den suger", "fint!", "haha" ":D" og tilsvarende innlegg uten mer forklaring kan føre til at posten slettes. Dette sørger for at man ikke kan "spamme" for å få innlegg på innleggstelleren.

Denne regelen fjernes, da mild off topic uansett tillates og vi splitter ut nye tråder der det er behov:

§1.5
Hold deg til trådens tema, les igjennom tråden før du poster ditt eget svar. Følger ikke innlegget trådens tema blir det slettet.

Vi slår sammen to regler som handler om brukernavn og brukerkontoer, til en felles regel.

Brukernavn og brukerkontoer:

Det er kun tillatt med én (1) brukerkonto per person. Din konto er personlig og skal ikke benyttes av andre. Brudd på disse kan medføre utestengelse. Ved problemer med innlogging, kontakt Hundesonen.no på mail, ikke lag en ny konto.

Det er ikke tillatt å registrere seg med brukernavn som av andre kan oppfattes støtende. Det er heller ikke tillatt å registrere seg med brukernavn som kan kobles til bedrifter eller produkter. Disse blir slettet.

Still gjerne spørsmål i Spørsmål og Tilbakemeldinger dersom noe er uklart, eller send en PM til en i moderatorteamet :) .

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg er enig med resten. Om man har økonomi selv til dekke mye er det jo veldig bra!   Dyrlege prisene har økt ganske så mye de siste årene da så det jeg betalte for operasjon av kreft kul i 2016 til forrvge hunden min var ca det samme jeg nylig betalte til hun jeg har nå for ørerens under lett bedøvelse og blodprøve 11300-,   Jeg har ikke økonomi til ikke ha forsikring med de prisene som er nå. Har hatt Agria siden 2006 og er godt fornøyd med de.Har ikke brukt de så alt for mye men,endel har det jo blitt. Årssummen øker jo jevnt og trutt der også selv om rasen jeg har ike er den dyreste forsikre. Var på litt over 4000,- for 8 år siden nå er den på 8000,-
    • Med tanke på ønske om terapihund, hundesport og familieliv så tenker jeg jo at retrieverene, eventuelt engelsk springer spaniel eller storpuddel, er generelt gode alternativer. Husk også at barn under 16 ikke skal ha selvstendig ansvar for hund. Det er litt rom for tolkning der, men jeg ville ihvertfall gjort en seriøs vurdering på hvordan barnet vil takle og håndtere en uventet situasjon på tur, om hunden kommer seg løs og skremmer noen, blir angrepet av en annen hund, jager vilt e.l.
    • Hei! Vi er en familie på 6, 4 barn fra 15år til 1år. Jeg er hovedsakelig den som har lyst på hund, og det vil nok jeg som hovedsakelig har ansvar for både luftig og trening. Håper også at de to eldste på 15 og 12 skal kunne lufte uten problem. Jeg har tidligere hatt flere hunder i hus, blant annet Border Collie, Rottweiler, Dobermann-blanding og Chihuahua. Jeg trives nok best med hunder i gruppe 1, men ønsker meg nå noe mer stødig, uten for mye risiko for mentale brister, vokt osv.  Jeg kommer nok heller ikke til å være like aktiv på trenings fronten, selv om jeg har et ønske om både lp og agility på hobbybasis.    Hunden vil hovedsakelig være familiehund, og være en del av hverdagskaoset, med masse lek og moro, følging på fotballtreninger, en joggetur i ny og ne, lengre turer i helger. Min store lidenskap er hund, så mentalttrening vil bli lagt inn litt hit og dit innimellom.    Den må tåle besøk, nye situasjoner og helst ikke ty til bjeffing ved hver minste ting. Vet at dette er ting som også må trenes på, men ønsker en rase der det er 90% sjanse for å lykkes enn 10%. Hvilke raser tenker dere kan passe inn hos oss? Har også en drøm om å utdanne denne hunden til terapi hund, men det vil tiden vise.
    • Har gjensidige og de er hvertfall aldri noe tull med!
    • Wohoo, da har løpetiden endelig startet! 🥳  14 mnd gammel
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...