Gå til innhold
Hundesonen.no

Podengo Português Pecueño?

Aya

Recommended Posts

Noen som vet noe om denne lille hunden?podengo_portugues_liten.jpg

Podengo Português Pecueño er en liten tøffing på ca. 20-30 cm i skulderhøyde og finnes i 2 pelsvarianter, nemlig korthåret og ru/langhåret. Opprinnelig var denne hunden en dyktig rottefanger, men siden har den også lært seg å jage annet småvilt. Den skal blant annet være dyktig til å jakte kanin, gjerne i samarbeid med den middels store varianten av rasen. Den lille jager kaninen ut av hullet, mens den større fortsetter jakten i terrenget.

Podengoene er nærmest lytefrie hva sykdom angår, fordi typen ikke har blitt særlig manipulert gjennom århundrene. Alle tre varianter er gode vakthunder. Skeptiske til fremmede, men flinke med egne barn sies det. De trenger regelmessig mosjon for ikke å bli rastløse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det det samme som liten podengo portugués? I så fall er det min drømmerase! :P Skulle gjerne importert en sånn liten råtass!

Sjekk han her da! http://www.charlottes.no/?page=hundeinfo&m...vis_info&id=992 Er ikke han skjønn? Visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg da jeg så han til omplassering, men han hadde nok ikke passet for meg uansett om jeg fikk lov til å få en hund til... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei' date=' jeg så han jeg og, og ville sååå gjerne ha han! *smelt* Vurderer å importere om noen år, så vi får holde kontakten og kanskje gjøre noe sammen;)[/quote']

Åh! Han er så nydelig! Jeg også har lyst å importere, ikke enda selvsagt, men som du sa, om noen år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...