Gå til innhold
Hundesonen.no

faens drittunger!


~Marlene~

Recommended Posts

jeg er luta lei av at foreldre ikke har skikk på unga sine=(

som dere vet trener jeg med mira å bli bedre kjent med mennesker å at de ikke er faarli. i dag fikk vi det bra til. helt til 3 småunger på 9 år kom bort mot oss. de skremte henne ihjel, ropte lagde teite lyder å sprang mot henne! :D hu sprang med halen mella beina, ¨de lo BARE! [-X

jeg er kjemåesint på dem for nå torte ikke mira gå bort til NOEN mere!" bare meg :D

huff alle mener hun er for nervøs for meg å at jeg må finne ny valp :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finne deg ny valp? Hva skulle det være godt for? Hva skulle ha skjedd med Mira? Nei, her må man ikke løpe fra problemene, men takle dem. Jeg anbefaler deg å kontakte klubben din og få privattimer hos en som har utdanning innen problematferd (hva vi enn kaller de #-o :oops: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er masse unger der ute som ikke burde hatt lov til og hatt noe med hunder og gjøre .. høres ut som du har en del jobb og gjøre trur jeg! prøv og snakk med noen som har ordentlig peil på dette så du får kommet i gang med å få hunden mere rolig

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finne deg ny valp? Hva skulle det være godt for? Hva skulle ha skjedd med Mira? Nei' date=' her må man ikke løpe fra problemene, men takle dem. Jeg anbefaler deg å kontakte klubben din og få privattimer hos en som har utdanning innen problematferd (hva vi enn kaller de #-o :oops: ).[/quote']

har ingen klubberjeg=( alt untatt alta hundeklubb men det er KUN fellestrening :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde ikke gi opp så fort synes jeg.. :D Høres ut som du er glad i denne hunden, og da er det virkelig verdt å jobbe for. Start i rolige omgivelser og øk gradvis. Husk at det er en valp du jobber med, vær veldig tålmodig med henne, gi veldig masse ros når hun fikser å være på steder der det er andre folk, få hun til å føle seg trygg. Gi hun den tiden hun trenger :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil ikke ha ny hund! jeg elsker mira- bell... :D

hun har gitt meg så mye på så liten tid=( å det er kjempetrist at hun er sånn mot mennesker :D

Det er kanskje en grunn til at hun er sånn med mennesker? hun har vel hatt noen dårlige erfaringer da kan jeg tenke meg.

Hadde jeg vært deg så hadde jeg begynt sosialisering med mennesker fra "scratch" og fått henne til å hilse på nye mennesker og latt dem gi henne godis og godsnakket med henne så hun forsto at de ikke er farlig.

Må bare si at hadde noen gjort noe slikt med min hund som de ungene gjorde så hadde jeg tatt dem i kragen og dratt dem med meg hjem til demselv. Det hadde klikka totalt for meg! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes også du skal ta henne med i rolige omgivelser.

Be folk om ikke vifte med hendene etter henne, la henne få oppsøke kontakt i begynnelsen, og da hun gjør dette ros masse og gi godbit. Om folk vil hilse, så får, du si til dem, at de skal sette seg ned, tenk vi store kjempene får den lille valpen. La henne oppsøke kontakt igjen og ros og godbit. Etterhvert som det går bedere prøver du deg mere og mere frem, der det er litt flere mennesker.

Ta også og meld deg på kur hos klubben din der lærer man masse, så er det viktig med masse sosialisering med både forskjellige raser og mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde blitt forbanna hvis noen unger hadde kommet sånn der, vet ikke hva jeg hadde gjort! Jeg klikker helt når jeg blir forbanna.

Jeg synes du burde ringe oppdretteren å prate med henne.

hva skal jeg si til oppdrettern min da=)? hun hadde vel aldri tenkt at mira skulle bli sånn :D jeg har skuffa henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva skal jeg si til oppdrettern min da=)? hun hadde vel aldri tenkt at mira skulle bli sånn :D jeg har skuffa henne?

Selvsagt har du ikke skuffet henne. Men du bør ringe oppdretteren din! Hadde jeg selv vært oppdretter hadde jeg nesten tvunget valpekjøperne til å ringe meg om det var noe galt #-o Det er oppdretters jobb å følge opp valpen i dens nye hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt har du ikke skuffet henne. Men du bør ringe oppdretteren din! Hadde jeg selv vært oppdretter hadde jeg nesten tvunget valpekjøperne til å ringe meg om det var noe galt #-o Det er oppdretters jobb å følge opp valpen i dens nye hjem.

om jeg ringer. vil det jo ikke endre miras holdning til mennesker, hva kan hun gjøre for meg? :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nytter ikke å springe fra problemene, du må bare ta ett skritt tilbake...

begynne å jobbe der du var en stund før dette skjedde.. slik er det alltid med hund..man er så glad fordi man har så bra fremgang og så skjer det noe også detter man enda lengre bak igjen...slik er det bare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...