Gå til innhold
Hundesonen.no

Har du hørt en sånn uling før?


Nokia

Recommended Posts

Jeg får ikke frem lyden her jeg...aner ikke hvorfor det ikke går, sikkert noe med formatet. Men skjønner på de andre innleggene, at det ikke er noe koselig å høre på ;-)

Jeg vil iallefall si at jeg tviler sterkt på at det har noe med rang å gjøre. Og før dere vurderer å gi henne fra dere igjen, forsøk en annen adferdsspesialist, ikke hos dyrlegen (da de er flinkest til å behandle dyrene våre for sykdommer), men hos noen som er instruktører for hunder. Evt. hvis dere har gått på valpekurs eller lignende hos noen, så kan de gjerne foreslå hvem dere kan undersøke med!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en mildt sagt forferdelig irriterende lyd...

Jeg tror nok det er så enkelt som at hun har fått oppmerksomhet for det. Altså hun har oppnådd noe med det, atferden er blitt forsterket. En slik atferd kan også fungere selvforsterkende etter hvert, det er derfor det er så mye vanskeligere å avlære bjeffing/uling enn å lære dem det fra starten av. Det krever mye trening, og jeg vil anbefale deg å oppsøke en god atferdsspesialist (som har litt mer å fare med i den forbindelse enn dyrlegen din). :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for meg så hørtest det netsen ut som om den hadde vondt...

det må være helt forferdelig...enten vil den jo oppnå noe eller så er det noe alvorlig galt!

ta kontakt med en dyrelege som har spesialisert seg på hund eller en adferdaspesialist!

lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en forferdelig uling, skjønner du syns det er plagsomt!

Jeg hørte på den i går kveld og hadde lyden på litt for høyt...

Hundene kom styrtende fra stua og ble helt fra seg!

De begynte å kvine og pipe begge to og løp rundt for å finne ut hvor den stakkars hunden var!

Det tok et par timer før eldste mann kom over det, frem til da lå han pal ved pc'en og pep innimellom...

Det fikk meg til å bli veldig nysgjerrig på hva ulingen kommer av, siden begge hundene mine reagerte så kraftig...

De reagerer ikke på samme måten på bjeffing,knurring,piping fra tv'en...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Dyrlegen vi var hos var adferdspesialist og, men får snakke med noen andre og hvis dette ikke hjelper.. Høres jo ut som vi prøver å gjøre henne noe flere gangner om dagen, det høres helt grusomt ut hvis man står ute og hører (hører det minst hundre meter unna huset!)..

Vel, får se hva som skjer når vi har vært på sånn adferdskonsultasjon igjen! :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...