Gå til innhold
Hundesonen.no

Pitbull/AmStaff.


icebluelagoon

Recommended Posts

En pit ull(vet ikke hvordan det er med am.staff) låser kjeven jo.  

Til og med min mor kan låse kjeven da hun har noe galt med den...

I tillegg er de utrolig sterke i kjeven slik at og dette her vet jeg faktisk:har den låst seg fast,må man bbruke brekkjern for og få bikkja løs,eller slå den i hodet selvfølgelig.  

Pit bull,vel,direkte redd den er jeg nok ikke men noe frykt har jeg. Ikke fordi det er en "kamphund" men fordi den ikke har kroppsspråk.. Den kan stå og logre den for så og hive seg mot deg og bite tak.

Am.staffen har vel heller ikke så veldig velutviklet språk så vidt meg bekjent.

Ulvinne da... Det med å låse kjevene er en gammel myte og alle som har fulgt med i timen vet at det ikke stemmer. Det er imidlertid noe helt annet med viljen til å slippe... Ville jo vært litt kjipt for de som driver med kamphunder om de måtte drepe hunden sin etter en kamp for å få den til å slippe?!? Engangshund? Hvis du tenker deg litt om så sier det seg vel selv. Hva din mor angår skal jeg ikke si noe om, men tror ikke du skal samenligne noe menneskers kjever med en pitbulls. :wink:

Når det gjelder språk, så har pitbullen fullt utviklet språk, men de bruker andre signaler (og vanskeligere å se for folk som ikke kjenner rasen) enn vanlge hunder, og derfor mener noen (som ikke klarer å lese pitbullens språk) at de ikke har kroppsspråk i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...