Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunden på nyttårsaften


Wheaten terrier

Reagerer hunden din på raketter og høye lyder  

43 stemmer

  1. 1.

    • Nei, nesten ikke
      23
    • Vet ikke enda
      8
    • Ja, en del
      7
    • Ja veldig
      5


Recommended Posts

Djacko har heldigvis aldri reagert nevneverdig på raketter. Han skvetter litt når det begynner å smelle, samt titter på oss. Når vi ikke reagerer legger han seg bare for å sove igjen. Vi bor ved et utsalg av raketter, så her smeller det i mange dager!!! Når det er på det verste på nyttårsaften er han litt ute sammen med oss og litt inne. Dørene står oppe så han får velge selv. Slik har vi bestandig gjort det. Da han var liten valp bare overså vi han litt første nyttårsaften - gjorde ikke noe vesen ut av all smellinga. Etter det har det gått greit heldigvis :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere hundene ute eller inne? Tør dere som har rolige (hunder som knapt reagerer på rakettene) hunder ha dem ute rundt da når det gjevnlig blir skytt opp?

Ingen av våre tre reagerer nevneverdig på bråket, tar det helt kuli og ligger helst på rygg og snorker. Synes ikke det er nødvendig å utfordre sjebnen med å ta dem ut på tur uten fluktmulighet inn hjemme (og i hvert fall ikke ha dem løse, det finnes en del eksempler på hunder som plutselig har blitt skremt og vært vekke i times- og dagevis, er tross alt dyr man har med å gjøre, de tenker ikke rasjonelt og er ikke forutsigbare alltid).

Altandøren står gjerne litt på gløtt ut om vi står der og ser på, da har de valgt å bli med ut eller å gå inn som de vil, evt kastet litt snøballer osv. Ofrer ikke en rakett-trygg hund fordi jeg vil ut og se selv eller tenker at dette går så fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Z har lydfobi i perioder så vi reiser til fjells i morgen. Langt ute på vidda håper jeg vi slipper unna de verste rakettene. Han har hittil klart seg bra, men nekter å gå ut etter mørkets frembrudd. Får partyblære av slik.

Vi gleder oss lell til å reise til fjells og jeg håper vi kommer hjem med en hund som fungerer greit på mandag.

Margrete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...