Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunden på nyttårsaften

Wheaten terrier

Reagerer hunden din på raketter og høye lyder  

43 stemmer

1. 1.

• Nei, nesten ikke
      23
    • Vet ikke enda
      8
    • Ja, en del
      7
    • Ja veldig
      5

Recommended Posts

Djacko har heldigvis aldri reagert nevneverdig på raketter. Han skvetter litt når det begynner å smelle, samt titter på oss. Når vi ikke reagerer legger han seg bare for å sove igjen. Vi bor ved et utsalg av raketter, så her smeller det i mange dager!!! Når det er på det verste på nyttårsaften er han litt ute sammen med oss og litt inne. Dørene står oppe så han får velge selv. Slik har vi bestandig gjort det. Da han var liten valp bare overså vi han litt første nyttårsaften - gjorde ikke noe vesen ut av all smellinga. Etter det har det gått greit heldigvis :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere hundene ute eller inne? Tør dere som har rolige (hunder som knapt reagerer på rakettene) hunder ha dem ute rundt da når det gjevnlig blir skytt opp?

Ingen av våre tre reagerer nevneverdig på bråket, tar det helt kuli og ligger helst på rygg og snorker. Synes ikke det er nødvendig å utfordre sjebnen med å ta dem ut på tur uten fluktmulighet inn hjemme (og i hvert fall ikke ha dem løse, det finnes en del eksempler på hunder som plutselig har blitt skremt og vært vekke i times- og dagevis, er tross alt dyr man har med å gjøre, de tenker ikke rasjonelt og er ikke forutsigbare alltid).

Altandøren står gjerne litt på gløtt ut om vi står der og ser på, da har de valgt å bli med ut eller å gå inn som de vil, evt kastet litt snøballer osv. Ofrer ikke en rakett-trygg hund fordi jeg vil ut og se selv eller tenker at dette går så fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Z har lydfobi i perioder så vi reiser til fjells i morgen. Langt ute på vidda håper jeg vi slipper unna de verste rakettene. Han har hittil klart seg bra, men nekter å gå ut etter mørkets frembrudd. Får partyblære av slik.

Vi gleder oss lell til å reise til fjells og jeg håper vi kommer hjem med en hund som fungerer greit på mandag.

Margrete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...