Gå til innhold
Hundesonen.no

Lite matlyst på Royal Canin..


kiarajenta

Recommended Posts

jeg har en valp på 13 uker nå er det vel det. hun spiser litte av maten sin. hun går nå på royal canin. men det luker oppkast av munen hennes, vi mistenker henne får å kaste opp og så spise det. hun spiser mye mindre enn det hun skal egentlig ha.

når jeg er hos mamma og hennes valp spiser med kiara, så spiser hun. men ikke hjemme. om morgen så hyler hun ikke etter mat, å nesten tvinge i henne i det, spiser kanskje 30gr men skal jo ha mye mere enn det. hva skal jeg gjøre? jeg har bytta for til noe som heter spesific. det like hun,men fikk diare,men hun gikk på royal canin før det å da spiste hun avføring sin og andres. så da tenkte vi at hun kanksje synes det var stert så vi bytta til spesific, som dyrlegen anefalte. og da spiste hun mye, men nå har vi gått tilbake til royal canin og vil nesten ikke spise uten, at mamma sin valp er der. hun har spist litt fra vi fikk henne. har vært hos legen og har blit erklært frisk. godt er det, men etter vi har gått tilbake til rotal canin så har hun starta å spise avføring igjen og lukter oppkast av munen hennes, hva kan vi gjøre. det med bjæsjen har vi finni ut. men synd at hun nesten ikke spiser noe av det foret og luker oppkast. hun hadde kasta opp på søndag.. etter vi hadde vært hos dyrelegen og fått vaksine. men hva kan vi gjøre med at hun spiser sååååååååå litte? det er en flat coated retriver. går vi tilbake til spesific, så får hun diare,men spiser som bare det..

håper noen kan gi meg råd, vet at hunder mulig ikke vil spise denne dagen og spiser når hun er sulten. men dette har vært sånn hele tiden på royal canin siden vi fikk henne. ikke noe annet vi har prøvd. bare det foret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg høres det ut som det er noe galt med hunden, men du har jo vært hos dyrlegen. Du kan ikke prøve en annen dyrlege da? En smådyrsklinikk er det beste, hvis du ikke har prøvd det. Der er de jo spesialister på smådyr som hund og katt. Ellers er det vel bare å bytte fôr da? Kanskje prøve noe annet enn tørrfôr? Som f.eks. Norwegian Polar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei LiLi

vi er forvert får henne og det står i kontrakta at hunden skal fores med royal canin. og det var de som hadde henne med til dyrelegen. Som de stolte på mest.

de sa til meg at hun var frisk og fin, men måtte ikke ha salt. vet ikke hvor de får det fra. alle vet at hunder ikke skal ha salt liksom.

hvis vi bytter for så er det en kontrakt brud å da kan de kome å hente lille nurket vårt.

vi ser på kiara som våres og ikke dems. vi er glad i henne å hun er en famile hund.

jeg vet ikke noe om han som de tok henne til,men hvis hun forsetter så tar jeg henne ned til de jeg stoler 100% på.selv om de er dyrere, så stoler jeg på de. vi hadde en hund med epplepsi og de reddet han flere ganger og vi hadde kjempe fin digalog med dem, å hjelpet oss, vi har hatt alle hundene våres hos dem. selv om de er litt dyre, så betaler vi virkelig får det vi får, jeg står som eier av kiara.. men,jeg vet ikke. vet ikke hvor mye 2 desilter for er i gram jeg. men hun har spist det og er litt igjen nå.

hun er veldig frisk og hyper til daglig også.

kanksje det bare er noe i det foret som ikke hun tåler? eller bare ikke liker. vi har prøvd hills det var elsket hun, og spific. det elsket hun også.

men royal canin. er ikke noe særlig. hadde det ikke stått på kontrakta at hunden skal fores med royal canin, så hadde vi selvførgelig ikke vært i tvil å bytta til noe vi vet hun liker.

god jul;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere bør kanskje snakke med oppdretter og forklare hvordan situasjonen er! Min hund har en veldig ømfintlig mage, og jeg ble anbefalt å gå på enten eukanuba eller hills. Nå bruker vi en blanding; han går på Eukanuba aktiv, men jeg blander nå og da inn til Hills I/D, som er et diettfòr. Det fungerer veldig godt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står det i kontrakten at hunden skal fores på Royal Canin? Altså, man kan ikke vite at hunder tåler eller fungerer bra på det foret.

Jeg mener du må ta en telefon til oppdretter og bli enig om at du skal prøve en annet for. Hvis oppdretter nekter på det, så er det noe veldig galt et sted.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei Ina

ja, det står det. kan jo høre med dem, men vi har prøvd hinta det til dem. men ikke fått noe repsons, da har de mulig trodd hun har fått katte mat. noe hun ikke gjør. føste gangen jeg ringte så var han enne sur og sa at hun måtte ikke få katte man, så kom han hjem til oss og da var han fast bestemt at han skulle ha med henne hjem og ta tempern på henne å se ossen hun spiste. men det fikk han ikke pga synes det var unødvendig når hun akkuratt hadde roet seg hos oss, etter en stønd så han at hun var frisk og sa at hun måtte ikke få katte for. men det gjør hun ikke. men jeg kan ringe med dem, vi ser jo kiara vær dag og ser at hun ikke spiser av det foret noe særlig. men vil liksom ikke at de skal kome å hente henne igjen å ha henne en natt eller noe sånt. vi vet jo hva vi gjør, begge har komet fra famile med hunder, bare at familen min har hatt flere enn det han har vært bortig..

nå snuser hun på jule tret.. hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei LiLi

vi er forvert får henne og det står i kontrakta at hunden skal fores med royal canin. og det var de som hadde henne med til dyrelegen. Som de stolte på mest.

de sa til meg at hun var frisk og fin, men måtte ikke ha salt. vet ikke hvor de får det fra. alle vet at hunder ikke skal ha salt liksom.

hvis vi bytter for så er det en kontrakt brud å da kan de kome å hente lille nurket vårt.

vi ser på kiara som våres og ikke dems. vi er glad i henne å hun er en famile hund.

jeg vet ikke noe om han som de tok henne til,men hvis hun forsetter så tar jeg henne ned til de jeg stoler 100% på.selv om de er dyrere, så stoler jeg på de. vi hadde en hund med epplepsi og de reddet han flere ganger og vi hadde kjempe fin digalog med dem, å hjelpet oss, vi har hatt alle hundene våres hos dem. selv om de er litt dyre, så betaler vi virkelig får det vi får, jeg står som eier av kiara.. men,jeg vet ikke. vet ikke hvor mye 2 desilter for er i gram jeg. men hun har spist det og er litt igjen nå.

hun er veldig frisk og hyper til daglig også.

kanksje det bare er noe i det foret som ikke hun tåler? eller bare ikke liker. vi har prøvd hills det var elsket hun, og spific. det elsket hun også.

men royal canin. er ikke noe særlig. hadde det ikke stått på kontrakta at hunden skal fores med royal canin, så hadde vi selvførgelig ikke vært i tvil å bytta til noe vi vet hun liker.

god jul;)

Så kjedelig da. Ja, jeg også går til en dyr dyrlege, men det er verdt det. :lol: Du kan jo gjøre som Nina sa, og blande i litt av det hun liker. Håper det ordner seg. Er jo vanskelig å snakke med oppdretter hvis de trur med å komme å hente henne. Lykke til i alle fall og god jul :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei LILI;)

ja, vi skal gjøre det.

tusen takk for masse svar. kjempe koselig å få råd og veiledning. nå gleder meg til i morgen når familen og venner skal åpne gavene jeg har kjøpt. skulle ønske det var i dag. og ikke mist den gaven jeg har kjøpt til kiara og katta. katta skal jo ha det kiara har og omvent. men kiara får masse pakker i år.

håper det går fint på nyttåraften. bare å overse henne det.. gud jeg gleder meg til i morgen.. er ikke så nøye med gavene til meg. den store gleden er å glede andre;) :P:P:lol::D:P:P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trenger dere å opplyse oppdretteren om hva hunden får å spise hele tiden da?? tror ikke jeg hadde brydde meg mye om oppdretteren forde om hunden er på for, heller ha litt RC ståendes i tilfellet de kommer for å sjekke og fin et for hunden fungerer bedre på og hvis de kommer for å sjekke så bare ta vekk det andre foret så de ikke ser det.

Hunden vil jo med tid og stunder bli din uansett og det er dere som skal leve med hunden i hus ikke oppdretteren.

det du også kan gjøre er å prøve RC sensitiv foret og se om det funker bedre på valpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...