Gå til innhold
Hundesonen.no

Rotter er jo herlige dah! ops, sorry, feilposting.

Vala

Recommended Posts

Jeg har hatt rotter tidligere. Hadde en jente som het Xerxes (ja, veit det er et guttenavn..), men hun ble bare kalt for Ziggy. Hun var verdens mest herlige. Fikk henne av klassen i en bursdag når jeg gikk i ungdomskolen. Min mor snakket vel nærmest ikke med noen av dem i noen måneder etterpå :lol:

På en måte, kan det jo være merkelig hvor nært et forhold man kan få til så små kryp! Husker at Ziggy ble tatt ut av buret hver gang jeg kom hjem fra skolen og løp mer eller mindre fritt rundt. Dette resulterte i at hun faktisk forsvant helt engang. Etter en uke fant vi henne igjen (etter at min mors hund markerte noe sinnsykt og hadde en enorm interesse for en sittebenk på min mors kjøkken.. Det var en sånn sak som rommet maaaaaasse plastikkposer og der inne hadde Ziggy kost seg vanvittig med matrester fra kjøkkenet og poser :wink: Det morsomste var at min mor hadde hatt en venninne på besøk som var "redd" for rotter. Og da vi etterpå kunne fortelle henne at hun mer eller mindre hadde sittet "oppå" rotten, så var hun ikke særlig høy i hatten. =D>

Men Ziggy var noe spesielt, så etter at jeg måtte avlive henne grunnet kreft, så klarte jeg ikke å få meg en ny en...

Men herlighet så søte de bildene du hadde var :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg og samboeren flyttet sammen (for ørti år siden) fikk vi oss en hetterotte, Bruno. Han var med oss "overalt", satt på skulderen eller i jakkelommen og ble veldig tam. Han kom når vi ropte osv.

Utrolig skjønne dyr (når de sitter og spiser, ahhhh Love ), men tror ikke vi kommer til å få oss en ny. Det får holde med hund og katt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...