Benedicte Skrevet 18. April 2012 Rapporter Share Skrevet 18. April 2012 Har endelig fått kapselmaskinen min fra Dolce Gusto hjem, men jeg syns IKKE iskaffen er noe god! Den smaker utvannet og... rar. Er det noen som har tips til hvordan man kan lage god iskaffe på denne maskinen? Jeg har jo andre kapsler av andre kaffetyper som jeg kan blande sammen med melken, men jeg har enda ikke funnet de riktige forholdene som gjør at den smaker godt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tinkie Skrevet 18. April 2012 Rapporter Share Skrevet 18. April 2012 Jeg bruker to kaffe-kapsler til én kapsel med melk når jeg lager iskaffe i den. Ellers lager jeg iskaffe på en helt annen måte, jeg. Lager sterk kaffe i trakter, heller over i isbit-poser, og har i blenderen med litt sukker, sjokoladesaus og melk. DEN blir god, den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bananen Skrevet 18. April 2012 Rapporter Share Skrevet 18. April 2012 Den eeer helt forferdelig. Uansett hvordan du vrenger og vrir på det. Så sambis fikk kaffemaskinen og lager uante mengder med kaffe i stedet. Men du kan prøve å ta mindre vann i den og se om den duger? Ellers fant jeg Nescafé sin på tilbud for en måneds tid siden (40 % eller 50 % avslag), så da fikk jeg hamstret inn mange bokser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tinkie Skrevet 18. April 2012 Rapporter Share Skrevet 18. April 2012 Srsly. Prøv den oppskriften min. Den er bare dødsgod. Fikk den av en venninne som er barista. NAM. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Benedicte Skrevet 18. April 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 18. April 2012 Jeg var på besøk hos en kollega som også lagde en fantastisk god iskaffe. Sterk vietnamesisk kaffe av et-eller-annet-slag som ble traktet over filter. Tilsett konsensmelk og isbiter. Fantastisk god! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tinkie Skrevet 18. April 2012 Rapporter Share Skrevet 18. April 2012 Åh, det hørtes ennå bedre ut. Kondensert melk er jo kjempegodt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HHC Skrevet 18. April 2012 Rapporter Share Skrevet 18. April 2012 Jeg bruker to kaffe-kapsler til én kapsel med melk når jeg lager iskaffe i den. Ellers lager jeg iskaffe på en helt annen måte, jeg. Lager sterk kaffe i trakter, heller over i isbit-poser, og har i blenderen med litt sukker, sjokoladesaus og melk. DEN blir god, den. Nam nam - skal jeg prøve! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tinkie Skrevet 18. April 2012 Rapporter Share Skrevet 18. April 2012 Nam, ja! Samboeren min kommer aldri til å slå opp med meg, i hvert fall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts