Gå til innhold
Hundesonen.no

Atopica - til allergihunder


Recommended Posts

Egentlig kun et "skryteinnlegg" dette...

Men, jeg vet jo det er mange som sliter med allergi på hundene sine der ute, og vil bare spørre: Har dere testet ut atopica på dem?

Selv klarer jeg ikke legge vekk tanken om "hva om jeg hadde hatt atopica da Buffy levde?"

Gry klør seg til blods i perioder der hun er mye ute i skogen eller annet og finner seg gjørmepytter, små hull med vann, bader i litt myrvann eller annet i sommer halvåret. Og i begynnelsen var det kortioson som var løsningen her. Helt til jeg fikk tips om atopica. Nå holder det å gi snuppa atopica i 2-4 dager etter hun har badet i gusjvann og tufsa er kløfri.

Vi har også en god del kunder på klinikken som er veldig fornøyd med atopica.

Så ja, DET ANBEFALES, rett og slett! Verdt å prøve det!

Koster en del (1000 kr pr mnd for 20 kg hund om hunden må få det daglig), men det er verdt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så supert høre at det finnes noe som fungerer så bra!Mi er jo allergisk mot det meste men,er magen det slår seg på så sålangt går det fint regulere det gjennom maten;)Skal visstnok være allergisk mot gress og pollen også da så greit ha dette i tankene om hun reagerer på det!

Dyrlegen ville jo lage egen sprøyte til hun men,jeg syntes det var litt unødvendig når hun er helt fin så lenge får mat hun tåler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at det fungerer for Gry! Her forsøkte vi med Eddie, og det virket i et par måneder, men så var det slutt og vi er tilbake på kortison.

Ja stemmer, det ble til det med Eddie ja.... :no: Utrolig synd!

Men ja, på Gry funker det supert. Og det er positive resultater på de fleste av hundene som får det på klinikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det egentlig? Hva gjør det, hva inneholder det, hvilke bivirkninger er det?

Har en allergibamse som får 5mg kortisontablett om dagen, så jeg er absolutt åpen for å teste noe annet. Kortison har jo ikke helt heldige bivirkninger over lang tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...