Gå til innhold
Hundesonen.no

Innbilt svangerskap


Benedicte

Recommended Posts

Hun har aldri hatt det før, men jeg begynner å tro at Cita har inbilsk svangerskap :? Men har blitt fortalt at det kun forekommer rett etter løpetid, og Cita hadde løpetid i oktober! Kan det ha noe med at hun nettopp er ferdig med kennelhoste?

For noen dager siden oppdaget vi at Cita gikk rundt og pep hele tiden. Virket ikke som om hun hadde vondt, hun måtte ikke på do osv, men ville rett og slett bare ha oppmerskomethet. Og Cita har aldri pepet når hun vil oppnå noe! Og selv disse dagene har hun heller ikke fått oppmerksomhet når hun piper, men kun når hun er stille. Men allikevel så fortsetter hun. Hun har "adoptert" en liten lekeand som piper. Hun går og bærer på den hele dagen lang, og går ikke ut av rommet uten å ta den med seg. Og Cita liker egentlig ikke leker i det hele tatt! Men nå er hun blitt gal :lol: Og det verste avr når jeg tok frem en karbonadekake og lå den på gulvet sammen med den adopterte anden hennes. Hun snuste på karbonaden og så tok hun anden og gikk sin vei. Er hun gått fra vettet?! Cita er den mest matglade hunden i verden, og leker bryr hun seg pent lite om! (vanligvis)

Hun går rundt og piper og piper når hun ikke har oppmerksomhet. I sted stod hun og pep i stuen, og når hun hadde sluttet gikk jeg ned til henne. Da satt hun foran sofaen, og med en gang jeg satte meg nedi hoppet hun opp på fanget mitt. Det har hun aldri gjort før, for hun vet at hun alltid blir dyttet ned hvis jeg ikke inviterer henne opp først. Jeg prøvde å dytte henne ned, men hun la seg flatt, og vrengte seg og det avr rett og slett umulig å få henne ned! Til slutt stod jeg å skubbet henne ned mens hun stod med klørne klorende fast i sofaen! :?

Inbilskt svangerskap? Hva gjør jeg nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ta fra henne alle leker og div ting ho "adopterer"..

Å? Har hørt at man ikke skal gjøre det jeg? :? Hmm...

Lillebroren min tok fra Cita leken og lå den oppå en hylle i går (før vi innså at det kanskje var inbilsk svangerskap). Og Cita satt og stirret på hyllen i 45 minutter, helt til vi tok den ned igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk vertfall beskjed om å ta fra ho alt.. er rimelig sikker på at d er rett.. (men skal ikke påstå noe da)..

Amy adopterte en bamse til søstra mi, og når eg tok den fra ho bli ho heilt hysterisk, gjekk å snuste å leita etter den i mange timer.. menmen, kom over det til slutt.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det gjentar seg ofte etter løpetidene kan du prøve Galastop. Passer jo med tiden nå om hun løp i oktober, er vel to mnd siden det :lol:

Mindre mat og mere/tyngre trim/mosjon/trening pleier hjelpe godt på. Vet ikke helt hva jeg ville gjort med ting hun adopterte, IS'en min var innbilt omtrent etter hver løpetid, men adopterte aldri ting så akkurat den delen har jeg ikke så mye erfaring med.

Satser på det går fort over da :lol: Bra du har feriefri og sånt :D;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å kom deg til en akupunktør med Cita. Hadde store problemer med min tispe( nå sterelisert), men etter to 15 minutters behandlinger av akupunktør var hunden seg selv igjen, og hun var rimelig utafor når det holdt på.

Galastop ville ikke jeg puttet i hunden min, du tilfører hormoner til en hund som allerede er i ulage og bivirkningene kan være store.(kvalme, oppkast , feber)Man er heller ikke sikre på risikoen ang jursvulster og kreft.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minnie har akkurat hatt det samme, og har gått rundt og båret på vår hyleape i to uker :lol: Men nå er det gått over, og hyleapen er ikke engang med hjem på juleferie :lol: Jeg tok ikke fra henne bamsen mer enn en gang for å teste om det var innbilt, hun satt også å stirret på kjøleskapet for å få den. Hun var til og med så ille at når hun skulle ut på do så gikk hun med apen i munn...

Det går over :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det høres brutalt ut å ta fra hunden det den "adopterer"...Vil den ikke bli helt fra seg og begynne å lete da? Det er jo akkurat som om man skulle tatt vekk valpene...

Ring til vetrinæren. Han har sikkert noen råd :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, i går skulle vi ut på tur, og hun nektet å gå ifra pipeanden, så den måtte bli emd. Hun holdt den i munnen hele tiden, selv når hun hilste på kaninen.

Dette er første gang hun har inbilsk, og hun er litt over 3 år gammel. Hun har ikke fått melk ennå, nei. Jeg prøvde å legge to andre bamser oppi kurven hennes, og i stedet for å legge seg flatt oppå de (som hun pleier) gikk hun i en stor bue og krøllet seg inn i et hjørne (og la seg på siden).

Men hvorfor er hun blitt så fæl til å pipe?!

Prøv å kom deg til en akupunktør med Cita. Hadde store problemer med min tispe( nå sterelisert), men etter to 15 minutters behandlinger av akupunktør var hunden seg selv igjen, og hun var rimelig utafor når det holdt på.

Det tenkte jeg faktisk ikke på! Faren min er akupunktør, og har behandlet dyrene mine tusenvis av ganger før, så det skal vi nok få til i kveld :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...