Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva skjer her da??


Lazita

Recommended Posts

Jeg syns at du har en flott pris.

Folk setter sakte med sikkert opp prisene fordi at de vet at folk vil betale det.

Det er synd.

Pomeranian stiger mer og mer i pris og det er utrolig synd syns jeg.

Men det er heldigvis ikke alle oppdretterne som setter opp prisene da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er normalt at prisene stiger ja.. Det er jo bare 500 i forskjell da? Ikke mye det. De fleste raser varierer vel noe i pris.

det er greit nokk at det bare er 500,- i forskjell da, men her er det snakk om at jeg gjerne har en smule mere erfaring enn hun i den øverste annonsen og de med den nederst annonsen starte med 9000,- og etter at jeg la ut annonse på dyrenett så satt de ned prisen med 500,- #-o

og ikke minst når den største oppdretteren på rasen som avler på hunder med ekstremt mye premier å vise til og friske fine hunder med kjempe gemytt bare tar 8500,- så kan jo en begynne å lure.

greit nokk at hun nettopp har flyttet til danmark men hun venter jo valper på i hvertfall en tispe her i landet som jeg vet om(hunden er på Fôr hos hun som eier faren til tinka sine valper).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur no at du har en normal pris. Kan jo nevne at schäfervalper blir solgt for mellom 8 og 10 tusen.

jeg så et eller annet sted schæfer valper til 6000,- i dag(husker ikke hvor) da er det sånn at en lurer på om det er noe muffins ute å går :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er greit nokk at det bare er 500,- i forskjell da, men her er det snakk om at jeg gjerne har en smule mere erfaring enn hun i den øverste annonsen og de med den nederst annonsen starte med 9000,- og etter at jeg la ut annonse på dyrenett så satt de ned prisen med 500,- #-o

og ikke minst når den største oppdretteren på rasen som avler på hunder med ekstremt mye premier å vise til og friske fine hunder med kjempe gemytt bare tar 8500,- så kan jo en begynne å lure.

greit nokk at hun nettopp har flyttet til danmark men hun venter jo valper på i hvertfall en tispe her i landet som jeg vet om(hunden er på Fôr hos hun som eier faren til tinka sine valper).

Ja, enig.. Det er rare greier. Du kan jo sende en mail å spørre henne hvorfor hun tar mer enn vanlig pris da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raseklubb/valpeformidler for rasen har vel en veiledende pris på valp?

På cavalierer så var veiledende pris 9.000 men er nå satt opp til 10.000

På nett siden til Norsk cavalier klubb står det : anbefalt valpepris for rasen for tiden er kr 10.000,- inklusive ID-merking, veterinærattest og registrering i Norsk Kennel Klub.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raseklubb/valpeformidler for rasen har vel en veiledende pris på valp?

På cavalierer så var veiledende pris 9.000 men er nå satt opp til 10.000

På nett siden til Norsk cavalier klubb står det : anbefalt valpepris for rasen for tiden er kr 10.000,- inklusive ID-merking, veterinærattest og registrering i Norsk Kennel Klub.

jeg har alt det med i prisen jeg da, men hun ene som annonserte og satt prisen ned når jeg annonserte skrev pluttselig at de kunne få id-merke om de var innteresert(noe hun ikke annonserte med før jeg gjorde det).

Føler nesten at hun hermer etter meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det stor etterspørsel etter japanere?

Prisene pleier jo å ligge litt etter etterspørselen virker det som. Cavalieren har jo blitt veldig populær og de aller fleste oppdretterene har vente lister...

Hvis det er fler valper enn valpe kjøpere, eller nok til å dekke etterspørselen så er det jo naturlig at prisen ligger litt lavere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg så et eller annet sted schæfer valper til 6000,- i dag(husker ikke hvor) da er det sånn at en lurer på om det er noe muffins ute å går :?

de hadde ikke jeg kjøpt av vertfall.. blitt skeptisk

greit at jeg bare betalte det same for toya, men søkna hennes gikk for ti liksom...

og toya er langhår.. derfor 6 tusen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...