AnitaK Skrevet 27. November 2011 Rapporter Skrevet 27. November 2011 Hvordan funksjoner , instillinger bruker dere når dere tar bilder av f.eks Hundene i snøen ? Får liksom aldri bildene slik jeg vil ha de...Blir enten for mørke el for uklare... Å trenger da noen tips til å få fine vinterbilder Siter
Bellare Skrevet 27. November 2011 Rapporter Skrevet 27. November 2011 Det beste for å få klare bilder er vel å gå ut når det er lysast eller ha med ein ekstern blits som "når langt"? Siter
Bjerknez Skrevet 27. November 2011 Rapporter Skrevet 27. November 2011 Ofte blir kameraer "lurt" når du tar bilde av vinterlandskap etc. for kameraet tror ikke noe på at det er så lyst som det faktisk er, og dermed eksponeres det "feil" Dette kan du lett fikse ved å justere eksponeringen litt før du tar bildet. Tar du bilder i raw, så kan du også lett justere dette i etterkant. Uklare bilder er noe man får når man: 1. Har for lav lukkertid og dermed få bevegelsesuskarphet. 2. Feil fokusering 3. Dugg etc. på linsen. Siter
Krelise Skrevet 27. November 2011 Rapporter Skrevet 27. November 2011 Sniker inn et spørsmål her, for jeg lurer på det samme. Håper det er greit Hvordan justerer jeg eksponeringen? Har Canon EOS 550 D om det spiller noen rolle. Siter
Bjerknez Skrevet 27. November 2011 Rapporter Skrevet 27. November 2011 Det står ganske tydelig forklart i bruksannvisningen Annbefaler ALLE og lese denne Siter
Recommended Posts