Gå til innhold
Hundesonen.no

Luna av Riverroom - ESS

Recommended Posts

Skrevet

Luna ser utrolig herlig ut! Hun har så gode øyne!

Godt dere fant ut hva som feilte henne, ikke rart hun har vært litt daff om hun har tyroxinmangel :) Du skal se hun går tilbake til valpestadiet igjen nå ;)

Ja, det blir deilig til våren når formen hennes blir bedre igjen, og hun kan svømme og ta av seg de tre-fire ekstra kiloene som er på kroppen også :)

God bedring til hunden :) Hun er virkelig nydelig!

Takk :D

:wub: Fiiiine jenta. Godt dere fant ut av hva som var galt.

Ja, veldig glad for at det ikke var noe alvorlig :)

• 3 months later...
Skrevet

Huff, jeg har jo helt glemt å oppdatere her.. :(

Luna fylte 10 år den 3. mai! :D Dagen ble feiret med oksemuskel, levergodis og en ny leke (av typen skinneez and) :)

Ellers er stoffskiftet hennes tilbake på det normale, så medisiner fungerer veldig bra. Hun er så sprek og fjollete, at man skulle virkelig ikke tro frøkna var 10. Har fått av henne et par kilo også, men en til hadde kanskje ikke skadet.

Typisk min flaks klarte hun å kutte poten sin på noe skarpt ved sjøen, og måtte lappe sammen poten sin en lørdags ettermiddag (Den tråden her handler visst nesten bare om Luna sine veterinærturer.. :mellow: ) Men etter rens, et par sting og en uke med sokk, ble den helt fin :)

IMG_4445.JPG

Vurderer å melde henne på vannredningskurs i sommer, hvis det fortsatt er noen ledige plasser, og da i tillegg prøve oss på svømme og redningsprøven på slutten av kurset - bare for morroskyld, for min og hennes del :ahappy:

IMG_5546.JPG

IMG_5407.JPG

IMG_5474.JPG

IMG_5022.JPG

IMG_5287.JPG

IMG_4205.JPG

• Like 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hvis hun spiser opp maten er det vel bare å enten gi henne mer, eller mer energirik mat? Høyenergifôr for jakthunder er for eksempel et godt alternativ.
    • Maten blir som oftest spist opp med en gang. Jeg har sett at hun spiser både tørr for og vom men hun spiser ikke nok siden hun fortsatt er undervektig. Skal bestille en time hos vetrinæren.
    • Mat fremme hele tiden er generelt en dårlig metode for småspiste hunder. Noen få, små måltider om dagen er bedre.  Antar du har testet med vårfôr og råfôr også.  Jeg ville nå uansett tatt en tur til dyrlegen og utelukket at det er noe galt, og få en profesjonell vurdering på om hunden er undervektig eller bare naturlig tynn.
    • De får mat til forskjellig tidspunkt. Hunden virker helt frisk og rask. Ellers hadde jeg tatt hun med til veterinæren alt. Når jeg gir henne godbiter vil hun alltid ha.  Hun er også lavere enn rasestandarden i mankehøyde og er ellers liten på alle områder.
    • Parasitter er det ikke da hun også lever med andre hunder og de er normalvektige. Ellers hadde de også blitt smitta. Hun får lik mat som de andre. Noen ganger er det mat fremme hele dagen mens andre dager blir det spist opp. Har ikke merka noen forskjell men gjør dette for at det skal være en forandring. Har prøvd flere for. Burde jeg da dra til dyrlegen for å sjekke stoffskifte?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...